Przed premierą
Przed premierą
Przed premierą
Przed premierą
Przed premierą
Przed premierą
Przed premierą
Przed premierą
Przed premierą
Przed premierą
Przed premierą
Przed premierą
Chipy produkowane przez firmę NVIDIA dzielą się na dwa główne typy: NVIDIA GeForce oraz NVIDIA Quadro. Pierwsze są układami konsumenckimi, przeznaczonymi do obsług multimediów, gier oraz półprofesjonalnej pracy z grafiką, zdjęciami czy obróbką filmów. Druga grupa dedykowana jest profesjonalistom. O ile NVIDIA Quadro jest zbiorem jednorodnym, o tyle GeForce można podzielić na trzy kolejne podgrupy: modele biurowe GeForce GT, a dalej na dwie gamingowe serie: GeForce GTX i GeForce RTX.
Zastosowanie architektury NVIDIA Turing w kartach graficznych GeForce RTX zwiększyło wydajność i poprawiło energooszczędność układów VGA. Pamięć 3D przekłada się na znaczący wzrost przepustowości oraz większą ilość pamięci wideo. Wprowadzono także łącze NVLink, oferujące sprawniejszą komunikację połączonych procesorów graficznych. Architektura współpracuje z szybką pamięcią VRAM GDDR6, ekranami o ultrawysokiej rozdzielczości, konfiguracjami wielomonitorowymi oraz środowiskiem VR. Graczom NVIDIA oferuje ponadto zestaw technologii GameWorks, które usprawniają rozgrywkę, zapewniając kinowe efekty specjalne i najwyższą płynność obrazu.
Jeśli częstotliwość odświeżania matrycy monitora nie jest zsynchronizowana z liczbą klatek na sekundę, generowaną przez procesor GPU, dochodzi do konfliktu. Pojawiają się opóźnienia, a przez rozrywanie obraz staje się niejednorodny. Rozwiązaniem, dostępnym w kartach graficznych NVIDIA, jest technologia G-Sync. Synchronizuje ona generowanie klatek obrazu z odświeżaniem ekranu, zapobiegając powstawaniu rozrywania pionowego. Płynny obraz poprawia widoczność w dynamicznych scenach i poprawia komfort gry. Pamiętaj, że do korzystania z synchronizacji obrazu niezbędny jest odpowiedni panel. Sprawdź monitory z technologią NVIDIA G-Sync.
Pojawienie się systemu Windows 10 to także premiera interfejsu DirectX 12. Karty graficzne NVIDIA Quadro, GeForce GTX i GeForce RTX obsługują tę bibliotekę, zapewniając niższe obciążenie procesora przez sterowniki VGA. Dzięki temu jednostka może w pełni wykorzystać swój potencjał podczas gry i podczas pracy z programami.
Przyszłość należy do systemów wirtualnej rzeczywistości. Dlatego firma NVIDIA stworzyła program VR Ready – autorski system obsługujący rzeczywistość wirtualną w zakresie 360°. Jego zaletą jest kompatybilność z zestawami nagłownymi czołowych producentów oraz instalacja typu plug-and-play. Interakcje ze środowiskiem gry i odwzorowanie zasad fizyki dopracowano w najdrobniejszych aspektach, eliminując tym samym opóźnienia oraz wynikający z tego dyskomfort. Realizm rozgrywek gwarantowany. VR Ready od NVIDIA to także nieoceniona pomoc podczas pracy ze złożonymi modelami 3D, podczas ich projektowania i obracania w aplikacjach profesjonalnych.
Poznaj też karty graficzne AMD.