Obowiązuje od 13.04.2024 r.
Od 25 maja 2018 roku w całej Unii Europejskiej obowiązuje nowe Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych (RODO). W tym dokumencie opisujemy usługi, które świadczymy, oraz wyjaśniamy, jak chronimy Twoją prywatność. Piszemy też, jak możesz korzystać ze swoich praw do danych, które zgromadziliśmy.
Dla zamówień składanych do dnia 12.04.2024 r. obowiązuje: Polityka Prywatności obowiązująca do 12.04.2024
Dla zamówień składanych do dnia 01.10.2023 r. obowiązuje: Polityka Prywatności obowiązująca do 01.10.2023
Dla zamówień składanych do dnia 24.02.2023 r. obowiązuje: Polityka Prywatności obowiązująca do 24.02.2023
Administratorem Twoich danych osobowych jest:
x-kom sp. z o.o. z siedzibą w Częstochowie, przy ul. Bojemskiego 25, 42-202 Częstochowa, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Częstochowie, XVII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem KRS 0000429838, która ma NIP: 9492107026 i REGON: 241123546
Administrator ustala po co i jak, przetwarza Twoje dane.
Z administratorem, możesz się skontaktować mejlowo: x-kom@x-kom.pl
W niektórych procesach marketingowych Twoje dane osobowe mogą być administrowane wspólnie przez x-kom i inne podmioty na podstawie art. 26 ust. 1 RODO. Jeżeli dojdzie do takiej sytuacji – powiadomimy Cię o tym.
Jak dbamy o Twoją prywatność
W polityce prywatności opisujemy w jaki sposób chronimy Twoją prywatność i Twoje dane osobowe, które przekazujesz nam, gdy na stronie sklepu x-kom lub w aplikacji:
W polityce prywatności określamy cele, zakres i podstawy, na jakich, przetwarzamy Twoje dane osobowe. Zabezpieczamy Twoje dane przy pomocy środków technicznych i organizacyjnych, które są odpowiednie do możliwych zagrożeń i kategorii danych. W szczególności uwzględniamy ryzyko, które wynika z:
Pamiętaj, że część usług, które oferujemy przekieruje cię do stron lub serwisów internetowych, na których są inni administratorzy danych osobowych. Ma to miejsce, jeśli wykonujesz płatność lub korzystasz z usługi, której nie oferujemy bezpośrednio.
Są to podmioty, niezależne od nas i są odrębnym administratorem danych. Zasady na jakich świadczą one usługi, i jak chronią dane osobowe znajdziesz w regulaminach, politykach czy innych dokumentach, które wskaże ten podmiot.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz w rozdziałach:
Jeśli masz pytania o ochronę Twoich danych osobowych napisz do naszego Inspektora ochrony danych na adres iod@x-kom.pl lub skontaktuj się w inny dogodny dla Ciebie sposób.
Więcej informacji o tym jak się z nami skontaktować znajdziesz w części VIII Dane kontaktowe i Inspektor Ochrony Danych.
[Podstawy prawne przetwarzania danych: Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Ustawa o Ochronie Danych Osobowych z dnia 10 maja 2018 roku]
Twoje dane będziemy przetwarzać w zależności z jakich usług i funkcjonalności strony skorzystasz.
Potrzebujemy Twoich danych, aby przetwarzać Twoje zamówienia i zwroty, wysyłać Ci powiadomienia o statusie dostawy produktów oraz rozwiązywać ewentualne problemy z tym związane. Twoje dane osobowe wykorzystujemy także wtedy, gdy zarządzamy Twoimi płatnościami oraz przetwarzamy reklamacje i zgłoszenia gwarancyjne, które dotyczą Twoich zamówień.
Dzięki danym osobowym otrzymujemy informacje niezbędne do zakończenia procesu zakupowego.
W zależności od tego co robisz na stronie lub aplikacji, możemy pobierać różne zestawy danych osobowych. Poniżej przedstawiamy jakie dane przetwarzamy i w jakim celu, a więcej informacji na ten temat znajdziesz w części 3. Zasady przetwarzania danych osobowych – cele, podstawy i okres przetwarzania Twoich danych.
Kiedy odwiedzasz nasz sklep internetowy lub aplikację mobilną
Jeśli jesteś osobą która ma już u nas konto i jest zalogowana możemy Cię zidentyfikować na podstawie danych, które są dostępne na Twoim koncie.
Możesz też zrobić zakupy jako gość (klient niezalogowany), wtedy będziemy od Ciebie wymagać danych, które są niezbędne, abyśmy mogli wysłać i doręczyć Twoje zamówienie:
Zawsze gdy odwiedzasz nasz sklep, przez stronę www lub aplikację mobilną, pobieramy pliki cookies, czyli ciasteczka, które są powiązane z Twoimi danymi osobowymi. Pobieramy zarówno ciasteczka, które są niezbędne, aby strona działała prawidłowo, jak i te, które nie są obowiązkowe, ale mamy Twoja zgodę, aby je pobierać, na przykład identyfikator internetowy, czyli numer IP.
Kiedy rejestrujesz konto
Gdy zakładasz u nas konto musisz podać dane:
Jest to standardowy zestaw danych dla każdej osoby fizycznej. Jeśli nie podasz nam tych danych nie utworzymy dla Ciebie konta w sklepie.
Kiedy korzystasz z konta
Gdy korzystasz z konta masz dostęp do panelu użytkownika, w którym możesz uzupełniać, sprawdzać i zmieniać dane. Możesz też zarządzać zgodami, które wyrażasz.
Na koncie możesz zapisać dane, które są niezbędne do zrobienia zakupów:
Możesz uzupełnić też dane, dzięki którym skorzystasz z usług, które oferujemy przy zakupie niektórych produktów. Dane, które podajesz w tym przypadku są uzależnione od rodzaju usługi oraz tego czy oferujemy ją my, czy nasz partner.
Korzystając z konta możesz też:
Gdy korzystasz z konta zbieramy o Tobie dodatkowe informacje:
Kiedy zgłaszasz reklamację wymianę lub zwrot produktu
Jeżeli chcesz skorzystać z gwarancji, rękojmi lub zwrócić produkt, skorzystaj z naszego formularza na stronie serwisu. Gdy to zrobisz zarejestrujemy i obsłużymy Twoje zgłoszenie.
Jeśli wypełniasz formularz jako klient zalogowany lub znasz numer paragonu czy faktury, uzupełnimy dane, które już mamy.
Jeżeli wypełniasz formularz jako gość musisz samodzielnie podać dane:
Kiedy korzystasz z dodatkowych usług, które oferujemy typu „door to door” czy x-care
Na stronie produktu zawsze znajdziesz informację z jakich usług dodatkowych możesz skorzystać, gdy kupujesz ten produkt. Zaznaczamy zarówno usługi, które możesz wykupić od razu, jak i te, które możesz wykupić później, gdy będziesz mieć taką potrzebę.
W zależności od opcji, którą wybierzesz będziemy od Ciebie wymagać dodatkowych danych. Na przykład adresu dostawy, montażu lub naprawy produktu, a także dane, które są niezbędne, do wykupienia dodatkowego serwisowania sprzętu. O te dane poprosi Cię nasz konsultant podczas rozmowy telefonicznej.
Kiedy korzystasz z usług towarzyszących, które są oferowane przez naszych partnerów, kiedy kupujesz nasze produkty za pośrednictwem naszych partnerów oraz robisz płatności
Jeśli kupujesz produkt na raty, w leasing lub wykupujesz dodatkowe ubezpieczenie sprzętu korzystasz z usług towarzyszących. Oznacza to, że oferujemy te usługi w naszym sklepie, ale są to usługi naszych partnerów.
Aby sprawdzić Twoją zdolność kredytową będą oni wymagać od Ciebie, podania określonych danych osobowych i będą je przetwarzać jako administrator danych.
Wniosek wypełniasz na formularzu danego partnera, po przekierowaniu na jego stronę internetową.
Jeśli chcesz możemy pobrać dla Ciebie, wydrukować i przesłać dokument końcowy na przykład: polisę ubezpieczeniową, umowę leasingową czy umowę na zakup ratalny. Możesz też te dokumenty pobrać samodzielnie bez naszego udziału.
Niektóre produkty dostępne są w opcji wynajmu, co oznacza że nie musisz ich kupować. Wniosek wypełniasz na stronie partnera, tam tez opisane są zasady przetwarzania Twoich danych osobowych.
Razem z naszym partnerem prowadzimy akcję odkupu używanego sprzętu. Wycenę sprzętu robisz online lub bezpośrednio w naszym Salonie. Decydując się na sprzedaż sprzętu wyrażasz zgodę na przekazanie swoich danych osobowych naszemu partnerowi. Zasady przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w regulaminie akcji.
Nasze produkty możesz też kupić na platformie allegro.pl W takim przypadku otrzymujemy od Allegro Twoje dane, które są niezbędne abyśmy zakończyli Twój zakup i wysyłali produkt.
Korzystamy również z platformy handlowej OLX, gdzie możesz kupić produkty outlet. Zasady przetwarzania danych znajdziesz na stronie OLX.
Gdy płacisz bezgotówkowo korzystasz z usług świadczonych przez naszych partnerów, którzy przetwarzają określone dane osobowe, które są niezbędne, aby wykonać transakcję.
Kiedy korzystasz z formularza kontaktu, wysyłasz mejla tradycyjnego do nas, dzwonisz lub czatujesz
Możesz skontaktować się z nami w różnymi kanałami. W zależności od tego jaką formę kontaktu wybierzesz, poprosimy Cię o inny zestaw danych.
Możesz skontaktować się:
Pamiętaj, że w ramach obsługi klienta – użytkownika możemy skorzystania z danych kontaktowych, jakie zostały przez Ciebie dodane w panelu klienta na koncie w x-kom.
Nagrywamy nasze rozmowy, a czaty i maile zapisujemy, robimy to, aby obsłużyć sprawę, którą zgłaszasz.
Kiedy korzystasz z promocji, konkursów, akcji dedykowanych
Konkursy, promocje i akcje dedykowane, takie jak Black Friday, Cyber Monday, które organizujemy przeważnie są oparte o odrębne regulaminy. Znajdziesz w nich klauzule informacyjną, w której opisujemy, jakie z Twoich danych osobowych będziemy przetwarzać, na potrzeby akcji.
Zanim weźmiesz udział w takim wydarzeniu musisz potwierdzić, że akceptujesz treść regulaminu.
Jeśli wydarzenie, które zorganizowaliśmy kończy się konkretną nagrodą rzeczową, poprosimy zwycięzcę o dane dodatkowe, aby wysłać nagrodę.
Standardowe promocje cenowe polegające na obniżeniu ceny określonych produktów czy grup produktów odbywają się w oparciu o Regulamin sprzedaży i nie wymagają podania innych danych, niż te które podajesz podczas zakupów.
Konkursy i dedykowane akcje promocyjne są powiązane z działaniami marketingowymi, a więc będą przypadki, w których danę będą współadministrowanie, na przykład konkursy, które organizujemy na naszych social mediach. Zawsze w takim przypadku będziemy Cię o tym informować w regulaminie.
Kiedy korzystasz z forum sklepu lub programu SalesMasters
Gdy rejestrujesz lub logujesz do forum podajesz nam dane, które później przetwarzamy. Każdy Twój post opatrzony jest nickiem, który został przez Ciebie wybrany.
Program poleceń produktowych pod nazwą SalesMasters działa na podstawie dedykowanego regulaminu, który akceptujesz zanim do niego przystąpisz. Gdy zakładasz konto w programie podajesz nam swoje dane. Zanim wypłacimy Ci prowizję za polecenia, Twoje dane są uzupełniane o dane niezbędne do wypłaty i wysłania informacji PIT.
Jeśli prowadzisz jednoosobową działalność gospodarczą zakres danych jest węższy, ponieważ w tym przypadku wystarczy, że wystawisz fakturę VAT na kwotę prowizji, którą opłacimy. Do kwoty prowizji doliczasz kwotę podatku VAT.
Szczegóły dotyczące przetwarzania danych osobowych uczestników Sales Masters znajdziesz w Polityce Prywatności programu.
Kiedy korzystasz również z naszych salonów stacjonarnych
Jeżeli robisz zakupy w naszym salonie, bez zamawiania produktu przez stronę internetową, nie musisz podawać danych osobowych. Doradca poprosi cię o dane tylko, jeżeli:
Możesz też korzystać z naszych usług hybrydowo: częściowo przez stronę internetową lub aplikacje mobilną x-kom, a częściowo w naszych salonach stacjonarnych na terenie całego kraju.
W salonie możesz:
W każdym z tych przypadków będziemy przetwarzać Twoje dane osobowe i w zależności od procesu będziemy pobierać inny ich zestaw.
Jeżeli za zakupy zapłacisz bezgotówkowo udostępniasz dane operatorowi, który obsługuje płatność, a informacja o kwocie wraz z danymi osoby, która płaci trafia również do nas.
W każdym salonie możesz przeczytać klauzulę informacyjną o przetwarzaniu danych osobowych. Jest ona dostępna w wersji elektronicznej na tabletach, możesz też zawsze poprosić o nią naszego doradcę.
Kiedy chcesz u nas pracować i aplikujesz
W zakładce Kariera na stronie x-kom znajdziesz aktualne oferty pracy. Jeśli chcesz u nas pracować i aplikujesz, to podajesz nam:
Możesz też dodatkowo wyrazić zgodę, abyśmy użyli Twoich danych do celów przyszłych rekrutacji.
Pod formularzem aplikacyjnym dostępna jest informacja na temat administratora oraz klauzula, która informuje, jak przetwarzamy dane.
Kiedy jesteś naszym partnerem, kontrahentem lub współpracujesz z nami w jakimś zakresie
Jeżeli jesteś naszym partnerem, kontrahentem lub współpracownikiem, będziemy przetwarzać Twoje dane kontaktowo-reprezentacyjne. Są to:
Będziemy używać tych danych, aby się z Tobą skontaktować, podpisać i wykonać umowę oraz na potrzeby reprezentacji.
Przetwarzanie danych w marketingu:
Używamy Twoich danych osobowych, aby przekazywać Ci informacje i oferty marketingowe. To, w jaki sposób to robimy, jest uzależnione od tego, jaki kanał komunikacji z nami został przez Ciebie wybrany i na co mamy Twoja zgodę. Może to być kontakt:
Dane przetwarzamy na podstawie:
Po spełnieniu wymagań prawnych Twoje dane do celów marketingowych przetwarzamy jeśli:
Gdy korzystasz z naszej strony możesz zapisać się na newsletter x-komu lub na Geexletter, który jest poświęcony nowinkom technologicznym. Znajdziesz tam informacje o produktach, które są u nas dostępne, naszych promocjach oraz o nowinkach ze świata technologii.
Aby wysłać Ci newsletter przetwarzamy Twój adres mejlowy, podany w trakcie zapisu.
Możesz wyrazić zgodę na zautomatyzowane przetwarzanie Twoich danych oraz profilowanie. Oznacza to, że będziemy mogli przetwarzać Twoje dane automatycznie, bez udziału człowieka. W ten sposób możemy, na podstawie tego co przeglądasz i kupujesz:
Możemy korzystać z naszego prawnie uzasadnionego interesu administratora, aby dostosować treści, które Ci przekazujemy do Twoich preferencji i oczekiwań. W tym celu korzystamy z narzędzi marketingowych do celów statystycznych, analitycznych oraz badamy atrakcyjność ofert, które do Ciebie kierujemy.
Gdy wchodzisz na naszą stronę, otrzymujesz informację o plikach cookies i możesz wybrać, które z nich możemy pobierać. Wyjątkiem są ciasteczka, które są niezbędne, aby strona działała.
Gdy zaakceptujesz pliki cookies na naszej stronie, będziemy zbierać określone w nich informacje w celach statystycznych, analitycznych czy reklamowych. Pliki cookies mogą pobierać Twój adres IP. Nie możemy Cię zidentyfikować przy pomocy samego adresu IP, ale w połączeniu z innymi danymi możemy być w stanie to zrobić.
Szczegółowe informacje, o tym jakie dane są w ciasteczkach i jak je przetwarzamy, znajdziesz w naszej polityce cookies.
Możesz wystawić opinię o zakupach w naszym sklepie, kupionych produktach oraz ogólnie o sklepie.
Zrobisz to:
Swoje zdanie o doświadczeniach i odczuciach w trakcie zakupów w naszym sklepie, o aktywności w sklepie oraz o swoich preferencjach i oczekiwaniach, możesz napisać tez w dedykowanej ankiecie, którą udostępniamy na naszej stronie lub w naszych social mediach.
Przetwarzamy wtedy Twoje dane, które udostępniasz do celów statystycznych i analitycznych.
Wyniki tych ankiet szczegółowo analizujemy i na ich podstawie udoskonalamy naszą ofertę, obsługę klienta oraz organizujemy kampanie marketingowe.
W ankiecie znajdziesz klauzulę, w której informujemy, o tym, jakie dane przetwarzamy. Do niektórych ankiet dołączymy regulamin, który będzie wzorcem umowy pomiędzy Tobą i nami.
Kiedy otrzymujesz powiadomienia push
Jeżeli używasz naszej aplikacji mobilnej możemy Ci wysyłać powiadomienia push – są to krótkie powiadomienia, które przypominają wiadomość SMS lub MMS. Najczęściej można je dostać na urządzenia mobilne typu: smartfon, tablet. Są to pushe mobline. Powiadomienia push możesz włączyć lub wyłączyć w ustawieniach swojego urządzenia mobilnego.
Możemy też wysyłać do Ciebie web pushe. Są to powiadomienia, które wysyłamy bezpośrednio na komputer, kiedy korzystasz z przeglądarki. Możesz je włączyć i wyłączyć w ustawieniach swojej przeglądarki.
Jeśli akceptujesz powiadomienia push, to znaczy, że wyrażasz zgodę, abyśmy je wysyłali. Powiadomienia push to automatyczne wiadomości systemowe i nie pobieramy, żadnych danych osobowych, gdy je dostajesz.
Przetwarzanie danych osobowych w związku z roszczeniami stron
Możemy przetwarzać Twoje dane osobowe, gdy dochodzimy naszych roszczeń i praw lub bronimy się przeciwko roszczeniom, które Ty zgłosiłeś wobec nas.
W tym celu będziemy przetwarzać dane, które są niezbędne do rozpatrzenia roszczenia lub obrony przed nim.
Dane będziemy przetwarzać do zakończenia sprawy lub uprawomocnienia się wyroku. W czasie rozpatrywania roszczenia, nie usuniemy Twoich danych nawet, jeżeli o to poprosisz.
[podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO]
Zgłaszanie treści niezgodnych z prawem
Europejski Akt o Usługach Cyfrowych (DSA) daje możliwość zgłoszenia nam treści, które nie są zgodne z prawem. Na stronie głównej sklepu w zakładce kontakt uruchomiliśmy specjalny formularz do zgłaszania takich treści.
Potrzebujemy Twoich danych, aby:
Twoje dane osobowe wykorzystujemy także wtedy, gdy zarządzamy Twoimi płatnościami, obsługujemy zgłoszenia gwarancyjne i zwroty dotyczące zamówionych przez Ciebie produktów.
Dzięki danym osobowym otrzymujemy informacje niezbędne do zakończenia procesu zakupowego. Dodatkowo na ich podstawie możemy:
Twoje dane będziemy przetwarzać tak długo, jak długo będziesz naszym aktywnym klientem.
Ponieważ dbamy o ciągłość dostaw i dostępność produktów dla wszystkich klientów, możemy zgodnie z zasadami określonymi w Regulaminie sprzedaży ograniczać (czasowo) możliwość zakupu określonych produktów, czy nawet grup asortymentowych (na przykład możemy określić maksymalną ilość sztuk jaką możesz zakupić). W takim przypadku Twoje dane osobowe przetwarzamy zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. b RODO, co oznacza, że nie usuniemy Twoich danych osobowych, nawet jeżeli tego zażądasz, do czasu, aż usuniemy ograniczenia.
Pamiętaj, że jeśli zwracasz produkt lub oddajesz go do nas w ramach zgłoszenia gwarancyjnego jesteś zobowiązany usunąć wszelkie swoje dane z urządzenia, w tym dane osobowe, które tam są. Nie odpowiadamy za dane, które na nim pozostawisz. Ty jako właściciel tych danych odpowiadasz za dostarczenie do nas urządzenia bez danych prywatnych, w tym danych osobowych. Jeśli tego nie zrobisz, możemy Twoje dane usunąć.
Jeśli korzystasz z gwarancji producenta, a my jesteśmy pośrednikiem, który przekazuje Twój sprzęt w ramach zgłoszenia gwarancyjnego, to możemy przekazać Twoje urządzenie, do serwisu zewnętrznego producenta, razem z danymi – również osobowymi.
Jeśli nie możesz usunąć danych z przyczyn technicznych (np. sprzęt się nie uruchamia, w związku z tym nie możesz usunąć danych, które na nim są) każdorazowo zgłoś to, zanim przekażesz nam sprzęt.
W trakcie zakupów i obsłudze posprzedażowej możemy przetwarzać następujące dane osobowe:
Szczegółowe informacje znajdziesz w tabeli poniżej:
Kategoria lub rodzaj danych osobowych | Cele przetwarzania | Podstawa prawna | Okres przechowywania |
|
Rejestracja konta w sklepie lub aplikacji mobilnej. | Art. 6 ust. 1 lit. b RODO | Do czasu, aż zrezygnujesz z naszych usług. |
|
Obsługa konta użytkownika. Obsługa zakupów w tym informowanie o statusie zamówienia i dostawie dla klientów zalogowanych. |
Art. 6 ust. 1 lit. b RODO | Do czasu, aż zrezygnujesz z naszych usług. |
|
Obsługa zakupów, w tym informowanie o statusie zamówienia i dostawie dla klientów niezalogowanych. | Art. 6 ust. 1 lit. b RODO | Do momentu dostarczenia zamówienia, z uwzględnieniem czasu na zwrot produktu. |
|
Obsługa sprzedaży usług dodatkowych, które świadczymy, na przykład: x-care – dodatkowa ochrona gwarantująca serwis i naprawę sprzętu. | Art. 6 ust. 1 lit. b RODO, w związku ze zgodą na kontakt. | Do czasu, aż zrezygnujesz z naszych usług. |
|
Wystawianie dokumentów, które dotyczą sprzedaży – faktur VAT, faktur korygujących, not. Obowiązki ustawowe związane z rozliczeniami podatkowymi i obowiązkami rachunkowymi. | Art. 6 ust. 1 lit c RODO w związku z art. 74 Ustawy o rachunkowości oraz art. 70 § 1 Ordynacji podatkowej. | Przez 5 lat, od kiedy zakończy się rok, w którym miało miejsce zdarzenie tworzące obowiązek prawny, do którego zostały wystawione dokumenty. |
|
Indywidualne ustawienia konta klienta w panelu sterowania. | Art. 6 ust. 1 lit. a) RODO | Do czasu zmiany indywidualnych ustawień tj. wycofania wyrażonej zgody. |
|
Obsługa reklamacji, zwrotów oraz rękojmi, w tym informowanie o statusie zgłoszenia. | Art. 6 ust. 1 lit. c) RODO w związku z Ustawą o prawach konsumenta oraz Kodeksem Cywilnym. | Maksymalnie 2 lata od momentu zakończenia obsługi zgłoszenia |
|
Obsługa opinii o produkcie lub odpowiedź na zadane pytanie dotyczące produktu. | Art. 6 ust. 1 lit. b) RODO | Przez cały czas życia karty produktowej. W przypadkach spornych do czasu przedawnienia roszczeń z tego tytułu, po tym czasie przez okres wymagany przepisami prawa. |
|
Obsługa wniosków o utylizację zużytego sprzętu, który zgłosisz do nas. | Art. 6 ust. 1 lit. c) RODO w związku z art. 37 Ustawy o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym. | Przez 2 lata, od złożenia wniosku o utylizację. |
|
Obsługa reklamacji i problemów technicznych związanych z działaniem strony sklepu i aplikacji lub kontem klienta. | Art. 6 ust. 1 lit. f) RODO | Do czasu ostatecznego załatwienia sprawy. |
|
Prawnie uzasadniony interes administratora polegający na windykacji należności lub prowadzeniu i obsłudze spraw sądowych, mediacyjnych i arbitrażowych. | Art. 6 ust. 1 lit. f) RODO | 2 lata od daty ostatecznego załatwienia sprawy |
|
Archiwizacja dokumentacji w formie elektronicznej i papierowej. | Art. 6 ust. 1 lit. c) RODO | Przez okres, który wymaga prawo, a jeśli prawo nie wskazuje takiego okresu – przez czas, w którym ich przechowywanie mieści się w ramach prawnie uzasadnionego interesu administratora, uregulowanego czasem dochodzenia roszczeń. |
Za zakupy, które zrobisz w naszym sklepie możesz zapłacić bezgotówkowo na wiele sposobów.
Jeżeli wybierasz bezgotówkową formę płatności zgadzasz się, abyśmy przekazali Twoje dane do naszych partnerów, którzy są operatorami płatności bezgotówkowych. Potrzebują oni Twoich danych aby obsłużyć płatność i inne usługi, z których skorzystasz.
Gdy przekażemy Twoje dane operator płatności staje się administratorem Twoich danych, my jesteśmy odrębnym administratorem i przetwarzamy informację o tym, jaka została wybrana przez Ciebie metoda płatności.
Operator płatności powinien przekazać Ci klauzulę informacyjną o tym, jak przetwarza Twoje dane osobowe. Może to zrobić w formie tekstu w formularzu płatności lub dodać jako załącznik. Może też odesłać Cię do swojej strony internetowej lub serwisu, gdzie znajdziesz taką informację.
Jeśli chcesz zrobić zakupy na raty, skorzystać z leasingu lub dokupisz dodatkowe ubezpieczenie sprzętu, korzystasz z usług, które są świadczone przez naszych partnerów.
Aby zweryfikować Twoją zdolność kredytową będą oni wymagać od Ciebie podania danych osobowych i oni będą je przetwarzać jako administrator.
Wniosek wypełnisz na formularzu danego partnera, gdy przekierujemy Cię na jego stronę internetową.
Jeśli chcesz możemy pobrać, wydrukować i wysłać Ci dokument końcowy – polisę ubezpieczeniową lub umowę ratalną. Możesz też pobrać je samodzielnie.
W poniższej tabeli znajdziesz informację w jakim celu, na jak długo i na jakiej podstawie przetwarza Twoje dane, gdy korzystasz z usług naszych partnerów:
Kategoria lub rodzaj danych osobowych | Cele przetwarzania | Podstawa prawna | Okres przechowywania |
|
Obsługa i wsparcie w przypadku, gdy skorzystasz z usług jak: zakup na raty, leasing, wynajem długoterminowy, które są świadczone przez naszych partnerów. | Art. 6 ust. 1 lit. b) RODO w związku z deklarowanym zakupem usługi dodatkowej. | Do czasu zakończenia sprawy – udzielenia rat lub odmowy. |
|
Obsługa i wsparcie w przypadku, gdy skorzystasz z usług np. z dodatkowego ubezpieczenia, które są świadczone przez naszych partnerów. | Art. 6 ust. 1 lit. b) RODO w związku z deklarowanym zakupem usługi dodatkowej | Do czasu zakupienia ubezpieczenia. |
|
Zapewnienie obsługi usług płatniczych, które oferujemy w zakresie płatności bezgotówkowych tj. do podnoszenia jakości usług. | Art. 6 ust. 1 lit. b) RODO w związku z wyborem danej metody płatności | Do zakończenia świadczenia usług lub złożenia skutecznego sprzeciwu. |
Jeżeli robisz zakupy w naszym sklepie na platformie allegro.pl, robisz to w ramach regulaminu Allegro i dokumentacji, która dotyczy prywatności tego portalu.
W takim przypadku my i Allegro jesteśmy odrębnymi administratorami Twoich danych. My dostajemy tylko dane, które są niezbędne do zakończenia przez Ciebie zakupów i wysłania produktu. Dostaniemy też dane, które będą potrzebne do rozpatrzenia twojego problemu – jeżeli taki zaistnieje.
Nasz regulamin zakupów na portalu allegro znajdziesz w zakładce „O sprzedającym”
Formularz kontaktu oraz inne formy obsługi zgłoszeń klienta
Przetwarzamy Twoje dane, jeżeli kontaktujesz się z nami:
W tabeli poniżej, znajdziesz szczegóły takiego przetwarzania:
Kategoria lub rodzaj danych osobowych | Cele przetwarzania | Podstawa prawna | Okres przechowywania |
Formularz kontaktu:
|
Kontakt z klientem w celach związanych z wykonaniem umowy lub świadczeniem usług dodatkowych. | Art. 6 ust. 1 lit. b) RODO | Do czasu, aż zrezygnujesz z naszych usług. |
Prawnie uzasadniony interes administratora, który polega na obsłudze zgłoszenia klienta, które nie jest bezpośrednio związane z umową. | Art. 6 ust. 1 lit. f) RODO | Do czasu załatwienia ostatecznego sprawy lub złożenia skutecznego sprzeciwu. | |
Wiadomość, która została przesłana mejlem:
|
Kontakt z klientem w celach związanych z wykonaniem umowy lub świadczeniem usług dodatkowych. | Art. 6 ust. 1 lit.b) RODO | Do czasu, aż zrezygnujesz z naszych usług. |
Prawnie uzasadniony interes administratora, który polega na obsłudze zgłoszenia klienta, które nie jest bezpośrednio związane z umową. | Art. 6 ust. 1 lit. f) RODO | Do czasu załatwienia ostatecznego sprawy lub złożenia skutecznego sprzeciwu. | |
Kontakt przez infolinię:
|
Kontakt z klientem w celach związanych z wykonaniem umowy lub świadczeniem usług dodatkowych. | Art. 6 ust. 1 lit.b) RODO | Do czasu, aż zrezygnujesz z naszych usług. |
Prawnie uzasadniony interes administratora, który polega na obsłudze zgłoszenia klienta, które nie jest bezpośrednio związane z umową. | Art. 6 ust. 1 lit. f) RODO | Do czasu załatwienia ostatecznego sprawy lub złożenia skutecznego sprzeciwu. | |
Kontakt przez czat lub komunikator:
|
Kontakt z klientem w celach związanych z wykonaniem umowy lub świadczeniem usług dodatkowych . | Art. 6 ust. 1 lit. b) RODO | Do czasu, aż zrezygnujesz z naszych usług. |
Prawnie uzasadniony interes administratora, który polega na obsłudze zgłoszenia klienta, które nie jest bezpośrednio związane z umową. | Art. 6 ust. 1 lit. f) RODO | Do czasu załatwienia ostatecznego sprawy lub złożenia skutecznego sprzeciwu. | |
Inne formy kontaktu, na przykład, wiadomość prywatna przesyłana za pośrednictwem social mediów
|
Kontakt z klientem w celach związanych z wykonaniem umowy lub świadczeniem usług dodatkowych. | Art. 6 ust. 1 lit. b) RODO | Do czasu, aż zrezygnujesz z naszych usług. |
Prawnie uzasadniony interes administratora, który polega na obsłudze zgłoszenia klienta, które nie jest bezpośrednio związane z umową. | Art. 6 ust. 1 lit. f) RODO | Do czasu załatwienia ostatecznego sprawy lub złożenia skutecznego sprzeciwu. | |
Obsługa automatyczna:
|
Kontakt z klientem w celach związanych z wykonaniem umowy lub świadczeniem usług dodatkowych. | Art. 6 ust. 1 lit. b) RODO | Do czasu, aż zrezygnujesz z naszych usług. |
Rozwijanie zautomatyzowanych kanałów komunikacji, w tym doskonalenie algorytmu, który obsługuje zautomatyzowany kanał w celu przyspieszenia obsługi klienta np. chatbot, wirtualny doradca | Art. 6 ust. 1 lit. f) RODO | Do czasu załatwienia ostatecznego sprawy lub złożenia skutecznego sprzeciwu. |
Forum sklepu
Jeśli korzystasz z naszego forum, przekazujesz nam dane, które przetwarzamy.
W tabeli poniżej, znajdziesz szczegóły takiego przetwarzania:
Kategoria lub rodzaj danych osobowych | Cele przetwarzania | Podstawa prawna | Okres przechowywania |
Rejestracja na forum sklepu:
|
Utworzenie i zarządzanie kontem konta użytkownika, w tym umożliwienie użytkownikowi zamieszczanie opinii na forum. | Art. 6 ust. 1 lit. b) RODO | Do czasu rezygnacji z uczestnictwa w forum. |
Forum sklepu:
|
Realizacja celów wynikająca z prawnie uzasadnionych interesów administratora tj. ustalenie, dochodzenie lub ochrona przed roszczeniami. | Art. 6 ust. 1 lit. f) RODO | Do momentu przedawnienia roszczeń z tytułu uczestnictwa w forum tj. maksymalnie do dwóch lat od zakończenia uczestnictwa forum lub do czasu ostatecznego załatwienia sprawy. |
Salony stacjonarne
Każdy salon ma regulamin, w którym są opisane szczegółowe informacje na temat tego, jak przetwarzamy dane klientów, którzy korzystają z salonu stacjonarnego.
Możesz korzystać z naszego sklepu w trybie mieszanym, hybrydowym, czyli kupisz produkt przez stronę lub aplikację, odbierzesz go w salonie. W salonie możesz też zgłosić reklamację lub zwrócić produkty, które zostały kupione przez stronę lub aplikację.
W takim przypadku ta polityka prywatności również będzie miała zastosowanie do przetwarzania Twoich danych osobowych w zakresie, w jakim skorzystasz z danego procesu.
Przetwarzanie danych rekrutacyjnych – dla osób, które chcą pracować w x-komie
W tabeli poniżej opisujemy, jakie dane osobowe będziemy przetwarzać, jeżeli aplikujesz do nas do pracy.
Szczegóły znajdziesz na naszej stronie internetowej w zakładce kariera.
Kategoria lub rodzaj danych osobowych | Cele przetwarzania | Podstawa prawna | Okres przechowywania |
|
Przeprowadzenie i rozstrzygnięcie procesu rekrutacyjnego. Wypełnienie obowiązku prawnego ciążącego na administratorze. | Art. 6 ust. 1 lit. c) RODO w zw. z art. 221 § 1 pkt. 1 – 6 ustawy Kodeks pracy | Do momentu zakończenia procesu rekrutacji. |
|
Weryfikacja kwalifikacji i umiejętności kandydatów oraz ustalenie warunków współpracy. | Art. 6 ust. 1 lit. f) RODO | Do momentu zakończenia procesu rekrutacji. |
|
Przeprowadzenie i rozstrzygnięcie procesu rekrutacyjnego, gdy preferowaną formą zatrudnienia jest umowa cywilnoprawna (podjęcie działań przed zawarciem umowy). | Art. 6 ust. 1 lit. b) RODO | Do momentu zakończenia procesu rekrutacji. |
Dane osobowe, które wskażesz, których nie określa kodeks pracy, w tym wizerunek (o ile dotyczy). Dane osobowe szczególnych kategorii: dane, które dotyczą stanu zdrowia (o ile dotyczy). |
Przeprowadzenie i rozstrzygnięcie procesu rekrutacyjnego. | Art. 6 ust. 1 lit. a) RODO Art. 9 ust. 2 lit. a) RODO |
Do momentu zakończenia procesu rekrutacji lub wycofania zgody – w zależności od tego, co nastąpiło jako pierwsze. |
|
Przeprowadzenie i rozstrzygnięcie przyszłego procesu rekrutacyjnego . | Art. 6 ust. 1 lit. a) RODO Art. 9 ust. 2 lit. a) RODO |
2 lata od dnia przesłania dokumentów aplikacyjnych lub do momentu wycofania zgody – w zależności od tego, co nastąpiło jako pierwsze. |
Przetwarzanie danych naszych partnerów, kontrahentów, współpracowników w związku z wzajemną współpracą stron (nawiązywanie współpracy, podpisanie i nadzór nad prawidłowym wykonaniem umowy, szkolenia dedykowane):
Abyśmy mogli nawiązać z współpracę, podpisać umowę lub porozumienie i je wykonać, a także mieć nadzór nad ich wykonaniem, musisz podać nam dane osobowe.
Szczegóły w tym zakresie, w tym informację o tym, jak będziemy przetwarzać Twoje dane osobowe, dostaniesz od nas w specjalnie przygotowanych do tego celu Ogólnych Warunkach Zakupu.
Razem z naszymi partnerami oferujemy też szkolenia tematyczne, w których jako przedsiębiorca prowadzący działalność możesz uczestniczyć.
Poniżej przedstawiamy standardowy zestaw danych, które przetwarzamy w ramach wzajemnej współpracy:
Kategoria lub rodzaj danych osobowych | Cele przetwarzania | Podstawa prawna | Okres przechowywania |
|
Weryfikacja kontrahenta. Nawiązanie i prowadzenie współpracy (w tym dane kontaktowe). |
Art. 6 ust. 1 lit. b) RODO | Przez okres współpracy oraz obejmujący gwarancję umowy lub usługi. |
|
Realizacja umowy i jej prawidłowe wykonanie. | Art. 6 ust. 1 lit. f) RODO | Przez okres współpracy oraz obejmujący gwarancję umowy lub usługi. |
Ustalenie, dochodzenie lub obrona przed roszczeniami powstałymi w ramach nawiązanej współpracy (np.: roszczenia o zapłatę). | 2 lata od momentu zakończenia współpracy. | ||
|
Wykonanie obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (sprawozdawczość rachunkowo-podatkowa związana z wystawianymi w ramach współpracy fakturami). | Art. 6 ust. 1 lit. c) RODO w zw. z Ustawą o rachunkowości oraz Ustawą Ordynacja Podatkowa. | Zgodnie z przepisami prawa, czyli: - dla celów podatkowych – 5 lat po zakończeniu roku, w którym obowiązek podatkowy powinien zostać zrealizowany; - dla celów rachunkowych – 5 lat po zakończeniu roku, w którym współpraca została zakończona. |
|
Uczestnictwo w szkoleniach i warsztatach dedykowanych związanych z danym asortymentem oferowanym w sklepie (np. szkolenia z cyklu Akademia eXperta). Zamieszczanie foto-relacji ze szkoleń i warsztatów w social mediach. Otrzymywanie Newslettera o planowanych szkoleniach i wydarzeniach. | Art. 6 ust. 1 lit. b RODO | Do momentu zakończenia korzystania z usług. |
Przetwarzanie danych w marketingu
Twoje dane osobowe przetwarzamy także do celów marketingowych. Robimy to na podstawie zgody, którą od Ciebie otrzymaliśmy. Zgodnie z prawem możemy przetwarzać Twoje dane, do momentu, aż wycofasz swoją zgodę – możesz to zrobić w dowolnym momencie, ale pamiętaj, że wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, które miało miejsce przed wycofaniem. Twoje dane przetwarzamy również, gdy mamy w tym uzasadniony interes.
Możemy używać Twoich danych do celów marketingu bezpośredniego towarów lub usług i wysłać Ci informacje handlowe za pośrednictwem komunikacji elektronicznej, np. mejlem, SMS–owo, lub w wiadomościach PUSH.
Kontaktujemy się mejlowo, telefonicznie, na czacie, w zależności od tego jaką formę komunikacji wybraliśmy i na jaką, mamy Twoją zgodę.
Twoje dane możemy też przetwarzać w ramach konkursów, akcji promocyjnych i dedykowanych akcji specjalnych, które organizujemy. Większość tych wydarzeń, ma swój regulamin, w którym napiszemy, jak i jakie Twoje dane przetwarzamy.
Działania marketingowe mogą być powiązane z profilowaniem. Oznacza to, że dzięki automatycznemu przetwarzaniu danych osobowych, ocenimy i przeanalizujemy Twoje zachowanie. Następnie stworzymy prognozę, która w przyszłości pozwoli nam optymalizować naszą ofertę. Dzięki prognozie będziemy też mogli przedstawić Ci ofertę, którą przygotujemy specjalnie dla Ciebie.
Dane przetwarzamy również do celów statystycznych i analitycznych, aby optymalizować i doskonalić naszą ofertę. Dodatkowo Twoje preferencje zakupowe oraz aktywność możemy przeanalizować, dzięki badaniom ankietowym, które dotyczą rożnych obszarów zakupowych.
Na podstawie danych, które zbieramy możemy tworzyć profile klientów i tworzyć spersonalizowane reklamy, kampanie marketingowe, akcje sprzedażowe czy doskonalić naszą ofertę towarowo-usługową.
Jeśli mamy Twoją zgodę na korzystanie z cookies, możemy korzystać z informacji, które zawierają te pliki, w celach statystycznych, analitycznych, reklamowych.
W celu działań marketingowych możemy przetwarzać takie dane jak:
Dodatkowo jeśli masz konto w naszym sklepie, będziemy też przetwarzać Twoje dane osobowe, które masz zapisane na tym koncie do celów marketingowych, czyli m.in.:
Działania marketingowe możemy prowadzić samodzielnie lub z udziałem naszych partnerów.
Będziemy przechowywać Twoje dane do celów marketingu bezpośredniego do momentu, w którym nastąpi jedna z poniższych sytuacji (w zależności od podstawy prawnej przetwarzania danych):
W związku z działaniami marketingowymi przetwarzamy Twoje dane osobowe według zasad opisanych w poniższej tabeli:
Kategoria lub rodzaj danych osobowych | Cele przetwarzania | Podstawa prawna | Okres przechowywania |
|
świadczenie usługi wysyłki Newslettera. | Art. 6 ust. 1 lit. a) RODO | Do czasu rezygnacji z usługi. |
uczestnicy:
|
Organizacja konkursów, promocji i akcji specjalnych dedykowanych dla klientów, które przeprowadzamy na podstawie regulaminu danego wydarzenia. | Art. 6 ust. 1 lit. b) RODO | Do czasu, aż wystąpi jedno z poniższych wydarzeń jako pierwsze:
|
|
Odprowadzenie podatku od wygranej w ramach konkursów i akcji specjalnych w przypadku, kiedy przepisy prawa przewidują podatek od wygranej. | Art. 6 ust. 1 lit. c) RODO w związku z art. Art., 30 ust. 1 pkt 2 Ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych oraz 70 § 1 Ordynacji podatkowej (niezbędność do wykonania obowiązku prawnego) | Przez 5 lat licząc od zakończenia roku, w którym nastąpiło przekazanie nagrody. |
W zależności od wybranego źródła kontaktu:
|
Wysyłanie spersonalizowanych reklam, na postawie zgody klienta: kampanie reklamowe Google Ads, SalesForce, oraz realizowane z udziałem agencji reklamowych. | Art. 6 ust. 1 a) RODO | Do czasu wycofania zgody. |
Mogą wystąpić dane powiązane z danymi osobowymi np. IP klienta, który odwiedza sklep. | Remarketing własnych towarów i usług, reklama wyświetlana w oparciu o odwiedziny klienta na stronie sklepu, ruchu na stronie (reklama kontekstowa). | Art. 6 ust. 1 lit. f) RODO | Do czasu złożenia skutecznego sprzeciwu. |
Dane powiązane z danymi osobowymi respondenta np.:
|
Prowadzenie badań klienckich statystycznych i analitycznych w celu optymalizacji oferty i świadczonych usług. | Art. 6 ust. 1 lit. f) RODO | Do czasu złożenia skutecznego sprzeciwu. |
|
Rekrutacja do badań ankietowych respondentów – dane kontaktowe | Art. 6 ust. 1 lit. a) RODO | Do czasu wycofania zgody. |
Mogą występować dane powiązane z danymi osobowymi respondenta, na przykład:
|
Ankiety dedykowane klientom i potencjalnym klientom przeprowadzane w celu poznania potrzeb, preferencji klienta, jego doświadczeń związanych z zakupami i wykorzystanie tych danych do działań marketingowych w tym doskonalenia oferty. | Art. 6 ust. 1 lit. b) RODO | Maksymalnie do 3 lat od zakończenia badania. Data przechowywania danych każdorazowo jest określona w regulaminie badania ankietowego. |
Mogą występować dane powiązane z danymi osobowymi respondenta, na przykład adres IP urządzenia oraz inne. | Prowadzenie działań marketingowych za pośrednictwem wiadomości push | Art. 6 ust. 1 lit. a) RODO | Do czasu wycofania zgody – w ustawieniach urządzenia. |
|
Działania marketingowe prowadzone w ramach fanpage w social mediach, na przykład Facebooku, w tym publikowanie postów klientów | Art. 6 ust. 1 lit. f) RODO | Do czasu złożenia skutecznego sprzeciwu. |
Przetwarzanie danych w związku z wykonaniem żądań wynikających z RODO
W części czwartej Polityki Prywatności, opisujemy jakie masz prawa zgodnie z RODO. Jeśli przesyłasz nam lub składasz swoje żądanie, to przetwarzamy Twoje dane osobowe, które są w nim zawarte. Treść takiego żądania przechowujemy do celów dowodowych.
Nie usuniemy Twoich danych, jeżeli jesteśmy w trakcie przygotowywania Twojego zamówienia lub wyjaśniamy z Tobą jakąś sprawę, związaną z zakupami i usługami, z których korzystasz.
Poniżej prezentujemy jak przetwarzamy Twoje dane osobowe, gdy obsługujemy Twoje żądania:
Kategoria lub rodzaj danych osobowych | Cele przetwarzania | Podstawa prawna | Okres przechowywania |
|
Realizacja żądania zgodnie z zakresem wskazanym przez wnioskodawcę. Dotyczy następujących artykułów RODO: -art. 7 ust. 3, art. 15, art. 16, art. 17, art. 18, art. 19, art. 20, art. 21. Uwzględniając zasadę rozliczalności (konieczność archiwizacji do celów dowodowych związanych z prowadzonym rejestrem). | Art. 6 ust. 1 lit. c) RODO w powiązaniu ze wskazanymi artykułami RODO tj. art. 7 ust. 3, art. 15, art. 16, art. 17, art. 18, art. 19, art. 20, art. 21. | Maksymalnie przez okres 6 lat licząc od daty, w której został złożony wniosek. |
Przetwarzanie danych w związku z roszczeniami stron
Możemy przetwarzać Twoje dane gdy obsługujemy roszczenia, zarówno zgłoszone przez Ciebie, jak i te, których sami dochodzimy.
Zakres przetwarzanych danych zależy od tego, czego dotyczy roszczenie. Zawsze przetwarzamy tylko te dane, które są niezbędne, aby rozpatrzyć daną sprawę.
Przykładowy zestaw takich danych przedstawiamy w tabeli poniżej.
Kategoria lub rodzaj danych osobowych | Cele przetwarzania | Podstawa prawna | Okres przechowywania |
|
Prawnie uzasadniony interes administratora polegający na dochodzenie roszczeń lub obrony przed roszczeniami. | Art. 6 ust. 1 lit. f) RODO | Do czasu ostatecznego załatwienia sprawy, w tym uprawomocnienia się decyzji administracyjnej lub wyroku sądowego. |
W przypadku osób fizycznych, które prowadzą działalność gospodarczą lub wspólników spółek osobowych dodatkowo:
|
Bezpieczeństwo naszych usług, monitorowanie przestrzegania regulaminu.
Cały czas monitorujemy nasze systemy, aby zapewnić bezpieczeństwo klientom, którzy robią u nas zakupy lub korzystają z naszych usług. W tym celu możemy pozyskiwać i rejestrować Twoje dane osobowe, które otrzymujemy na nasze serwery z przeglądarek internetowych lub aplikacji, gdy korzystasz z naszego sklepu. W ten sposób możemy wykryć zagrożenie i zapewnić bezpieczeństwo ruchu na stronie internetowej i w aplikacji mobilnej.
Dodatkowo cały czas sprawdzamy, czy użytkownicy strony internetowej lub aplikacji przestrzegają przepisów prawa, w tym naszego regulaminu.
Wszelkie działania mające na celu ominięcie przepisów prawa, ominiecie przestrzegania Regulaminu, mające na celu oszustwa, wyłudzenia, działania naruszające dobre obyczaje będą blokowane i będą wyciągane konsekwencje wobec takiego użytkownika.
Kategoria lub rodzaj danych osobowych | Cele przetwarzania | Podstawa prawna | Okres przechowywania |
Dane, powiązane z danymi osobowymi, które mamy w systemie:
|
Wspieranie bezpieczeństwa usług świadczonych drogą elektroniczną oraz bezpieczeństwa użytkowników, przeciwdziałania nadużyciom, w tym oszustwom, działaniom naruszającym dobre obyczaje, mającym na celu ominiecie przepisów prawa czy zapisów Regulaminu i zapewnienie bezpieczeństwa ruchu. | Art. 6 ust. 1 lit. f) RODO | Do czasu zakończenia korzystania z usług. |
Wyłączenie odpowiedzialności x-kom
Nie bierzemy odpowiedzialności za nieprawidłowe przetwarzanie danych osobowych i związane z tym procesy, jeżeli Twoje dane osobowe zostaną udostępnienie nieuprawnionym osobom lub podmiotom, w wyniku przynajmniej jednej z poniższych sytuacji:
Zgłaszanie treści niezgodnych z prawem
Europejski Akt o Usługach Cyfrowych (DSA) daje możliwość zgłoszenia nam treści, które nie są zgodne z prawem. Na stronie sklepu możesz zgłosić treści, które są niezgodne z Kodeksem Usług Cyfrowych. Jeśli wyślesz nam zgłoszenie będziemy przetwarzać:
Kategoria lub rodzaj danych osobowych | Cele przetwarzania | Podstawa prawna | Okres przechowywania |
|
Realizacja założeń Europejskiego Aktu o Usługach Cyfrowych tj. umożliwienie zgłaszania treści niezgodnych z prawem. | Art. 6 ust. 1 lit.c) RODO | Do czasu ostatecznego załatwienia sprawy. |
|
Realizacja założeń Europejskiego Aktu o Usługach Cyfrowych tj. kontakt dla organów nadzorczych państw członkowskich. | Art. 6 ust. 1 lit.c) RODO | Do czasu ostatecznego załatwienia sprawy. |
x-kom realizuje Twoje prawa, które wynikają z RODO, w tym prawa opisane w art. 15-22 RODO.
Jeżeli chcesz skorzystać ze swoich praw, napisz mejla do naszego inspektora ochrony danych na adres iod@x-kom.pl lub w inny, dowolny sposób, który wybierzesz. Dane kontaktowe znajdziesz w części 8 Polityki.
Poniżej znajdziesz opis praw, które Ci przysługują:
Prawo dostępu do danych art. 15 RODO
W każdej chwili masz prawo sprawdzić, które z Twoich danych osobowych przetwarzamy, dowiedzieć się:
Jeśli chcesz możesz otrzymać od nas kopię swoich danych – aby to zrobić skontaktuj się z nami.
Prawo do sprostowania danych art. 16 RODO
Masz prawo poprawić lub uzupełnić swoje dane osobowe, w przypadku kiedy są one niekompletne lub nieprawidłowe. Jeśli masz konto w sklepie x-kom w ustawieniach możesz w każdej chwili samodzielnie poprawić lub uzupełnić swoje dane osobowe. Możesz też skontaktować się z nami, aby to zrobić.
Prawo do usunięcia danych (prawo do bycia zapomnianym) art. 17 RODO
Masz prawo w dowolnym momencie usunąć swoje dane osobowe, które przetwarzamy (zostać zapomnianym). Aby to zrobić użyj specjalnego przycisku, który jest dostępny, gdy zalogujesz się na swoje konto lub skontaktuj się z nami w inny dogodny dla Ciebie sposób.
Wyjątkiem są sytuacje, kiedy:
Prawo do ograniczenia przetwarzania art. 18 RODO
Możesz zażądać, abyśmy ograniczyli przetwarzanie Twoich danych osobowych, gdy:
Aby skorzystać z tego prawa skontaktuj się z nami.
Obowiązek powiadomienia o sprostowaniu lub usunięciu danych lub o ograniczeniu przetwarzania art. 19 RODO
Jeśli tego zażądasz, poinformujemy Cię, kto jest odbiorcą Twoich danych osobowych.
Mamy obowiązek poinformować o sprostowaniu, usunięciu lub ograniczeniu przetwarzania danych, każdego komu przekazaliśmy dane, jeżeli jest to możliwe lub nie wymaga niewspółmiernego wysiłku.
[podstawa prawna: art. 16,17 lub 18 RODO]
Prawo do przenoszenia danych art. 20 RODO
Z prawa do przenoszenia możesz skorzystać, gdy na podstawie Twojej zgody lub zawartej z Tobą umowy przetwarzamy Twoje dane osobowe w sposób zautomatyzowany. Masz prawo otrzymać od nas kopię swoich danych w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym i możliwym do odczytania formacie.
Kopię tę możemy przesłać bezpośrednio Tobie lub innemu podmiotowi, który odtąd będzie przetwarzał te dane. Pamiętaj, że dotyczy to wyłącznie danych osobowych, które mamy od Ciebie. Jeżeli chcesz dostać kopię swoich danych, skontaktuj się z nami.
Prawo do sprzeciwu art. 21 RODO
Masz prawo sprzeciwić się przetwarzaniu Twoich danych w zakresie, w jakim to robimy na podstawie prawnie uzasadnionego interesu administratora. Taki sprzeciw powinien być przez Ciebie uzasadniony. Gdy zgłosisz sprzeciw, przestaniemy przetwarzać Twoje dane osobowe, do czasu, aż ustalimy czy Twoje prawa są nadrzędne względem naszego interesu.
Nie przestaniemy przetwarzać Twoich danych, gdy zgodnie z prawem Twój interes lub Twoje prawa zostaną unieważnione albo będą wobec Ciebie roszczenia prawne. W takiej sytuacji poinformujemy Cię o tym.
Nie musisz uzasadniać swojego sprzeciwu, jeśli dotyczy on przetwarzaniu danych na potrzeby marketingu bezpośredniego, w tym profilowania.
Prawo do niepodlegania zautomatyzowanemu przetwarzaniu, w tym profilowaniu art. 22 RODO
Masz prawo nie wyrazić nam zgody na zautomatyzowane podejmowanie decyzji względem Twoich danych osobowych, w tym ich profilowanie, które wywołuje skutki prawne wobec Ciebie lub w podobny sposób istotnie na Ciebie wpływa. Zgodę możesz wycofać samodzielnie, jeżeli masz konto w naszym sklepie – w zakładce „ustawienia”. Jeżeli nie masz konta skontaktuj się z nami i zgłoś wycofanie zgody.
Aby skutecznie skorzystać z prawa sprzeciwu wobec profilowania Twoich danych osobowych, musisz wylogować się z wszystkich urządzeń i usunąć wszelkie pliki cookies, w tym z przeglądarek (proces usuwania może zająć do 48 godzin). O tym jak prawidłowo usunąć pliki cookies dowiesz się z polityki cookies.
Prawo do zgłoszenia skargi do organu nadzorczego art. 77 RODO
Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane osobowe niewłaściwie masz prawo zgłosić skargę do organu nadzorczego, czyli Urzędu Ochrony Danych Osobowych z siedzibą w Warszawie przy ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa, szczegóły znajdziesz na stronie internetowej urzędu.
Zawsze też możesz też skontaktować się z nami jeśli uważasz, że nieprawidłowo przetwarzamy Twoje dane osobowe.
Prawo do niewyrażenia zgody i wycofania zgody w dowolnym momencie
Jeśli przetwarzanie danych wymaga Twojej zgody masz prawo jej nie wyrazić. Takie sytuacje mają miejsce kiedy np. pytamy Cię czy chcesz otrzymywać od nas informacje marketingowe.
Zawsze masz prawo wycofać zgodę w dowolnym momencie, którą wyraziłeś na podstawie art. 7 ust. 3 RODO np. na działania marketingowe, profilowanie, przy czym pamiętaj, że wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie wyrażonej zgody przed jej cofnięciem.
x-kom korzysta z technologii, która pozwala gromadzić pliki cookies, w tym adres IP, piksele śledzące, dane lokalne, w tym dane globalizacyjne czy powiadomienia typu push. Jeśli korzystasz z aplikacji mobilnej i została przez Ciebie wyrażona zgoda na udostępnienie Twojej lokalizacji, będziemy o niej informowani. Informacje o tym w jaki sposób korzystamy z tych technologii znajdziesz w Polityce cookies.
Podane przez Ciebie dane możemy przekazać innym podmiotom, na przykład firmom, które świadczą dla nas określone usługi. Podmioty te będą przetwarzać dane osobowe na podstawie zawartej z nami umowy i wyłącznie w zakresie, w jakim im to zlecimy. Są to podmioty, które:
Twoje dane możemy również przekazywać podmiotom, które mogą je przetwarzać jako administrator danych w związku z oferowaniem określonych usług. W szczególności dane możemy przekazywać:
Twoje dane mamy obowiązek udostępnić na podstawie przepisów prawa instytucjom publicznym, które do nas wystąpią w związku z prowadzonymi postępowaniami dotyczącymi możliwych naruszeń prawa, są to w szczególności:
Sami również możemy występować do instytucji publicznych i przekazywać im dane w przypadku, kiedy wykryjemy potencjalne przestępstwo dokonane u nas.
W szczególnych przypadkach nasz partner firma AB S.A. (realizująca usługi dostaw bezpośrednio do klientów) może przetwarzać dane osobowe we własnych celach, a wiec może być odrębnym administratorem danych osobowych naszych klientów. Klauzula informacyjna partnera dostępna jest na jego stronie internetowej pod adresem: https://www.abonline.pl/content/files/rodo/wp.pdf
Nie sprzedajemy Twoich danych osobowych, nie udostępniamy ich też firmom prowadzącym agresywne działania marketingowe (typu fotowoltaika, kredyty chwilówki, pokazy sprzętu i inne), ani nie wymieniamy się nimi z innymi podmiotami.
Twoje dane osobowe możemy przekazywać zarówno w krajach Unii Europejskiej, jak i poza Europejski Obszar Gospodarczy. Przekazanie danych poza EOG jest dopuszczalne, o ile Komisja Europejska stwierdzi, że to państwo trzecie, terytorium lub określony sektor lub określone sektory w tym państwie trzecim lub dana organizacja międzynarodowa zapewniają odpowiedni stopień ochrony (art. 45 RODO).
Przy braku takiego stwierdzenia ze strony Komisji, możemy przekazać dane do kraju spoza Unii lub do organizacji międzynarodowej, o ile przewidziano odpowiednie gwarancje (np. klauzula standardowej ochrony danych, przyjęta przez Komisję lub organ nadzorczy właściwy dla ochrony danych osobowych) oraz wykonalne prawa i skuteczne środki prawne.
Zawsze kiedy przekazujemy Twoje dane poza EOG robimy to zachowaniem obowiązujących przepisów prawa. Twoje dane mogą być przekazane poza EOG do:
Jeśli wyrazisz zgodę będziemy automatycznie przetwarzać Twoje dane, w tym je profilować zgodnie z art. 22 RODO. Pamiętaj, że wyrażoną zgodę możesz wycofać w każdym czasie, co nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed jej wycofaniem.
Jak działa zautomatyzowany proces decyzyjny oraz profilowanie
Przykładowo, jeśli złożysz wniosek o zakup ratalny podczas zakupów w x-komie, banki mogą, rozpatrzyć Twój wniosek w sposób automatyczny na podstawie danych, które wskażesz i przyznać lub odmówić udzielenia kredytu. W takiej sytuacji to banki są administratorami Twoich danych. Masz prawo odnieść się do ich decyzji, na przykład nie zgodzić się z nią i zgłosić to naszemu pracownikowi.
Jeśli wyrazisz zgodę możemy przygotować dla Ciebie spersonalizowaną ofertę, na podstawie np. Twojej historii zakupów. Odbędzie się to w sposób zautomatyzowany, bez udziału czynnika ludzkiego.
Inspektorem Ochrony danych jest Piotr Błaszczeć. We wszelkich sprawach związanych z prywatnością i ochroną Twoich danych osobowych możesz skontaktować się pisząc na adres mejlowy iod@x-kom.pl
Możesz też skontaktować się w inny wybrany przez Ciebie sposób:
Jeśli zajdzie taka konieczność możemy, zmienić postanowienia naszej Polityki zgodnie z zasadami zmian, które są określone w Regulaminie sprzedaży. O każdej takiej zmianie będziemy informować z wyprzedzeniem. Zawsze, gdy uaktualnimy politykę prywatności, jej najnowszą wersję zamieścimy na naszej stronie internetowej w zakładce Polityka prywatności.
Poprzednia wersja Polityki prywatności dla użytkowników sklepu x-kom z dnia 02.10.2023 roku przestaje obowiązywać z dniem wejścia w życie obecnej.