Czym jest i jak działa Wirtualny Asystent? Pytania i odpowiedzi
Wirtualny Asystent – nasz nowy doradca
x-kom słynie z dobrego doradztwa produktowego. Zarówno w salonach, jak i na Infolinii nasi eksperci nieustannie pomagają klientom rozwiązywać ich problemy z zakupami i dobierają odpowiedni sprzęt. Od jakiegoś czasu wprowadziliśmy także możliwość konsultacji na WhatsApp oraz naszego x-komowego chatbota, który służy pomocą przez całą dobę.
Do tych wszystkich możliwości dołączyła jeszcze jedna – Wirtualny Asystent. Dzięki niemu każdy błyskawicznie może dobrać smartfona lub laptopa idealnie dopasowanego do jego potrzeb. Narzędzie jest o tyle unikatowe, że napędza je sztuczna inteligencja dodatkowo udoskonalona wiedzą ekspertów z x-komu. Działanie jest bardzo proste: wystarczy przejść przez kilka pytań, zaznaczając swoje preferencje dotyczące sprzętu, a Wirtualny Asystent natychmiastowo przedstawi 3 propozycje sprzętów dobranych nie tylko pod względem specyfikacji, ale także osobistych preferencji.
Dowiedz się więcej na temat Wirtualnego Asystenta
Działanie Wirtualnego Asystenta
Jakie są główne funkcje Wirtualnego Asystenta?
Wirtualny Asystent pomoże Ci w dobraniu odpowiedniego sprzętu poprzez zadawanie pytań. Na podstawie Twoich odpowiedzi Wirtualny Asystent poznaje Twoje potrzeby i preferencje oraz dobiera według nich 3 rekomendacje sprzętu. Dobór rekomendacji opiera się na użyciu sztucznej inteligencji, która została wsparta oceną i doświadczeniem naszych ekspertów.
Jak korzystać z wirtualnego asystenta?
Wystarczy przejść do kategorii laptopy lub smartony na stronie internetowej x-komu. Tam po lewej stronie nad filtrami pojawi się zakładka do wywołania Wirtualnego Asystenta. Następnie przechodząc poszczególne pytania i odpowiadając na nie, Wirtualny Asystent zarekomenduje 3 produkty spełniające Twoje wymagania. Możesz też po prostu odwiedzić stronę Wirtualnego Asystenta.
Czy Wirtualny Asystent pomaga w doborze sprzętów ze wszystkich kategorii?
Na ten moment Wirtualny Asystent pomaga dobierać sprzęty jedynie w dwóch topowych kategoriach produktów: laptopy oraz smartfony.
W jaki sposób Wirtualny Asystent może mi pomóc?
Nasz Wirtualny Asystent pomoże Ci przy wyborze smartfona oraz laptopa dopasowanego do Twoich preferencji.
W jaki sposób Wirtualny Asystent korzysta z AI i różni się od filtrów na stronie?
Filtry na stronie bazują jedynie na specyfikacji sprzętów oraz ich cenie. Inaczej mówiąc, szufladkują produkty według określonych kategorii i patrzą na nie w zero-jedynkowy sposób. Nasz Wirtualny Asystent został stworzony przy pomocy sztucznej inteligencji i jest w stanie rozszerzyć swoje rekomendacje o dodatkowy kontekst. Działa na algorytmie, nie filtrach, oraz był udoskonalony przez naszych ekspertów, dzięki czemu potrafi bardzo precyzyjnie dobrać sprzęt, biorąc pod uwagę wiele innych czynników niż te ujęte w filtrach. Jego rekomendacje są płynne i zmieniają się w zależności od odpowiedzi na pytania, ale i dostępności produktów.
Ponieważ Wirtualny Asystent nie działa w sposób zero-jedynkowy, może się zdarzyć, że algorytm zasugeruje rozwiązanie wykraczające poza wskazaną cenę lub preferencje. Ale na tym właśnie polega siła tej funkcjonalności – bierze pod uwagę szerszy kontekst i jest w stanie zaproponować rozwiązania wykraczające poza ustalone ramy, jeśli jest taka konieczność.
Jaki wpływ na działanie Wirtualnego Asystenta mieli eksperci x-kom?
Udział ekspertów jest bardzo ważnym etapem douczania modelu. To ich wiedza i doświadczenie jest pierwszym punktem weryfikacji modelu ale i informacji zwrotnej na temat jego działania. Ich wiedza ekspercka pozwoliła nakierować algorytm na jeszcze lepsze tory i stała się w pewien sposób wiedzą modelu AI. Eksperci oceniali propozycje algorytmu, a algorytm w kolejnych wersjach wnioskował po ocenie, co powinien poprawić.
Wirtualny Asystent a inne kanały pomocy
Czy Wirtualny Asystent zastępuje tradycyjne call center? Czym różni się od doradców w salonie?
Nie, nasi doradcy wciąż są dostępni i odpowiadają na Wasze pytania zarówno dotyczące sprzętów, jak i informacji dotyczących zamówień. Oczywiście nasi doracy w salonach nadal chętnie będą doradzać w sprawach doboru sprzętu. Drobne różnice pomiędzy nimi a Wirtualnym Asystentem najlepiej obrazuje poniższa tabelka:
Czym się różni Wirtualny Asystent od chatbota x-kom?
Chatbot x-komu nie jest w stanie doradzać w sprawie produktów. Chatbot pomaga np. w problemach dotyczących zamówienia, reklamacji czy płatności.
Czy Wirtualny Asystent jest dostępny 24/7 i jak szybko odpowiada na zapytania?
Tak, jest dostępny 24/7. Rekomendacje produktów otrzymasz zaraz po zaznaczeniu odpowiedzi na wszystkie pytania
Jakie dane są potrzebne do korzystania z Wirtualnego Asystenta i czy są one bezpieczne?
Aby skorzystać z Wirtualnego Asystenta nie potrzebujesz wpisywać żadnych danych. Jest on dostępny dla każdego, nawet niezalogowanego użytkownika.
Czy Wirtualny Asystent korzysta z danych o użytkowniku (cookies itd) do analizy rekomendacji?
Nie, Wirtualny Asystent opiera się wyłącznie o serię pytań nie korzystając z dodatkowych źródeł informacji o użytkowniku. Odpowiedzi na pytania to paliwo dla modelu AI rekomendującego najbardziej dopasowane produkty.
Jakie są ograniczenia Wirtualnego Asystenta i w jakich sytuacjach powinno się skontaktować z konsultantem?
Wirtualny Asystent służy tylko do pomocy przy wyborze sprzętu. Na początek są to dwie kategorie: laptopy i smartfony. W przypadku dodatkowych wątpliwości oraz spraw dotyczących zamówień nadal można skorzystać z naszej infolinii lub chatbota x-komu.
Rozwój Wirtualnego Asystenta
Czy są plany na wprowadzenie w przyszłości Wirtualnego Asystenta na inne kategorie produktów?
Tak, w przyszłości planujemy rozszerzyć funkcjonalność Wirtualnego Asystenta także na inne kategorie niż laptopy i smartfony.
Czy Wirtualny Asystent działa w aplikacji?
W tym momencie Wirtualny Asystent działa wyłącznie na stronie internetowej x-komu w wersji na komputery. Planujemy dodać tę funkcjonalność do aplikacji wraz z rozwojem Wirtualnego Asystenta.
Czy Wirtualny Asystent jest stale aktualizowany i rozwijany?
Tak, Wirtualny Asystent będzie douczany cyklicznie, zarówno w kontekście nowych ocen algorytmu jak i nowych produktów.
Czy istnieje możliwość przekazania opinii na temat działania Wirtualnego Asystenta?
Wszystkie ewentualne uwagi oraz opinie na temat działania Wirtualnego Asystenta można kierować na adres x-kom@x-kom.pl