Menu
x-kom - Sklep komputerowyx-kom - Sklep komputerowy
Wszędzie▼
✓Wszędzie
Laptopy i komputery
Smartfony i smartwatche
Gaming i streaming
Podzespoły komputerowe
Urządzenia peryferyjne
TV i audio
Smarthome i lifestyle
Akcesoria

Poznaj rodzaje gwarancji Dell

Producenci sprzętu komputerowego wiedzą, że budowa trwałych relacji z klientem to nie tylko sprzedaż produktów dopasowanych do potrzeb konsumentów, ale i wysoki poziom obsługi posprzedażowej, szczególnie systemu realizacji gwarancji. Na tym polu szczególnie ciekawie przedstawia się firma Dell, która w przypadku laptopów oferuje 3 rodzaje usług serwisowych. Poznaj każdy z nich i przekonaj się, dlaczego warto inwestować w sprzęt tej marki.

Rodzaje usług serwisowych Dell: NBD, CAR, Premium Support

Kupując urządzenie sygnowane logo Dell, zyskujesz nie tylko wartościowy sprzęt, ale i pomoc fachowców w sytuacjach kryzysowych. Forma tej pomocy zależy przede wszystkim od rodzaju usługi serwisowej, jaką posiadasz, i może być realizowana na wiele sposobów. Stąd właśnie nasz artykuł, z którego dowiesz się:

  1. Gwarancja Dell – od kiedy jest liczona?
  2. Czym jest kod Service Tag i gdzie go znaleźć?
  3. Gwarancja Dell NBD (Next Business Day) – co to takiego?
  4. Czym jest gwarancja Dell CAR (Collect and Return)?
  5. Gwarancja Dell Premium Support – na czym polega?

Gwarancja Dell – od kiedy jest liczona?

Okres gwarancji rozpoczyna się w dniu sprzedaży urządzenia, czyli z datą, która widnieje na dokumencie zakupu. Jeśli chcesz sprawdzić, ile czasu zostało do końca okresu gwarancji, możesz to zrobić na stronie Dell, podając numer Service Tag. Pamiętaj jednak, że informacje, które się wyświetlą się na stronie, będą dotyczyć nie daty zakupu, ale daty produkcji. Nie oznacza to jednak, że ta pierwsza data nie jest wiążąca w kontekście gwarancji. Wystarczy, że poinformujesz o niej podczas zgłaszania usterki. 

Czym jest Service Tag i gdzie go znaleźć?

Dell Service Tag to siedmioznakowy unikatowy numer identyfikacyjny Twojego produktu. Posiadają go urządzenia marki Dell, takie m.in. jak: desktopy, laptopy, serwery, drukarki i urządzenia mobilne. W zależności od typu urządzenia naklejka z kodem Service Tag może być umieszczona w różnych miejscach. I tak na przykład:

  • w starszych modelach laptopów Dell naklejka taka znajduje się zwykle na spodzie obudowy;
  • w serii laptopów XPS kod Service Tag znajdziesz pod klapką z logotypem produktu;
  • w przypadku desktopów naklejka z kodem umieszczana jest z tyłu obudowy; 
  • w  komputerach All In One zwykle naklejana jest na tylnej stronie ekranu;
  • w urządzeniach wielofunkcyjnych znajdziesz ją najczęściej pod pokrywą skanera.

Gdy już zlokalizujesz kod Service Tag swojego urządzenia, możesz wpisać go na stronie firmy Dell. Dzięki temu sprawdzisz status usługi serwisowej, ale też pobierzesz najnowsze sterowniki do swojego urządzenia i poczytasz artykuły na jego temat. Service Tag przyda Ci się również wtedy, gdy będziesz kontaktować się z supportem Dell w przypadku wystąpienia usterki.

Poznaj zalety usługi serwisowej Dell NBD (Next Business Day)

Deadline zbliża się wielkimi krokami. Masz tylko kilka dni na ukończenie ważnego projektu. I wtedy dzieje się coś, co mogło się stać tylko według scenariusza nakreślonego przez Prawa Murphy’ego. Twój laptop odmawia posłuszeństwa wtedy, gdy najbardziej go potrzebujesz.

Jeśli masz możliwość skorzystania z usługi serwisowej NDB (ang. Next Business Day), sytuacja jest do opanowania. Po prostu skontaktuj się telefonicznie z pomocą techniczną Dell i zgłoś usterkę. Realizacja naprawy odbywa się w większości przypadków już następnego dnia roboczego.

I to w miejscu, które wskażesz serwisantowi; nie ma znaczenia, czy mieszkasz w Warszawie, Gdańsku, Zakopanem, czy w małej miejscowości oddalonej od najbliższego miasta o kilkadziesiąt kilometrów. Z usługą serwisową Next Business Day urządzenie zazwyczaj jest naprawiane 1 dzień roboczy po zgłoszeniu usterki.

Sprawdź urządzenia i akcesoria Dell objęte usługą serwisową dla klienta detalicznego: Next Business Day

Gwarancja Dell NBD

Jakie są atuty usługi Dell CAR (Collect and Return)?

To jeden z najpopularniejszych schematów serwisowych. W przypadku awarii urządzenia objętego usługą typu Collect and Return wystarczy, że zadzwonisz na infolinię Dell. Podczas rozmowy opisz technikowi, co się stało. Z chwilą zdiagnozowania problemu rozpoczyna się cała procedura serwisowa, trwająca około dziesięciu dni roboczych.

Jedyne, co musisz zrobić, to spakować swoje urządzenie do kartonu (najlepiej oryginalnego), wysłać pod wskazany adres i poczekać na powrót naprawionego sprzętu. Wysyłka w obie strony odbywa się na koszt firmy Dell. Wyjątkiem są przypadki, gdy serwisanci stwierdzą, że usterka nie usłudze serwisowej, np. podczas zalania laptopa.

Realizacja gwarancji CAR odbywa się na dwa sposoby:

  • Uszkodzoną część wymieniają serwisanci, a wszystko odbywa się według schematu: spakuj, wyślij i czekaj na odbiór po naprawie. Może się okazać, że likwidacja usterki będzie wymagać więcej czasu niż wspomniane dziesięć dni roboczych. Ale firma Dell powiadomi Cię wcześniej o tym fakcie.
  • Uszkodzoną część wymieniasz samodzielnie. Są usterki, które nie wymagają ingerencji serwisantów i szczegółowej diagnozy. W takich przypadkach firma Dell po prostu wysyła Ci nową część lub urządzenie, a Ty wymieniasz je samodzielnie. O jakich przypadkach mowa? Na przykład o wymianie monitora, klawiatury do komputera stacjonarnego, baterii do laptopa czy zasilacza sieciowego.

Zobacz laptopy objęte łączoną usługą serwisową dla klienta detalicznego: rok z NBD + rok z CAR

Gwarancja Dell CAR

Poznaj cechy usługi serwisowej Dell Premium Support

Jeżeli posiadasz produkt objęty usługą Dell Premium Support, rozwiązanie problemu z urządzeniem lub oprogramowaniem jest na wyciągnięcie… słuchawki telefonu. Choć możesz też skontaktować ze specjalistami Dell za pośrednictwem Internetu. Jeżeli natomiast problemu nie uda się rozwiązać zdalnie, firma Dell wyśle do Ciebie technika, który usunie usterkę sprzętu na miejscu.

Co zyskujesz z Dell Premium Support?

  • Zdalne wsparcie techniczne – czy to telefoniczne, czy internetowe – jest do Twojej dyspozycji 24 godziny na dobę przez siedem dni w tygodniu, także podczas świąt. Poza tym możesz też liczyć na pomoc w języku angielskim – w dni robocze od 8:00 do 17:00.
  • Jeżeli zdalna diagnoza komputera wykluczy możliwość udzielenia pomocy w sprawie usterki „na odległość”, technik Dell pojawi się u Ciebie w ciągu 1-2 dni roboczych (czas ten uzależniony jest m.in. od dostępności części).
  • Nieważne, czy usterka dotyczy sprzętu czy oprogramowania – zgłaszasz ją pod tym samym numerem telefonu i na tej samej stronie www.
  • Nad sprawnością Twojego komputera czuwa technologia SupportAssist. Pozwala ona na automatyczne wykrywanie i prewencyjne rozwiązywanie niektórych problemów, jeszcze zanim zorientujesz się, że w ogóle mają miejsce.
  • Możesz liczyć na pomoc i wsparcie obejmujące również oprogramowanie zainstalowane fabrycznie, takie jak Microsoft Office, Outlook etc., a także oprogramowanie antywirusowe.

Sprawdź laptopy objęte podwójną usługą serwisową Dell dla klientów detalicznych: rok z Premium Support + rok z CAR

Gwarancja Dell Premium Support

Zobacz szczegółowe warunki usług serwisowych Dell: Basic Consumer (NBD + CAR), Basic Commercial (NBD + CAR)Premium