Menu
x-kom - Sklep komputerowyx-kom - Sklep komputerowy
Wszędzie▼
✓Wszędzie
Laptopy i komputery
Smartfony i smartwatche
Podzespoły komputerowe
Gaming i streaming
Urządzenia peryferyjne
TV i audio
Smarthome i lifestyle
Akcesoria

Regulamin sprzedaży dla umów zawieranych na odległość

Obowiązuje od 19 sierpnia 2022 roku

Dla zamówień składanych do dnia 18.08.2022 r. obowiązuje: Regulamin Sprzedaży obowiązujący do 18.08.2022

Dla zamówień składanych do dnia 01.01.2021 r. obowiązuje: Regulamin Sprzedaży obowiązujący do 01.01.2021

Dla zamówień składanych do dnia 31.12.2020 r. obowiązuje: Regulamin Sprzedaży obowiązujący do 31.12.2020

Dla zamówień składanych do dnia 14.02.2019 r. obowiązuje: Regulamin Sprzedaży obowiązujący do 14.02.2019

Dla zamówień składanych do dnia 01.11.2018 r. obowiązuje: Regulamin Sprzedaży obowiązujący do 01.11.2018

Dla zamówień składanych do dnia 24.05.2018 r. obowiązuje: Regulamin Sprzedaży obowiązujący do 24.05.2018

  1. W regulaminie używamy pojęć:
    • my – sprzedawca, czyli x-kom.
      Nasze pełne dane:
      x-kom sp. z o.o., ul. Bojemskiego 25, 42-202 Częstochowa,
      Sąd Rejonowy w Częstochowie, XVII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego,
      KRS: 0000429838, NIP: 9492107026, BDO: 000005541, kapitał zakładowy 10 000 000 zł, mamy status dużego przedsiębiorcy,
    • Ty – kupujący; każda osoba fizyczna, prawna lub jednostka organizacyjna bez osobowości prawnej, która składa zamówienie w naszym sklepie,
    • nasz sklep – sklep internetowy pod adresem www.x-kom.pl oraz w aplikacji mobilnej na systemy Android, iOS i Huawei (https://aplikacja.x-kom.pl),
    • zakupy prywatne – zakupy robione przez konsumenta lub osobę fizyczną, która prowadzi działalność gospodarczą, pod warunkiem, że zakupy te nie mają dla tej osoby charakteru zawodowego,
    • treści cyfrowe – produkty w postaci cyfrowej – zarówno te przesyłane elektronicznie (np. klucze produktu), jak i zapisane na nośniku (np. płyta CD, płyta DVD).
  2. W regulaminie opisujemy zasady, na jakich sprzedajemy produkty, treści cyfrowe i usługi.
  3. Regulamin jest częścią umowy sprzedaży produktów w naszym sklepie.
  4. Jeśli chcesz zrobić zakupy w naszym sklepie, napisać komentarz lub korzystać z innych funkcjonalności naszej strony – przeczytaj i zaakceptuj ten regulamin.
  1. Sprzedajemy produkty, które prezentujemy w naszym sklepie.
  2. Jako sprzedawca mamy obowiązek dostarczyć Ci rzeczy wolne od wad. Wszystkie produkty w naszym sklepie są fabrycznie nowe, wolne od wad fizycznych i prawnych oraz legalnie wprowadzone na polski rynek. Możemy jednak sprzedawać też produkty, które były krótko używane lub wykorzystywane jako ekspozycja – takie produkty odpowiednio oznaczamy i opisujemy jako outlet.
    [Podstawa prawna: art. 556 oraz 5561–5563 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny.]
  1. W naszym sklepie możesz:
    • robić zakupy,
    • korzystać z indywidualnych rabatów,
    • uczestniczyć w promocjach i konkursach,
    • oceniać produkty i pisać o nich opinie,
    • komentować artykuły (newsy i poradniki) na naszej stronie internetowej www.x-kom.pl
      i na portalu https://geex.x-kom.pl,
    • rejestrować konta na forum pod adresem: https://forum.x-kom.pl.
  2. Aby robić zakupy w naszym sklepie nie musisz się w nim rejestrować.
  3. Jeśli zarejestrujesz konto w naszym sklepie, możesz dodatkowo sprawdzać swoją historię – na przykład informacje o zamówieniach w naszym systemie.
  4. Konto możesz zarejestrować w naszym sklepie m.in na stronie www.x-kom.pl/rejestracja lub w aplikacji mobilnej. W trakcie rejestracji zaakceptuj nasz regulamin. Potwierdzenie rejestracji konta prześlemy Ci mejlem.
  5. Zawsze możesz usunąć swoje konto w naszym sklepie. Aby to zrobić:
    • wyślij nam mejl na adres: rodo@x-kom.pl ze skrzynki przypisanej do Twojego konta; lub
    • zadzwoń pod numer 34 377 00 00 z numeru przypisanego do Twojego konta.
  6. Strona naszego sklepu działa prawidłowo, jeśli:
    • używasz przeglądarki Chrome, Firefox, Microsoft Edge, Safari lub Opera w najnowszej wersji,
    • masz włączoną w przeglądarce obsługę języka Javascript,
    • masz włączoną w przeglądarce obsługę ciasteczek i danych stron.
  7. Reklamacje związane z Twoim kontem w naszym sklepie możesz wysłać na adres:
    x-kom@x-kom.pl. Reklamację rozpatrzymy w ciągu 14 dni od dnia zgłoszenia.
  1. Produkty sprzedajemy: w naszym sklepie, mejlowo, podczas rozmowy z naszym konsultantem (na czacie albo przez telefon).
  2. W naszym sklepie nie prowadzimy sprzedaży hurtowej.
  3. Zamówienia w naszym sklepie możesz składać poprzez stronę internetową www.x-kom.pl, aplikację mobilną, czat z naszym konsultantem, mejl oraz telefon. W naszym sklepie możesz to robić na dwa sposoby:
    • przez swoje konto,
    • bez zakładania konta – jeśli każdorazowo zaakceptujesz regulamin.
  4. Żeby zrobić zakupy w naszym sklepie:
    • przeczytaj informacje o produkcie,
    • dodaj do koszyka produkty – jeśli są dostępne,
    • wybierz sposób dostawy,
    • wybierz sposób płatności,
    • wprowadź dane odbiorcy,
    • sprawdź podsumowanie swojego zamówienia,
    • złóż zamówienie przy użyciu przycisku „Kupuję i płacę”.
  5. W wyjątkowych przypadkach produkty oznaczamy jako oferty specjalne. Ofertą specjalną są produkty w przedsprzedaży i na wyprzedaży. Oznaczamy tak też produkty, które cieszą się dużym zainteresowaniem albo ich dostępność na rynku jest ograniczona. Na stronie takiego produktu zamieścimy ważne dane na jego temat: ile sztuk produktu możesz kupić na osobę, przybliżony termin dostawy i inne istotne informacje.
  6. Potwierdzenie zawarcia umowy prześlemy na mejla, którego podałeś w zamówieniu.
  7. Twoje zamówienie jest ważne przez 5 dni kalendarzowych od dnia, w którym je przygotujemy. Jeżeli w tym czasie nie odbierzesz produktu, nie zapłacisz za niego lub nie będziemy mogli się z Tobą skontaktować – anulujemy je.
  1. Produkty dostarczamy wyłącznie na terenie Polski.
  2. Produkty dostarczamy w sposób, który wskażesz:
  3. Koszt dostawy sprawdzisz na www.x-kom.pl/dostawa.
  4. Twoje zakupy dostarczymy w ciągu 10 dni roboczych. Jeśli termin dostawy produktu będzie dłuższy, przybliżony czas dostawy podamy w opisie tego produktu w naszym sklepie.
  5. Kiedy odbierasz przesyłkę, potwierdzasz jej odbiór – swoim podpisem lub przez system paczkomatu.
    Jeśli robisz zakupy prywatne, od tego momentu jesteś właścicielem produktu i odpowiadasz za jego uszkodzenie lub utratę.
  6. Jeśli zauważysz, że przesyłka lub jej zawartość jest uszkodzona lub niekompletna (nawet, jeśli opakowanie nie jest naruszone) – zgłoś reklamację przewoźnikowi. To ułatwi procedurę reklamacyjną.
    • Przy dostawie kurierem:
      • zgłoś reklamację bezpośrednio do przewoźnika – najlepiej, jeśli spiszesz z kurierem protokół stanu przesyłki. Reklamację u przewoźnika możesz złożyć w ciągu 7 dni od odbioru przesyłki; lub
      • skontaktuj się z nami (najlepiej w ciągu 24 godzin od odbioru przesyłki) – przez formularz na stronie www.x-kom.pl/serwis.
    • Przy dostawie paczkomatem:
      • pokaż uszkodzenia pod kamerą monitoringu paczkomatu;
      • umieść uszkodzoną, nieotwartą przesyłkę w tej samej skrytce paczkomatu, w której się znajdowała i zamknij tę skrytkę –zgodnie z komunikatami na ekranie paczkomatu;
      • zgłoś reklamację właścicielowi danego paczkomatu – zgodnie z komunikatami na ekranie paczkomatu – lub nam, przez formularz na stronie www.x-kom.pl/serwis.
  7. Jeśli kupujesz kilka produktów, możemy podzielić je na mniejsze przesyłki. W takim wypadku koszt dostawy, który podaliśmy Ci w podsumowaniu zamówienia, nie zmieni się.
  8. Jeśli nie będziemy mogli zrealizować Twojego zamówienia, możemy zamiast tego zaproponować Ci inne produkty o takiej samej jakości, przeznaczeniu i cenie (świadczenie zastępcze). Możesz wybrać, czy przyjmujesz te produkty, lub możesz odstąpić od umowy.
    [Podstawa prawna: art. 27 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta]
  1. Ceny wszystkich produktów w naszym sklepie podajemy w złotych polskich. Podajemy ceny brutto, czyli takie, które zawierają podatek VAT. Cena produktu nie zawiera kosztu przesyłki.
  2. Za zakupy możesz zapłacić na kilka sposobów –w zależności od tego, który sposób dostawy wybierzesz.
    Jeśli zamówienie dostarczymy Ci:
    • kurierem – możesz zapłacić:
      • online przelewem natychmiastowym, kartą lub Blikiem przez Dotpay (przedpłata),
      • tradycyjnym przelewem bankowym,
      • w ratach kredytu udzielonego przez bank (przedpłata),
      • w formie leasingu (przedpłata),
      • w formie płatności odroczonej PayPo online przez Dotpay (przedpłata),
      • gotówką (przy odbiorze),
      • kartą (przy odbiorze, u wybranych kurierów),
    • do paczkomatu – możesz zapłacić:
      • online przelewem natychmiastowym, kartą lub Blikiem przez Dotpay (przedpłata),
      • tradycyjnym przelewem bankowym,
      • w ratach kredytu udzielonego przez bank (przedpłata),
    • do naszego salonu – możesz zapłacić:
      • online przelewem natychmiastowym, kartą lub Blikiem przez Dotpay (przedpłata),
      • tradycyjnym przelewem bankowym,
      • w ratach kredytu udzielonego przez bank (przedpłata),
      • w formie leasingu (przedpłata),
      • gotówką (przy odbiorze),
      • kartą (przy odbiorze),
      • naszą kartą podarunkową (przy odbiorze).
  3. Faktury wystawiamy i przesyłamy w formie elektronicznej. Gwarantujemy autentyczność ich pochodzenia oraz integralność treści.
  4. Każdą fakturę elektroniczną dostarczymy na adres mejlowy który nam wskażesz, lub który podajesz podczas rejestracji. Jeśli zmieniasz adres mejlowy – powiadom nas o tym pisemnie lub mejlowo. Jeśli tego nie zrobisz, wiadomości, które wyślemy na Twój dotychczasowy adres mejlowy będziemy traktować jako prawidłowo doręczone.
  5. Nie odpowiadamy za błędne dane na fakturze, jeśli takie dane wskażesz podczas rejestracji lub gdy składasz zamówienie.
  6. Za każdym razem, kiedy składasz zamówienie, możesz zrezygnować z faktury elektronicznej. Jeśli to zrobisz, wystawimy i wyślemy Ci fakturę w formie papierowej.
  7. Jeśli odstąpisz od umowy lub kiedy pozytywnie rozpatrzymy Twoją reklamację, w której wybrałeś zwrot środków takiego zwrotu dokonamy metodą w jakiej płatność została wykonana.
  1. Kiedy sprzedajemy Ci treści cyfrowe, jesteśmy wyłącznie ich dystrybutorem. Nie jesteśmy licencjodawcą treści cyfrowych, które dystrybuujemy. Umowę licencyjną zawierasz z licencjodawcą.
  2. Kiedy, podczas instalowania treści cyfrowych, akceptujesz umowę licencyjną – zawierasz umowę z licencjodawcą. Są też treści cyfrowe, które nie będą mieć takiej umowy – wtedy obowiązują zapisy ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych.
    [Podstawa prawna: art. 65 ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych.]
  3. Gdy sprzedajemy Ci treści cyfrowe na nośniku materialnym, odpowiadamy tylko za wady nośnika, na którym ta treść jest utrwalona – na przykład płyty CD. Nie odpowiadamy za wady treści na tym nośniku.
  4. Za wady treści cyfrowych, które przekazujemy w formie kluczy aktywacyjnych, odpowiada licencjodawca tych treści.
  5. Jeśli robisz zakupy prywatne i kupujesz treść cyfrową, która nie jest zapisana na nośniku materialnym, możemy – za Twoją zgodą – dostarczyć Ci tę treść zanim upłynie termin 15 dni na odstąpienie od umowy. Dzięki temu możesz od razu korzystać z treści, którą kupujesz, ale jednocześnie nie możesz jej już zwrócić – Twoje prawo do odstąpienia od umowy wygasa.
    [Podstawa prawna: art. 38 pkt 13 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.]
  6. Jeśli robisz zakupy prywatne i kupujesz od nas nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe, które dostarczymy Ci w zamkniętym opakowaniu, i je otworzysz – nie możesz ich już zwrócić – Twoje prawo do odstąpienia od umowy wygasa.
    [Podstawa prawna: art. 38 ust. 9 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.]
  1. Jeśli robisz zakupy prywatne i zawierasz umowę na odległość – to znaczy, kupujesz produkty w naszym sklepie poza salonem – możesz odstąpić od umowy zawartej na odległość i zwrócić swoje zakupy. Zasady, które opisujemy w tym rozdziale, dotyczą Cię tylko w takim przypadku.
  2. Możesz zgłosić zwrot – czyli odstąpić od umowy – w ciągu 15 dni od kiedy odbierzesz produkt (Ty, lub osoba, którą wskażesz, inna niż przewoźnik). Nie musisz podawać przyczyny.
  3. Oświadczenie o tym, że odstępujesz od umowy, możesz wysłać:
    • przez formularz na stronie www.x-kom.pl/serwis – tę formę zalecamy;
    • mejlem na adres: serwis@x-kom.pl;
    • pocztą na adres: x-kom sp. z o.o., ul. Bojemskiego 25, 42-202 Częstochowa – możesz skorzystać ze wzoru, który znajdziesz na naszej stronie: www.x-kom.pl/serwis.
  4. Nie możesz zwrócić produktu i odstąpić od umowy, jeśli:
    • za Twoją zgodą wykonaliśmy w pełni usługę i poinformowaliśmy Cię przed rozpoczęciem świadczenia, że po tym jak je spełnimy, utracisz prawo do odstąpienia od umowy;
    • za Twoją zgodą dostarczyliśmy Ci treść cyfrową przed upływem terminu na zwrot i poinformowaliśmy Cię, że utracisz do niego prawo – więcej na ten temat pisaliśmy w rozdziale VII: Treści cyfrowe;
    • kupujesz produkt, który przygotowaliśmy zgodnie z Twoją indywidualną specyfikacją lub na Twoje indywidualne potrzeby, na przykład komputer z indywidualnym montażem lub smartfon z grawerem;
    • kupujesz od nas nagrania dźwiękowe, wizualne albo programy komputerowe, które dostarczymy Ci w zamkniętym opakowaniu, a Ty je otworzysz;
    • dostarczyliśmy Ci produkt w zamkniętym opakowaniu ze względów higienicznych i zdrowotnych, a Ty je otworzysz;
    • wylicytowałeś produkt w drodze aukcji publicznej;
    • kupujesz produkt, który po dostarczeniu ze względu na swoją funkcję, zostaje nierozłącznie połączony z innymi rzeczami np. użyty tusz do drukarki.
  5. Jeśli będziesz korzystać z produktu, który zwracasz – odpowiadasz za zmniejszenie jego wartości. Możesz używać produktu tylko po to, żeby sprawdzić jego cechy i funkcje.
  6. Produkt, który zwracasz, odeślij do nas jak najszybciej – do 14 dni od kiedy zgłosisz nam zwrot. Kiedy kupujesz produkt w zestawie z innym produktem, możesz zwrócić jedynie cały zestaw. Gdy odstępujesz od umowy sprzedaży, odstępujesz też od umów dodatkowych wobec tej umowy.
  7. Jeśli odstępujesz od umowy bez podania przyczyny (w terminie 15 dni), ponosisz koszty bezpośredniego odesłania (zwrotu) nam produktu.
  8. Jeśli przy składaniu zamówienia wybierzesz inny sposób dostarczenia produktów niż najtańszy, zwykły, oferowany w naszym sklepie –zwracamy Ci koszty tylko tego najtańszego sposobu dostarczenia przesyłki.
  1. Jeśli kupisz od nas produkty, masz prawo złożyć reklamację.
  2. Reklamację produktu z tytułu rękojmi możesz nam złożyć w dowolnej formie. Zalecamy, żebyś zgłosił ją przez formularz na stronie www.x-kom.pl/serwis. Dzięki temu będziemy mogli szybciej rozpatrzyć Twoje zgłoszenie.
  3. Jeśli zgłaszasz reklamację za pomocą formularza na naszej stronie, zaczekaj, aż dostaniesz od nas wiadomość z instrukcją. Kiedy przyjmiemy Twoją reklamację, wyślemy Ci wiadomość mejlem. Podamy w niej Twój numer zgłoszenia (numer RMA) oraz instrukcję, co zrobić dalej.
  4. Twój numer zgłoszenia (RMA) jest ważny przez 7 dni. Jeśli wyślesz produkt po tym terminie, możemy mieć problem z jego identyfikacją.
  5. Reklamowany produkt możesz:
    • dostarczyć do jednego z naszych salonów,
    • przesłać na adres: x-kom sp. z o.o., ul. Bojemskiego 25, 42-202 Częstochowa – tę formę zalecamy.
  6. Gdy rozpatrzymy Twoją reklamację możemy wysłać Ci dokument z wynikiem ekspertyzy serwisowej.
  7. Reklamowany produkt możesz odebrać w miejscu i formie, w jakich nam go dostarczyłeś.
  8. Kiedy przyjmiemy od Ciebie produkt w naszym serwisie, wydamy Ci potwierdzenie przyjęcia serwisowego. Jest to jedyny dokument, za pomocą którego możesz odebrać produkt w naszym salonie bez sprawdzania Twoich danych.
  9. Produkt możesz odebrać w ciągu 30 dni, od kiedy powiadomimy Cię, że rozpatrzyliśmy reklamację. Jeżeli tego nie zrobisz, wyślemy Ci wezwanie i wyznaczymy kolejny termin 14 dni na odbiór produktu. Po tym czasie będziemy mogli naliczyć Ci opłatę za każdy miesiąc przechowywania sprzętu. Opłata ta wynosi 5% aktualnej stawki za 1m2 powierzchni magazynowej w Częstochowie.
  10. Większość produktów, które oferujemy w naszym sklepie, jest objęta gwarancją producenta, importera lub naszą. Warunki gwarancji znajdziesz w karcie gwarancyjnej produktu. Masz prawo skorzystać z gwarancji na produkt, nawet jeśli przy zakupie nie otrzymasz karty gwarancyjnej. Postanowienie to nie wyłącza, nie ogranicza ani nie zawiesza Twoich uprawnień, które wynikają z praw konsumenta i przepisów o rękojmi.
  11. Jeśli jesteś przedsiębiorcą, wspólnie ustalamy, że wyłączamy naszą odpowiedzialność z tytułu rękojmi za wady fizyczne i prawne produktu. Przede wszystkim ustalamy z Tobą, że jako sprzedawca nie będziemy ponosić odpowiedzialności także za wady ukryte produktu. Ten warunek nie dotyczy zakupów prywatnych (pkt 1 d).
    [Podstawa prawna: art. 558 § 1 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 roku Kodeks cywilny.]
  12. Jeśli robisz zakupy prywatne, masz prawo skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, możesz w tym celu: Podstawa prawna: ustawa z dnia 23 września 2016 roku o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich.]
  1. W naszym sklepie możesz:
    • wystawiać opinie o produktach, które kupisz;
    • pisać komentarze;
    • prowadzić dyskusje.
  2. Opinia, którą zamieszczasz w naszym sklepie, musi dotyczyć produktu. Możesz opisać jego wady, zalety, funkcjonalność i doświadczenia związane z używaniem produktu – Twoje lub Twoich bliskich.
  3. Twoje komentarze powinny odnosić się do tematyki artykułu, który komentujesz.
  4. Możesz napisać jedną opinię o danym produkcie. Nie opublikujemy Twoich kolejnych opinii o tym samym produkcie.
  5. Jeśli zalogujesz się na swoje konto w naszym sklepie i kupisz jakiś produkt, a potem umieścisz opinię o tym produkcie, oznaczymy ją etykietą „Potwierdzony zakup”.
  6. Zanim umieścisz opinię, komentarz lub wpis w dyskusji, upewnij się, że ich treść jest zgodna z prawem, dobrymi obyczajami i nie narusza praw oraz dóbr osobistych innych osób.
  7. Twoje opinie, komentarze oraz wpisy w dyskusji nie mogą:
    • rażąco naruszać zasad poprawnej polszczyzny;
    • zawierać wulgaryzmów;
    • nawoływać do przemocy lub nienawiści;
    • propagować rasizmu;
    • obrażać kogoś;
    • głosić poglądów sprzecznych z ogólnie przyjętymi normami społecznymi;
    • podawać informacji, które mogą wskazywać na przestępstwo, są nieuczciwą konkurencją, naruszają prawa autorskie lub prawa przemysłowe;
    • promować produktów i usług naszej konkurencji;
    • zawierać odnośników do innych stron internetowych;
    • zawierać szczegółowych danych osobowych: ani Twoich, ani doradcy, z którym się kontaktowałeś.
  8. Do opinii możesz dołączyć jedno zdjęcie. Na zdjęciu musi być produkt albo któraś z jego funkcjonalności. Jeśli Twoje zdjęcie nie spełnia tych warunków, nie opublikujemy go.
  9. Twoje zdjęcie powinno mieć format: png, jpg, jpeg lub gif. Fotografia nie może być większa niż 10 megabajtów.
  10. Odpowiadasz za treść swoich opinii, komentarzy i wpisów w dyskusji.
  11. Jeśli umieszczasz opinię jako niezalogowany użytkownik, poprosimy Cię o Twój adres mejlowy do ewentualnego kontaktu. Twój adres nie będzie widoczny dla innych osób.
  12. Opinia, którą zamieszczasz ma pomóc innym w wyborze produktu. Dlatego nie pisz opinii, jeżeli:
    1. chcesz zgłosić produkt do serwisu, np. potrzebujesz pomocy przy konfiguracji produktu. W takim przypadku skorzystaj z formularza na naszej stronie, zadzwoń pod numer 34 377 00 30 lub wyślij mejl na adres: serwis@x-kom.pl;
    2. chcesz podzielić się opinią na temat obsługi, działania naszego sklepu lub przekazać nam sugestie, jak możemy ulepszyć naszą obsługę. W takim przypadku napisz na adres: satysfakcja@x-kom.pl;
    3. masz pytanie o produkt, jego dostępność lub cenę. W takim przypadku zadzwoń do Działu Obsługi Klienta pod numer tel. 34 377 00 00 lub napisz na adres: x-kom@x-kom.pl;
  13. Sprawdzamy wszystkie opinie, które dodajesz. Opinie sprawdza system (automatycznie) i moderator (ręcznie):
    1. jeśli w swojej opinii zamieścisz link lub wulgaryzm (także w językach obcych), nasz system to wykryje i nie pozwoli Ci wysłać takiej opinii do nas. Wyświetli Ci się czerwony komunikat SPAM. W takiej sytuacji możesz napisać swoją opinię od nowa;
    2. korzystamy z biblioteki, która automatycznie blokuje opinie z oznaczeniem podmiotów konkurencyjnych i wyrażeniami, które stosują boty. Nie opublikujemy takich opinii. Stale rozwijamy tę bibliotekę;
    3. moderator sprawdza opinie o produktach w przedsprzedaży. Są to produkty, które mają zaplanowaną datę premiery (nie rozpoczęła się jeszcze realizacja zamówień na te produkty). Jeśli posiadasz taki produkt (np. zakup w innym kraju, gdzie premiera odbyła się wcześniej) oznaczą taką opinię #OpiniaPrzedsprzedaż na początku wystawianej oceny. Aby potwierdzić, że posiadasz produkt warto wraz z opinią dodać jego zdjęcie. Jeżeli nie oznaczysz opinii i nie będziemy mogli potwierdzić, czy jest autentyczna – nie opublikujemy jej.
    4. Jeśli nie posiadasz produktu, nie oceniaj go. Taka opinia może wprowadzić inne osoby w błąd. Opinię powinieneś dodać, gdy posiadasz produkt lub masz z nim styczność (np. posiada go ktoś z Twoich bliskich).
  14. Moderator sprawdzi Twoją opinię w ciągu 48 godzin, od kiedy ją prześlesz. Nie zredagujemy Twojej opinii. Jeśli moderator zauważy, że Twoja opinia jest sprzeczna z tym regulaminem, nie opublikujemy jej lub ją usuniemy. Zależy nam na autentyczności wystawianych opinii, dlatego w niektórych przypadkach możemy poprosić Cię o wskazanie dowodu zakupu produktu lub innego dowodu, wskazującego na posiadanie przez Ciebie lub Twoich bliskich danego produktu. Takie działanie będzie miało miejsce w szczególności, gdy Twoja opinia wzbudzi nasze wątpliwości (np. brak potwierdzenia zakupem, lub w przypadku użytkowników niezalogowanych). Poinformujemy Cię o tym mejlem w ciągu 96 godzin od momentu, w którym wykryjemy nieprawidłowości. Wiadomość wyślemy Ci na:
    1. adres mejlowy, który podasz, gdy dodajesz opinię – jeśli nie masz konta w naszym sklepie; lub
    2. adres mejlowy, który jest przypisany do Twojego konta w naszym sklepie – jeśli je masz.
    Jeśli nie zgodzisz się z naszą decyzją, możesz odpowiedzieć na naszą wiadomość w ciągu 7 dni, od daty kiedy ją dostaniesz. Termin ten jest ostateczny, po jego upływie nie będziesz mógł złożyć reklamacji, a Twoja opinia zostanie usunięta, lub jej nie opublikujemy. Odpowiemy na Twoją reklamację w ciągu 7 dni od jej otrzymania. Możemy uwzględnić Twoją reklamację i przywrócimy opinię na stronę lub usuniemy ją z systemu – nasze stanowisko będzie ostateczne. Jeżeli Twoja opinia zostanie przez nas usunięta zawsze możesz dodać nową opinię o tym produkcie.
  15. Możemy skontaktować się z Tobą w sprawie Twojej opinii. Skorzystamy wtedy z danych, które nam przekażesz (numer telefonu, adres mejlowy).
  16. Gdy zamieszczasz opinię, udzielasz nam nieograniczonej w czasie licencji na to, abyśmy mogli ją nieodpłatnie wykorzystywać, rozpowszechniać, publikować, kopiować, modyfikować oraz dystrybuować na terenie Unii Europejskiej. Będziemy mogli zatem:
    1. rozpowszechniać Twoją opinię (lub jej część) czyli publiczne udostępniać ją w taki sposób, aby każdy mógł:
      • mieć do niej dostęp w wybranym miejscu i czasie;
      • publicznie ją wyświetlać; oraz
      • republikować;
    2. utrwalać i zwielokrotniać Twoją opinię (lub jej część), czyli wytwarzać dowolną techniką (techniką drukarską, reprograficzną, cyfrową, zapisu magnetycznego etc.) kolejne egzemplarze Twojej opinii (lub jej części);
    3. udzielać sublicencji osobom trzecim, aby mogły wykorzystywać Twoją opinię lub jej część;
    4. wykorzystywać Twoją opinię (lub jej część), aby promować i reklamować nasz sklep.
  17. W naszym sklepie opinie domyślnie wyświetlają się od najbardziej pomocnych. Możesz to zmienić ręcznie przy każdym z produktów.
  18. W naszym sklepie opinie możesz sortować:
    1. od najbardziej pomocnych. Na ten parametr mają wpływ:
      • liczba reakcji użytkowników na opinię (kciuki w górę i dół) – im większa przewaga kciuków w górę, tym opinia bardziej pomocna;
      • to, czy opinia jest potwierdzona zakupem;
      • długość opinii – jeśli ma więcej niż 300 znaków (ze spacjami), ma większą wartość;
      • zdjęcie – jeśli jest dołączone do opinii, ma ona większą wartość;
    2. od najnowszych;
    3. od najwyższych ocen produktu (liczba gwiazdek). Jeśli jest więcej opinii z tą samą oceną, wyżej wyświetlą Ci się nowsze opinie;
    4. od najniższych ocen produktu (liczba gwiazdek). Jeśli jest więcej opinii z tą samą oceną, wyżej wyświetlą Ci się nowsze opinie;
    5. Potwierdzony zakup. Wyświetlą Ci się opinie potwierdzone zakupem.
  19. Jeśli produkt jest dostępny w kilku wersjach (różni się np. kolorem lub pojemnością pamięci), na stronie tego produktu wyświetlamy opinie do wszystkich produktów z tej grupy. Przy każdej opinii zaznaczamy, do której wersji produktu została wystawiona. Możesz też wyświetlić opinie tylko dla wersji, która Cię interesuje – użyj do tego filtra.
  20. Możesz skorzystać z filtra, żeby wyświetlić tylko opinie produktu, które są potwierdzone zakupem.
  21. Jeśli chcesz edytować lub usunąć swoją opinię, którą już dodaliśmy, wyślij nam wiadomość na adres: x-kom@x-kom.pl. Usuniemy Twoją opinię z naszego systemu, a Ty, jeśli chcesz, dodasz nową. Napisz do nas z adresu, który jest przypisany do Twojego konta lub do opinii i wskaż produkt (np. link), do którego chcesz zmienić opinię.
  22. Jeśli my lub nasi partnerzy będziemy organizować akcje promocyjne związane z wystawianiem opinii to każda opinia pozyskana w ten sposób będzie zawierała oznaczenie: #bioręudziałwpromocji lub inne podobne oznaczenie wskazujące na pozyskanie opinii w ramach akcji promocyjnej. Szczegółowe kwestie oznaczeń opinii będą regulowały odrębne regulaminy konkretnych akcji promocyjnych. Każde oznaczenie będzie widoczne na początku opinii.
  1. Twoje dane osobowe przetwarzamy zgodnie z obowiązującym prawem i naszą polityką prywatności. Politykę prywatności znajdziesz w załączniku do tego regulaminu.
  2. Przetwarzamy Twoje dane osobowe, gdy:
    1. robisz zakupy w naszym sklepie. Twoje dane przetwarzamy, gdy obsługujemy transakcje i usługi, z których korzystasz podczas zakupów;
    2. korzystasz z innych usług, które są dostępne w naszym serwisie;
    3. wyrażasz zgodę na działania marketingowe. aby przedstawić Ci treści dopasowane do Twoich potrzeb;
    4. mamy prawnie uzasadniony interes, aby Twoje dane przetwarzać (np. kiedy występujesz do nas z roszczeniami).
  3. Swoje dane podajesz nam dobrowolnie. Pamiętaj, że jeśli ich nam nie podasz, nie będziemy mogli zaoferować Ci swoich produktów i zrealizować usług.
  4. Administratorem Twoich danych osobowych jesteśmy my, czyli x-kom sp. z o.o. z siedzibą w Częstochowie przy ul. Bojemskiego 25, 42-202 Częstochowa. Nasze szczegółowe dane znajdziesz w pierwszym punkcie tego regulaminu.
  5. Zawsze masz prawo dostępu do swoich danych osobowych – w granicach przewidzianych przepisami prawa. Możesz je sprostować, usunąć, ograniczyć ich przetwarzanie, wnieść sprzeciw wobec przetwarzania Twoich danych. Masz też prawo, aby przenieść swoje dane oraz złożyć skargę do organu nadzorczego. Masz prawo cofnąć swoją zgodę w dowolnym momencie, co nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania Twoich danych, przed jej wycofaniem.
  6. Zasady, zgodnie z którymi przetwarzamy Twoje dane osobowe, opisaliśmy w polityce prywatności. Wejdź na stronę: www.x-kom.pl/polityka-prywatnosci. Pod tym adresem znajdziesz naszą klauzulę informacyjną i szczegółowe informacje o przetwarzaniu Twoich danych osobowych, w tym informację o prawach, które Ci przysługują.
  1. Jeśli zmienimy ten regulamin, udostępnimy go w naszym sklepie co najmniej 7 dni przed tym, od kiedy nowy regulamin zacznie obowiązywać. Wyjątkiem jest sytuacja, w której:
    1. natychmiastową zmianę wymusza na nas obowiązek prawny lub regulacyjny;
    2. chcemy chronić Cię przed oszustwami, złośliwym oprogramowaniem, spamem, naruszeniem danych lub innymi zagrożeniami dla cyberbezpieczeństwa.
  2. Jeśli masz konto w naszym sklepie, o zmianie regulaminu poinformujemy Cię, kiedy następnym razem się zalogujesz. Poprosimy Cię wtedy o akceptację zmian w regulaminie. Zmiany w regulaminie zaakceptujesz poprzez kliknięcie w polu tego komunikatu. Jeśli nie zaakceptujesz tych zmian, system Cię wyloguje. W takiej sytuacji możesz kontynuować zakupy w naszym sklepie bez zalogowania, zgodnie z naszym regulaminem.
  3. Zamówienia, które złożysz przed tym, jak w życie wejdzie nowy regulamin, zrealizujemy zgodnie z wcześniejszymi zasadami.
  4. Zmiana regulaminu nie narusza praw nabytych użytkowników, którzy korzystają z naszego sklepu.