Porównanie Nintendo Switch 2 vs Switch 1. Czy warto wymienić konsolę na Switcha 2?
W artykule znajdziesz
Czym Nintendo Switch 2 różni się od Switcha 1?
Nintendo nie postawiło na żadną rewolucję, bo nie było takiej potrzeby. Switch nadal sprzedaje po wielu latach dobrze i brakuje mu zaledwie kilku milionów, by stał się najlepiej sprzedającą się konsolą w historii. To kura znosząca złote jaja, więc po co zmieniać coś, co okazało się przepisem na gigantyczny sukces?
Nintendo Switch 2 to usprawnienia, ulepszenia i jeszcze raz usprawnienia, czyli więcej, lepiej i bardziej. Nowa konsola Japończyka ma większe gabaryty. Kontrolery Joy-Con 2 również nieco przypakowały, by odpowiadały masie samej konsolki. Ale to „bebechy” są tym, co sprzętowe tygryski lubią najbardziej. I co w tym przypadku? Nie ma mowy o żadnym patroszeniu i wynajdowaniu koła na nowo, to „tylko” albo „aż” bardzo solidny upgrade, czyli wszystko to, co Switch 2 powinien mieć, by można było go określić godnym następcą.
Czy wywołuje uczucie niedosytu? Absolutnie nie – ta konsola i najwierniejsi jej fani więcej nie potrzebowali, a nawet jeśli tak, to otrzymaliśmy dokładnie to, czego można było się spodziewać przed premierą. Bo w końcu nie w „bebechach” tkwi największa siła sprzętu Nintendo. Switch 2 to niepozorna konsola, która oferuje naprawdę dużo przy jednoczesnym zachowaniu tożsamości Nintendo, o której utratę już posądzano firmę po pokazie urządzenia.
Konsole Switch 2 i Switch 1 dzieli wieli – w końcu ponad 8 lat w świecie technologii to istna przepaść. Pytanie, czy te zmiany są na tyle duże, by mówić również o przepaści w kontekście użytych podzespołów, wydajności, a co za tym idzie – możliwości samego urządzenia Nintendo.
Chcesz wiedzieć, czym w szczegółach różnią się między sobą Switch 2 i Switch 1? Zapoznaj się z porównaniem ich specyfikacji, ale i nie tylko, bo w tych wszystkich technikaliach jest też miejsce na kilka rajcujących nowości, na które warto zwrócić uwagę i które mogą zachęcić do wymiany lub zakupu konsoli.
Ekran w Switch 2 to dwa kroki do przodu, jeden do tytułu
Wyświetlacz w Switchu 2 to duża zmiana. Dosłownie. Zaledwie 6,2-calowy liliput przeistoczył się w 7,9-calowego wielkoluda. OK, może jest w tym trochę przesady, zwłaszcza względem wersji OLED-owej, w odniesieniu do której różnica tak ogromna już nie jest, bo 7 cali a niespełna 8 to żadna przepaść. Gigant wśród handheldów to też nie jest, bo trochę jeszcze mu brakuje do Lenovo Legion Go i jego 8,8-calowego wyświetlacza.
Ale ekran to nie tylko przekątna, ale też – albo przede wszystkim – rozdzielczość. I tutaj zaszła bardzo pożądana przez graczy zmiana. Nintendo w końcu porzuciło przedpotopowe 720p (1280 x 720 pikseli) na rzecz ciągle najpopularniejszej rozdzielczości, tj. 1080p (1920 x 1080 pikseli). W końcu doczekaliśmy się w Switchu pożegnania ostrością obrazu rodem z ery konsol stacjonarnych Xbox 360 i PS3.
Oczywiście to tylko tryb handheldowy, ale siłą rzeczy na TV jakość też poszła do przodu. Żegnaj Full HD, witaj 4K! Żegnaj 60 Hz, witaj 120 Hz! A na deser jeszcze HDR10 (szkoda tylko, że jasność 450 nitów nie pozwoli docenić tego atutu, więc pozostaje dobry TV) oraz VRR (niestety, zmienna częstotliwość działa tylko mobilnie). Przy czym pamiętaj: 4K/60 fps lub 1080p/120 fps.
Ażeby nie było zbyt słodko, niektórzy mogą być rozczarowani użytą matrycą w Switchu 2. Nie jest OLED, co nie powinno być żadnym zaskoczeniem (na niego jeszcze przyjdzie czas…), a „tylko” porządne LCD. Kolory oraz czerń nie będą więc tak dobre, jak mogłyby być, ale to też kompromis, który pozwolił nie podnieść jeszcze bardziej i tak podniesionej już ceny.
Switch 2 vs Switch 1 – porównanie parametrów ekranu
Model | Panel | Przekątna ekranu | Rozdzielczość | Odświeżanie | Dodatkowe zalety |
---|---|---|---|---|---|
Switch 2 | LCD | 7,9 cala | 1080p (handheld), 4K (TV) | do 120 Hz | HDR10, VRR (tylko handheld) |
Switch 1 | LCD (Switch) / OLED (Switch OLED) | 6,2 cala (Switch) / 7,0 cala (OLED) | 720p (handheld), 1080p (TV) | do 60 Hz | brak (wyjątek: jakość obrazu w OLED) |
Procesor Switch 2 to nowe rejony wydajności
Switch, Switch Lite i Switch OLED mają te same podzespoły i wykorzystują 4-rdzeniowy SoC NVIDIA Tegra X1 z czterema rdzeniami ARM Cortex A57. Switch 2 to dwa razy więcej rdzeni o dużo wyższej wydajności – to zasługa użycia zmodyfikowanego układu NVIDIA T239 z ARM Cotex A78C. Rozpędza się on maksymalnie do 1,7 GHz (Cortex A57 w Switchu 1 do 1,785 GHz). W dodatku inaczej rozkładają się zegary w trybie handheldowym i po „zadokowaniu”.
Nowy procesor jest nawet 3-krotnie szybszy od starego i jego konfiguracja sprawia, że zdecydowanie lepiej radzi sobie w zastosowaniach wielowątkowych. Dla deweloperów gier jest dostępnych sześć rdzeni, natomiast w Switch 1 było ich o połowę mniej, bo raptem trzy. Reszta rdzeni procesora jest zarezerwowana przez system operacyjny i wszelkie jego funkcje.
Switch 2 vs Switch 1 – porównanie procesorów (CPU)
Model | CPU | Maks. zegar CPU | Zegary (TV / handheld) | Dostępne rdzenie dla deweloperów |
---|---|---|---|---|
Switch 2 | 8-rdzeniowy ARM Cortex-A78C | 1,7 GHz | 998 MHz (TV) / 1101 MHz (handheld) | 6 rdzeni |
Switch 1 | 4-rdzeniowy ARM Cortex-A57 | 1,785 GHz | 1020 MHz (TV i handheld) | 3 rdzenie |
Układ graficzny Switch 2 z obsługą ray tracingu i DLSS
Chyba jeszcze ciekawiej prezentuje się układ graficzny oparty na architekturze NVIDIA Ampere, znanej z serii GeForce RTX 3000. To jest gigantyczna różnica, bo grafika w oryginalnym Switchu 1 to era Maxwella, czyli… GTX-ów 900. Widać to chociażby po liczbie rdzeni CUDA – jest ich o 1280 więcej (1536 vs 256). To aż 5 razy więcej. Nie wspominając o tym, że są one dużo wydajniejsze niż jednostki obliczeniowe w GPU opartym na architekturze Maxwell.
Różnice są też w zegarach układu graficznego, który w Switchu 2 osiąga maksymalnie 1,4 GHz, a w Switchu 1 – raptem 921 MHz. Wartości te są też zależne od trybu konsoli.
To nie wszystko, o czym warto wspomnieć. Nowa architektura pozwala odkryć nowe poziomy grafiki (ray tracing!) oraz wydajności (DLSS!). Jednak obsługa RT może być w Switchu 2 częściej czysto teoretyczna, bo śledzenie promieni jak mało co pożera pokłady mocy. Spodziewam się, że mogą one stanowić niewielką część obszernej biblioteki, a efekty oparte na ray tracingu będą mocno ograniczone.
Dużo większe możliwości daje DLSS, które pozwoli na uzyskanie wyraźnie lepszej płynności w grach przy zachowaniu zbliżonej jakości obrazu. To najlepszy rodzaj skalowania (oparty na AI), a w połączeniu z odświeżaniem 120 Hz może znacznie poprawić doznania wizualne na konsoli. W trybie TV, który umożliwia granie nawet w 4K, DLSS może być jedyną opcją do uzyskania sensownej płynności w bardziej wymagających grach.
Nintendo i NVIDIA nie potwierdziły oficjalnie wersji tej techniki, ale w kuluarach mowa była nawet o DLSS 3.5 z obsługą rekonstrukcji promieni. I nie, nie spodziewaj się generowania klatek (Frame Generation) znanego z DLSS 3.
Switch 2 vs Switch 1 – porównanie układów graficznych (GPU)
Model | GPU | Architektura | Liczba rdzeni CUDA | Maks. zegar GPU | Zegary (TV / handheld) | Techniki graficzne |
---|---|---|---|---|---|---|
Switch 2 | NVIDIA Tegra T239 | Ampere | 1536 | 1,4 GHz | 1007 MHz / 561 MHz | DLSS, ray tracing |
Switch 1 | NVIDIA Tegra X1 | Maxwell | 256 | 921 MHz | 768 MHz / 460 MHz | brak |
Pamięć RAM w Switch 2 to wejście w erę DDR5
Kolejna duża zmiana w Switchu 2 względem oryginalnej konsoli zaszła w pamięci RAM. Zamiast LPDDR4 (64-bit) Nintendo postawiło na nowoczesne LPDDR5 (128-bit). I to, co kluczowe, to jej ilość. Tutaj znowu kilkukrotna różnica – 12 GB LPDDR5X zamiast 4 GB LPDDR4, z czego na gry wolne jest aż 9 GB w porównaniu do 3,2 GB w oryginalnym Switchu. To otwiera nowe możliwości deweloperom, którzy chcą projektować gry z myślą o konsoli Nintendo. Pamięć w Switchu 2 cechuje się też znacznie wyższą przepustowością.
Switch 2 vs Switch 1 – porównanie pamięci RAM
Model | Typ pamięci | Ilość RAM | Wolna pamięć dla gier | Przepustowość (TV) | Przepustowość (handheld) |
---|---|---|---|---|---|
Switch 2 | LPDDR5X | 12 GB | 9 GB | 102 GB/s | 68 GB/s |
Switch 1 | LPDDR4 | 4 GB | 3,2 GB | 25,6 GB/s | 21,3 GB/s |
Pamięć wewnętrzna Switch 2 to jeszcze więcej miejsca na gry
Gry są coraz bardziej rozbudowane, więc muszą ważyć więcej. Pojemności w każdym urządzeniu rosną, więc nie mogły nie urosnąć także w Switchu 2. 256 GB przestrzeń to kilkukrotnie więcej niż w Switchu 1 (32 GB) oraz w Switchu OLED (64 GB).
Taka pojemność może sprawić, że ewentualny zakup karty microSD nie musi być rozważany zaraz po zakupie konsoli. W teorii, bo w praktyce waga gier może zmienić się tak bardzo, że różnice między tym, co oferuje Switch 2 , a tym co jego poprzednie wersje, będą de facto mało odczuwalne. Czas pokaże.
Jeszcze jedna ważna zmiana: Nintendo Switch 2 obsługuje wyłącznie szybsze karty microSD Express. To oznacza chociażby sprawniejsze wczytywanie gier. Konsola nie jest kompatybilna ze starszym standardem. W obu modelach obsługiwana maksymalna pojemność to aż 2 TB (oryginalny Switch na premierę pozwalał na raptem 32 GB rozbudowę, ale aktualizacje oprogramowania potem zwiększyły ten limit). W przypadku kart microSDHC (4-32 GB) i SDXC (64 GB lub większe) ograniczenia są nieco inne.
Odkryj wszystkie karty microSD
Switch 2 vs Switch 1 – porównanie pamięci wewnętrznej
Model | Pojemność wewnętrzna | Opcja rozbudowy |
---|---|---|
Switch 2 | 256 GB | microSD Express (do 2 TB) |
Switch 1 | 32 GB (Switch) / 64 GB (Switch OLED) | microSD (do 2 TB) |
Grafika i wydajność Switch 2 oznacza wyższą jakość grania
Specjaliści jescze przed premierą wieszczyli, że czysta wydajność Switcha 2 to możliwości co najmniej konsoli PlayStation 4. W przeciekach nawet padały wzmianki o PS4 Pro. Konsola skrywa jednak kilka nowoczesnych atutów, godnych obecnej generacji, czyli obsługę techniki NVIDIA DLSS, która w inteligentny, oparty na AI sposób skaluje obraz, zwiększając liczbę klatek w grach bez utraty na jakości (albo jest ona nieznaczna).
Specyfikacja sugeruje, że moc obliczeniowa Switcha 2 sięga ok. 3,1 TFLOPS-ów (1,71 TFLOPS-a w trybie mobilnym), podczas gdy zwykła PS4 ma 1,84 TFLOPS-a (PS4 Pro 4,2 TFLOPS-ów). Przy czym nie porównuj tych wartości – zestawiane konsole bazują na zupełnie innych architekturach. Teoretycznie Switch 2 skrywa moc obliczeniową nawet rzędu 4 TFLOPS-ów, ale musiałby być spełniony odpowiednik warunek: osiągalne maksymalne zegary CPU i GPU.
Sam fakt, że Cyberpunk 2077: Phantom Liberty pojawił się na Switchu 2 sugeruje, że możliwości konsoli wykraczają poza osiągi PS4, na której w DLC do cyberpunkowej produkcji CD Projektu RED nie zagrasz ze względu właśnie na ograniczenia sprzętowe. Według niektórych deweloperów urządzeniu Nintendo jest bliżej do Xbox Series S niż poprzedniej generacji.
Tyle jeśli chodzi o wydajność, a co z grafiką? Tu bywa różnie, konsola może oferować częściej wizualia na poziomie bliższym PlayStation 4 niż wspomnianemu Xboksowi Series S. Jest to odpowiednik zazwyczaj niskich lub średnich ustawień graficznych w grach PC. Jak na handheldową konsolę, to i tak efekt przekracza wszelkie oczekiwania. W dużej mierze możliwość ogrywania tytułów wysokobudżetowych to zasługa nowej architektury i obsługiwania przez GPU techniki DLSS, której nie masz w konsolach stacjonarnych (dopiero PS5 Pro korzysta z AI-owego odpowiednika w postaci PSSR).
To oznacza, że na Switchu 2 zagrasz z bardziej stabilnością płynnością, niezależnie od tego, czy mowa tu o 30 czy 60 fps. To więcej gier, które będą działać w 60 fps lub nawet przy wyższej wydajności (do 120 fps). To także więcej gier, które będą wyglądać po prostu lepiej. To jakby porównać PS5 Pro do PS5 – z tym, że różnica między Switchem 2 a Switchem 1 jest mimo wszystko większa niż między konsolami Sony obecnej generacji.
Joy-Con Switch 2 to znane kontrolery w nowym wydaniu
Nie tylko konsola przypakowała, ale także Joy-Cony 2 doczekały się kilku nowości. Design kontrolerów Joy-Con 2 jest zbliżony do ich pierwotnej wersji, więc uczucie podczas grania jest znajome. Użytkownicy Switcha poczują się więc jak ryby w wodzie. Główna różnica to wyraźnie większe gałki analogowe, co może korzystnie wpłynąć na ergonomię. Nowe kontrolery powinny leżeć lepiej w dłoniach wielu użytkowników i to także potwierdzają pierwsze opinie o konsoli.
Jednak prawdziwym game changerem jest tryb myszki dzięki optycznym czujnikom wbudowanym w Joy-Cony 2. Tak, dobrze czytasz, możesz korzystać z kontrolera Switcha 2 jak z myszki komputerowej (ta swoją drogą także współpracuje z konsolą po USB). Strzelanki i strategie na konsoli Nintendo nie muszą być więc dla wszystkich katorgą.
Co więcej, Joy-Cony 2 mają także nowy, magnetyczny system mocowania, a sam klik jest wręcz uzależniający. Same dobre wiadomości. Pozostaje jedynie mieć nadzieję, że Nintendo wyciągnęło wnioski i kontrolery do Switcha 2 nie będą miały problemu „dryfujących” analogów, które powodowały koszmary u niejednego zajadłego fana konsoli. Oby. Najbliższe miesiące pokażą, jak jest faktycznie.
Wymiary i waga Switch 2. Większe gabaryty, ta sama ergonomia?
Nintendo zachowało oryginalną grubość konsoli, co akurat jest sporym plusem. Z jednej strony jest poczucie obcowania z lepiej wykonanym sprzętem, a jednocześnie jest on wystarczająco lekki, by był komfortowy podczas nawet wielogodzinnych sesji. Pod względem wagowym Switch 2 akurat wypada świetnie na tle innych handheldów.
Większy ekran w Nintendo Switch 2 siłą rzeczy musiał zwiększyć rozmiary samej konsolki, w tym jej przycisków (SL i SR). Różnica jest, ale wbrew pozorom pozostałe wymiary nie są dużo większe. Switch OLED w tym zestawieniu znajduje się pomiędzy porównynwami konsolami (242 mm i 176 mm szerokości z Joy-Conami i bez nich, a waga nie przekracza odpowiednio 420 g i 319 g).
Switch 2 vs Switch 1 – porównanie wymiarów i wagi
Model | Wymiary z Joy-Conami (s × w × g) | Wymiary bez Joy-Conów | Waga bez Joy-Conów | Waga z Joy-Conami |
---|---|---|---|---|
Switch 2 | 272 × 116 × 13,9 mm | 200 × 116 × 13,9 mm | 401 g | 534 g |
Switch 1 | 239 × 102 × 13,9 mm | 173 × 102 × 13,9 mm | 297 g | 398 g |
Cena Switch 2 sporo w górę. Czy podwyżka jest uzasadniona?
Konsola Nintendo Switch 2 sporo podrożała względem zarówno oryginalnego, jak i OLED-owego Switcha. Jednak różnice w podzespołach są na tyle duże, że mogą być uzasadnieniem podwyżki, nie mówiąc o aspektach w ogóle niezwiązanych z upgrade’em samej konsoli. W końcu od 2017 roku i 2021 roku sporo się na świecie zmieniło. Drożeje wszystko, więc dlaczego miałby nie podrożeć również Switch 2?
Gry też swoje kosztują, bo jeszcze więcej niż wcześniej. A wcześniej raczej nie przekraczały na premierę 269 zł, a często były sporo tańsze. Natomiast teraz dobijają do 299 zł (m.in. Cyberpunk 2077, Super Mario Party Jamboree, The Legend of Zelda: Breath of the Wild), a nawet przekraczają 300 zł (Mario Kart World).
Jakby tego było mało, aktualizacje do nowej wersji wybranych gier ze Switcha 1 są dodatkowo płatne. Oczywiście to opcja dla tych, którzy chcą ogrywać starsze produkcje w lepszej grafice lub płynności. W branży to właściwie standard – wystarczy spojrzeć na to, co robi Sony ze swoimi remasterami. Nintendo obrało tę samą ścieżkę.
Odkryj pełną ofertę gier na Switcha 2
Switch 2 vs Switch 1 – porównanie cen
Model | Cena w USD | Cena w PLN |
---|---|---|
Switch 2 | 449,99 USD | 2199 zł |
Switch 1 | 299,99 USD | 1349 zł |
Switch OLED | 349,99 USD | 1529 zł |
Porównanie specyfikacji Nintendo Switch 2 vs Switch 1
Porównanie konsol Nintendo Switch 2, Switch OLED i Switch 1
Specyfikacja | Switch 2 | Switch OLED | Switch 1 |
---|---|---|---|
Procesor | 8-rdzeniowy ARM Cortex A78C o maksymalnym taktowaniu 1,7 GHz | 4-rdzeniowy ARM Cortex A57 o maksymalnym taktowaniu 1,785 GHz | 4-rdzeniowy ARM Cortex A57 o maksymalnym taktowaniu 1,785 GHz |
Układ graficzny | NVIDIA Ampere GPU (Tegra T239 z 1536 rdzeniami CUDA i maksymalnym taktowaniem 1,4 GHz oraz z obsługą DLSS i ray tracingu | NVIDIA Maxwell GPU (Tegra X1 z 256 rdzeniami CUDA i maksymalnym taktowaniem 921 MHz) | NVIDIA Maxwell GPU (Tegra X1 z 256 rdzeniami CUDA i maksymalnym taktowaniem 921 MHz) |
Pamięć RAM | 12 GB LPDDR5X (9 GB dla gier) | 4 GB LPDDR4 (3,2 GB dla gier) | 4 GB LPDDR4 (3,2 GB dla gier) |
Pamięć wewnętrzna | 256 GB (rozbudowa o microSD Express do 2 TB) | 64 GB (rozbudowa o microSD do 2 TB) | 32 GB (rozbudowa o microSD do 2 TB) |
Ekran | 7,9" LCD, dotykowy; HDR10 i VRR (tylko handheld) | 7” OLED, dotykowy | 6,2" LCD, dotykowy |
Rozdzielczość | 1080p (handheld) / 4K (TV) | 720p (handheld) / 1080p (TV) | 720p (handheld) / 1080p (TV) |
Odświeżanie | 120 Hz | 60 Hz | 60 Hz |
Łączność | Wi-Fi 6, Bluetooth 5.2, Ethernet | Wi-Fi 5, Bluetooth 4.1, Ethernet | Wi-Fi 5, Bluetooth 4.1 |
Złącza | 2x USB-C, audio jack 3,5 mm, slot na karty z grami, czytnik microSD Express | 1x USB-C, audio jack 3,5 mm, slot na karty z grami, czytnik microSD | 1x USB-C, audio jack 3,5 mm, slot na karty z grami, czytnik microSD |
Akumulator i czas pracy | 5220 mAh (czas pracy: 2-6,5 godz.) | 4310 mAh (czas pracy: 4,5-9 godz.) | 4310 mAh (czas pracy: 4,5-9 godz.) |
Moc ładowania | do 60 W (czas ładowania: ok. 3 godz.) | do 18 W (czas ładowania: ok. 3 godz.) | do 18 W (czas ładowania: ok. 3 godz.) |
Kontrolery | Joy-Con 2 z magnetycznym mocowaniem (czas działania do 20 godz.; czas ładowania: ok. 3,5 godz.) | Joy-Con (czas działania do 20 godz.; czas ładowania: ok. 3,5 godz.) | Joy-Con (czas działania do 20 godz.; czas ładowania: ok. 3,5 godz.) |
Wymiary | 272 mm (szer.) x 166 mm (wys.) x 13,9 mm (gł.) | 242 mm (szer.) x 102 mm (wys.) x 13,9 mm (gł.) | 239 mm (szer.) x 102 mm (wys.) x 13,9 mm (gł.) |
Waga | 534 g (z kontrolerami) / 401 g (bez kontrolerów) | 420 g (z kontrolerami) / 319 g (bez kontrolerów) | 398 g (z kontrolerami) / 297 g (bez kontrolerów) |
Cena | 449 dolarów (2199 zł) | 349 dolarów (1529 zł) | 299 dolarów (1349 zł) |
Premiera | 5 czerwca 2025 r. | 8 października 2021 r. | 3 marca 2017 r. |
Chcesz poznać więcej nowości i funkcji Nintendo Switch 2? Zapoznaj się z naszym materiałem podsumowującym informacje o tej konsoli:
Czy warto przejść na Switcha 2? Czy zakup Switcha 1 ma nadal sens?
Nintendo Switch 2 to szereg mniejszych lub większych usprawnień z nowościami pokroju wbudowanego mikrofonu i przycisku Game Chat, ale najwięcej zadziało się w podzespołach. Konsola to nowe możliwości i mniej ograniczeń, a co za tym idzie – otwarcie się na niedostępne wcześniej tytuły z konsol stacjonarnych czy PC (tj, na takie tuzy jak chociażby Cyberpunk 2077 bez przesadnych cięć w grafice, jak np. w Wiedźminie 3 na oryginalnym Switchu).
Większy ekran oraz przede wszystkim wyższa wydajność i lepsza, bardziej szczegółowa grafika, a nawet płynniejszy obraz (odświeżanie do 120 Hz!) to coś, co zwabi do grona wyznawców Nintendo także zupełnie nowych graczy, którzy do tej z marką mieli tyle do czynienia, co Mario z Crashem Bandicoot (pod względem aparycji, rzecz jasna).
Te atuty sprawiają, że mimo wyższej ceny Switch 2 jest jedynym słusznym wyborem, jeśli liczy się coś więcej niż tylko wyjątkowa oferta gier Nintendo. Po prostu sprzęt robi sporą różnicę, wobec której nie da się przejść obojętnie, a wszelkie próby przejścia obojętnie kończą się fiaskiem.
Szkopuł w tym, że musisz liczyć się z większymi wydatkami – nie tylko na konsolę, ale także na gry. Te do najtańszych nie należą i potrafią być droższe niż wersje na PC i PS5 (np. Split Fiction). Brak OLED-a na starcie może zniechęcić niektórych, ale jego brak był do przewidzenia. Wystarczy wstrzymać się i odwlec zakup do wydania tej wersji, jeśli matryca ma dla Ciebie tak istotne znaczenie. Jeśli nie ma, to chyba odpowiedź nasuwa się sama.
A co w obliczu tych wszystkich nowości z oryginalnym Switchem? Wydanie Switcha 2 niczego nie zmienia – pierwsza konsola i jej późniejsze warianty nadal są kuszącą i, co nie mniej ważne, tańszą propozycją dla graczy, którzy chcieliby posmakować nieco nintendowskiej magii.
Tak naprawdę wybór sprowadza się nie tylko do posiadanego budżetu, ale także do tego, czy zmiany w następcy są warte dopłaty (spoiler alert: są, i to jeszcze jak!) i czy ich potrzebujesz, by czerpać radość z ogrywania gier Nintendo, które, umówmy się, piękną grafiką nie grzeszą (za to grywalnością jak najbardziej). Jeśli nie, Switch 1 nadal jest fajną alternatywą dla zapewniającego lepsze doznania wizualne Switcha 2.
Przeczytaj również:
Autor poradnika: Bartosz Woldański