Popularne tematy
Status przesyłki
Dostawa
Raty
Leasing
Ubezpieczenie sprzętu
Zwroty i reklamacje
Najczęściej zadawane pytania
Skontaktuj się z nami
Przedsiębiorstwo każdego typu wymaga sprawnego funkcjonowania, a do tego potrzebne jest utrzymywanie porządku w dokumentach, sprawna obsługa napływających zamówień i rozliczanie ich. We wszystkich tych czynnościach pomogą dobrze dobrane systemy sprzedaży, które na bieżąco dają wgląd w działanie firmy. Duża część biznesu dzieje się w przestrzeni cyfrowej, dlatego tak ważne jest oprogramowanie dla sklepów internetowych, małych firm handlowo-usługowych bez własnego magazynu, ale też tych większych graczy z własnymi magazynami i wieloma działami w firmie.
Właściciele sklepów o różnej wielkości i modelu biznesowym będą wymagać od programu do sprzedaży nieco innych funkcjonalności, np. prowadzenia magazynu. Jednak system sprzedaży detalicznej i hurtowej na szczęście może zawierać się w jednym programie. Niezależnie od indywidualnych potrzeb można wymienić kilka podstawowych, bez których efektywne zarządzanie biznesem będzie praktycznie niemożliwe.
Przede wszystkim program do sprzedaży powinien umożliwiać Ci wystawianie pojedynczych i zbiorczych faktur na podstawie paragonu lub bez niego oraz obsługiwać urządzenia zewnętrzne, np. drukarki fiskalne czy wagi etykietujące. Ważna jest także obsługa płatności kartą, zwłaszcza jeśli sprzedaż odbywa się głównie w sieci. Dzięki obsłudze wszystkich typów dokumentów handlowych i magazynowych oraz ich rozdziałowi łatwiej zapanujesz nad przepływem magazynowanego towaru i unikniesz niepotrzebnych strat.
Bardziej zaawansowane programy do prowadzenia sklepu umożliwiają tworzenie zestawień, raportów i analiz. Dzięki wygenerowanym w ten sposób informacjom będziesz mógł efektywniej zarządzać swoim biznesem, przewidywać trendy i zauważać tendencje panujące na rynku. Dla sprzedawców działających na rynkach zagranicznych istotna okaże się także obsługa rachunków walutowych, co ograniczy konieczność prowadzenia rachunków w innym systemie sprzedaży
Wybierając jeden z systemów sprzedaży, zwróć uwagę na liczbę obsługiwanych stanowisk. Jeśli z programu będzie korzystać więcej niż jedno urządzenie, to warto wybrać program, który oferuje obsługę kilku stanowisk z kompatybilnym systemem operacyjnym. Zaoszczędzisz w ten sposób pieniądze i nie będziesz musiał dokupować pojedynczych licencji. Bardzo ważny jest także sam interfejs programu, który powinien być przejrzysty, co przełoży się na szybszą naukę funkcjonalności danego programu przez wszystkich pracowników w firmie.
Zwróć także uwagę na obecność aktualizacji oprogramowania. Część z nich uwzględnia wprowadzane zmiany do podatku VAT, co pozwala niemal natychmiastowo kontynuować rozliczenia według nowych zasad.
Zobacz systemy sprzedaży w x-kom