Menu
x-kom - Sklep komputerowyx-kom - Sklep komputerowy
Wszędzie▼
✓Wszędzie
Laptopy i komputery
Smartfony i smartwatche
Gaming i streaming
Podzespoły komputerowe
Urządzenia peryferyjne
TV i audio
Smarthome i lifestyle
Akcesoria

Poznaj rodzaje gwarancji Dell

Producenci sprzętu komputerowego wiedzą, że budowa trwałych relacji z klientem to nie tylko sprzedaż produktów dopasowanych do potrzeb konsumentów, ale i wysoki poziom obsługi posprzedażowej, szczególnie systemu realizacji gwarancji. Na tym polu szczególnie ciekawie przedstawia się firma Dell, która w przypadku laptopów oferuje 3 rodzaje usług serwisowych. Poznaj każdy z nich i przekonaj się, dlaczego warto inwestować w sprzęt tej marki.

Usługi serwisowe Dell

Kupując urządzenie sygnowane logo Dell, zyskujesz nie tylko wartościowy sprzęt, ale i pomoc fachowców w sytuacjach kryzysowych. Forma tej pomocy zależy przede wszystkim od rodzaju usługi serwisowej, jaką posiadasz, i może być realizowana na wiele sposobów. Stąd właśnie nasz artykuł, z którego dowiesz się:

  1. Gwarancja Dell – od kiedy jest liczona?
  2. Czym jest kod Service Tag i gdzie go znaleźć?
  3. Jakie są rodzaje gwarancji Dell?
  4. Gwarancja Dell NBD (Next Business Day) – co to takiego?
  5. Gwarancja Dell Premium Support – na czym polega?
  6. Gwarancja Dell ProSupport Plus – jak działa?

Gwarancja Dell – od kiedy jest liczona?

Okres gwarancji rozpoczyna się w dniu sprzedaży urządzenia, czyli z datą, która widnieje na dokumencie zakupu. Jeśli chcesz sprawdzić, ile czasu zostało do końca okresu gwarancji, możesz to zrobić na stronie Dell, podając numer Service Tag. Pamiętaj jednak, że informacje, które się wyświetlą się na stronie, będą dotyczyć nie daty zakupu, ale daty produkcji. Nie oznacza to jednak, że ta pierwsza data nie jest wiążąca w kontekście gwarancji. Wystarczy, że poinformujesz o niej podczas zgłaszania usterki. 

Czym jest Service Tag i gdzie go znaleźć?

Dell Service Tag to siedmioznakowy unikatowy numer identyfikacyjny Twojego produktu. Posiadają go urządzenia marki Dell, takie m.in. jak: desktopy, laptopy, serwery, drukarki i urządzenia mobilne. W zależności od typu urządzenia naklejka z kodem Service Tag może być umieszczona w różnych miejscach. I tak na przykład:

  • w starszych modelach laptopów Dell naklejka taka znajduje się zwykle na spodzie obudowy;
  • w serii laptopów XPS kod Service Tag znajdziesz pod klapką z logotypem produktu;
  • w przypadku desktopów naklejka z kodem umieszczana jest z tyłu obudowy; 
  • w  komputerach All In One zwykle naklejana jest na tylnej stronie ekranu;
  • w urządzeniach wielofunkcyjnych znajdziesz ją najczęściej pod pokrywą skanera.

Gdy już zlokalizujesz kod Service Tag swojego urządzenia, możesz wpisać go na stronie firmy Dell. Dzięki temu sprawdzisz status usługi serwisowej, ale też pobierzesz najnowsze sterowniki do swojego urządzenia i poczytasz artykuły na jego temat. Service Tag przyda Ci się również wtedy, gdy będziesz kontaktować się z supportem Dell w przypadku wystąpienia usterki.

Rodzaje gwarancji Dell

Dell oferuje kilka rodzajów gwarancji swoich urządzeń w zależności od linii produktów – domowej i biznesowej.

Linia komputerów domowych obejmuje serię:

  • Inspiron z gwarancją Next Business Day Basic, Premium Support lub Premium Support Plus;
  • XPS z gwarancją Next Business Day Basic, Premium Support lub Premium Support Plus;
  • Alienware z gwarancją Premium Support lub Premium Support Plus.

Linia komputerów biznesowych obejmuje serie Vostro, Latitude, Optiplex oraz Precision z dostępnymi wariantami gwarancji:

  • Next Business Day Basic;
  • ProSupport;
  • ProSupport Plus.

Poznaj zalety gwarancji Dell NBD (Next Business Day)

Deadline zbliża się wielkimi krokami. Masz tylko kilka dni na ukończenie ważnego projektu. I wtedy dzieje się coś, co mogło się stać tylko według scenariusza nakreślonego przez Prawa Murphy’ego. Twój laptop odmawia posłuszeństwa wtedy, gdy najbardziej go potrzebujesz.

Jeśli masz możliwość skorzystania z usługi serwisowej NDB (ang. Next Business Day), sytuacja jest do opanowania. Po prostu skontaktuj się telefonicznie z pomocą techniczną Dell i zgłoś usterkę. Realizacja naprawy odbywa się w większości przypadków już następnego dnia roboczego.

I to w miejscu, które wskażesz serwisantowi; nie ma znaczenia, czy mieszkasz w Warszawie, Gdańsku, Zakopanem, czy w małej miejscowości oddalonej od najbliższego miasta o kilkadziesiąt kilometrów. Z usługą serwisową Next Business Day urządzenie zazwyczaj jest naprawiane 1 dzień roboczy po zgłoszeniu usterki.

Sprawdź laptopy Dell z gwarancją Next Business Day

Gwarancja Dell NBD
 

Poznaj cechy gwarancji Dell Premium Support i ProSupport

Jeżeli posiadasz komputer domowy objęty usługą Dell Premium Support lub biznesowy objęty obsługą ProSupport, rozwiązanie problemu z urządzeniem lub oprogramowaniem jest na wyciągnięcie… słuchawki telefonu. Choć możesz też skontaktować ze specjalistami Dell za pośrednictwem Internetu. Jeżeli natomiast problemu nie uda się rozwiązać zdalnie, firma Dell wyśle do Ciebie technika, który usunie usterkę sprzętu na miejscu.

Co zyskujesz?

  • Zdalne wsparcie techniczne – czy to telefoniczne, czy internetowe – jest do Twojej dyspozycji 24 godziny na dobę przez siedem dni w tygodniu, także podczas świąt. Poza tym możesz też liczyć na pomoc w języku angielskim – w dni robocze od 8:00 do 17:00.
  • Jeżeli zdalna diagnoza komputera wykluczy możliwość udzielenia pomocy w sprawie usterki „na odległość”, technik Dell pojawi się u Ciebie w ciągu 1-2 dni roboczych (czas ten uzależniony jest m.in. od dostępności części).
  • Nieważne, czy usterka dotyczy sprzętu, czy oprogramowania – zgłaszasz ją pod tym samym numerem telefonu i na tej samej stronie www.
  • Nad sprawnością Twojego komputera czuwa technologia SupportAssist. Pozwala ona na automatyczne wykrywanie i prewencyjne rozwiązywanie niektórych problemów, jeszcze zanim zorientujesz się, że w ogóle mają miejsce.
  • Możesz liczyć na pomoc i wsparcie obejmujące również oprogramowanie zainstalowane fabrycznie, takie jak Microsoft Office, Outlook etc., a także oprogramowanie antywirusowe.

Zobacz laptopy Dell z gwarancją Premium Support i gwarancją ProSupport

Gwarancja Dell Premium Support

Niezawodność z gwarancją Premium Support Plus oraz ProSupport Plus

Najwyższy poziom gwarancji Premium Support Plus i ProSupport Plus (odpowiednio dla laptopów domowych i biznesowych) oferuje wszystko to, co pozostałe warianty. Oprócz fachowej pomocy specjalistów Dell dostajesz także ochronę przed przypadkowymi uszkodzeniami laptopa, wirusami i szkodliwym oprogramowaniem, a także wsparcie technologii SupportAssist. Dodatkowo w przypadku linii produktów biznesowych w pakiecie dostajesz możliwość zachowania swojego dysku twardego ze wszystkimi wrażliwymi danymi, gdyby konieczna była jego wymiana. 

Wystarczy chwila nieuwagi, żeby upuścić lub zalać laptopa i stracić swoje najważniejsze narzędzie pracy. Usługa ProSupport Plus nie sprawi, że takie wypadki przestaną się zdarzać, ale dzięki niej nie będą one tak bolesne, ponieważ technicy Dell naprawią uszkodzony sprzęt lub wymienią go na nowy bez ukrytych kosztów.

Ochrona SupportAssist 

Momentów w pracy, w których awaria komputera to najmniej potrzebna rzecz, jest codziennie przynajmniej kilka. Dlatego narzędzie SupportAssist dba o to, żeby niezaplanowane przestoje w działaniu spowodowane zepsutymi podzespołami w ogóle się nie zdarzały. Jak to możliwe? Program na bieżąco analizuje parametry dysku twardego, zasilacza czy pamięci RAM i na podstawie obliczeń decyduje, że komponent należy wymienić, zanim ulegnie awarii.

Kiedy wskaźniki wykażą, że uszkodzenie danego podzespołu jest wysoce prawdopodobne, wsparcie techniczne Dell skontaktuje się z Tobą, by poinformować Cię, że konieczne jest działanie. Następnie kurier dostarczy sprawny zamiennik, dzięki któremu laptop nie ulegnie awarii, a Ty będziesz mógł kontynuować pracę. W przypadku niektórych komponentów cały proces może odbyć się w pełni automatycznie bez dodatkowych konsultacji z użytkownikiem.

Zobacz laptopy Dell z gwarancją ProSupport Plus