Jako osoba spoza Unii Europejskiej możesz skorzystać z Tax Free i dostać zwrot podatku VAT za produkty, które u nas kupisz. Niżej znajdziesz instrukcję, jak to zrobić.
Jeżeli prowadzisz firmę w kraju, który należy do Unii Europejskiej, możesz skorzystać z wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów (WDT) i kupić produkty ze stawką VAT 0%. Więcej informacji znajdziesz w naszej instrukcji.
Jeśli masz pytania o zakupy bez podatku VAT, skontaktuj się z nami.
W naszych salonach operatorem w procesie Tax Free jest Global Blue. Podatek możesz odebrać w każdym punkcie refundacyjnym Global Blue na świecie, w ciągu 8 miesięcy, jakie następują po miesiącu, w którym zrobisz zakupy. Listę punktów Global Blue znajdziesz na stronie operatora.
Global Blue pobiera opłaty za obsługę zwrotu podatku. Jeżeli zrobisz zakupy w salonach w:
1) Zrób zakupy w jednym z naszych salonów na kwotę minimum 200,00 zł.
2) Poproś doradcę, aby wystawił formularz Tax Free.
Upewnij się, czy doradca prawidłowo wpisał do formularza:
Do formularza dołącz paragon z kasy fiskalnej.
Data na formularzu musi być taka sama jak na paragonie.
Pamiętaj!
Jeśli na formularzu będą błędne dane, nie możemy go poprawić. Musisz zwrócić produkty i kupić je jeszcze raz – ich cena może być już inna. Wtedy wystawimy nowy dokument z poprawnymi danymi. Aby zwrócić produkty musisz, mieć ze sobą paragon.
3) Podaj doradcy swój adres mejlowy i numer telefonu – Twoje zgłoszenie o Tax Free wpiszemy do elektronicznego serwisu. Global Blue wyśle Ci SMS z linkiem, pod którym sprawdzisz status zwrotu podatku, a mejlem dostaniesz elektroniczny czek.
4) Zachowaj formularz Tax Free i paragon do momentu, gdy otrzymasz zwrot podatku.
Gdy wyjeżdżasz z Polski i Unii Europejskiej, pokaż kupione produkty w trakcie odprawy celnej. Produkty muszą być nienaruszone.
Potwierdzenie, że produkty zostały wywiezione z Unii Europejskiej, musi nastąpić najpóźniej w ostatnim dniu, trzeciego miesiąca, który nastąpi po miesiącu, w którym zrobisz zakupy.
Zwrot podatku otrzymasz w jednym z punktów sieci Global Blue. Aby odebrać refundację, pokaż swój formularz Tax Free.
Pamiętaj!
Zwrot podatku VAT musisz odebrać osobiście – nie może tego zrobić Twój pełnomocnik.
W Polsce zasady zwrotu podatku VAT podróżnych reguluje Ustawa o podatku od towarów i usług oraz o podatku akcyzowym oraz przepisy wykonawcze do ustawy – rozporządzenia Ministra Finansów. Ustawa z 11 marca 2004 o podatku od towarów i usług - Dział XII, rozdział 6, art. 126 - 130 (Dz.U. nr 54 poz. 535 z późn. zm).
Więcej informacji znajdziesz na stronach: Global Blue oraz Służba Celna.
Jeśli Twoja firma jest zarejestrowana w Unii Europejskiej i ma siedzibę poza Polską, możesz kupić u nas produkty ze stawką VAT 0%. Aby skorzystać z WDT, Twoja firma musi mieć ważny numer identyfikacyjny VIES, który:
Zamówienia WDT nie możesz odebrać w salonie – musimy je wysłać poza Polskę, do kraju, w którym siedzibę ma Twoja firma.
Za zamówienie możesz zapłacić w euro lub złotych polskich. Fakturę wystawimy w walucie, w której zapłacisz.
Jeśli chcesz złożyć zamówienie WDT lub masz o nie pytania – napisz na adres: export@x-kom.pl
Jeśli masz pytania o zwrot podatku VAT:
Do niektórych salonów możesz napisać przez:
Telegram
If you have no permanent residence in the European Union, you may shop tax-free. It means you can get a refund of the VAT on products that you buy in our store. Below you’ll find instructions how to do it.
If you run a business in an EU member state, you may follow the rules of Intra-Community Supply (ICS) transactions and buy products with 0% VAT. You’ll find more information about it in our instructions.
If you have questions about tax-free shopping, contact us.
The tax-free shopping operator in our stores is Global Blue. You may collect your tax refund in any Global Blue refund point in the world. You can do it within 8 months after the month of purchase. You’ll find the list of Global Blue refund points here.
Global Blue charges a tax refund service fee. If you shop in our store in one of these cities:
1) Buy products in one of our stores for PLN 200.00 minimum.
2) Ask the shop assistant to give you a tax-free form.
Make sure that the shop assistant filled in the form correctly. Check your:
Attach the cash register receipt to the form.
The date on the form must match the date on the receipt.
Note!
If the information in the form is wrong, we can’t correct it. You have to return the products and buy them again – their price may be different. Then we’ll give you a new document with correct information. To return the products, you need to have the receipt.
3) Give your email address and phone number to the shop assistant – we’ll enter your tax-free application into an electronic service. Global Blue will text you a link to the website where you’ll check the tax refund's status. You’ll receive an electronic check via email.
4) Keep the tax-free form and the receipt until you receive the tax refund.
When you leave Poland and the EU, show the products that you bought to the customs officer while you go through customs. Products must be intact.
You must have a confirmation that the products were exported from the EU no later than on the last day of the third month following the month when you bought them.
You’ll receive the tax refund in one of the Global Blue points. To collect the refund, show your tax-free form to a Global Blue employee.
Note!
You must collect the tax return yourself – your proxy cannot do it.
Tax refunds in Poland are regulated by the Goods and Services Tax and the Excise Duty Act and the implementing provisions – Minister of Finance's regulations. The Goods and Services Tax Act, March 11th 2004 – Part XII, Chapter 6, Articles 126-130 (Journal of Laws number 54, item 535 with changes).
You’ll find more information on these websites: Global Blue and Customs Service.
JIf your company is registered in the EU and it's located outside Poland, you may buy products with 0% VAT in our store.
To buy products according to the ICS rules, your company must have a valid VIES number that:
You cannot pick up your ICS order in our store – we must send it outside of Poland, to the country in which your company has its headquarters.
You may pay for your order in euros or Polish zlotys.
We’ll give you an invoice with the amount in the currency in which you have paid.
If you want to place an ICS order or you have questions about it, write us an email to export@x-kom.pl.
If you have questions about the VAT refund:
You can write to some stores using:
Telegram