Wyposażamy biuro w sprzęt elektroniczny i akcesoria. Co wybrać?
Jaki sprzęt do biura wybrać?
Jakim sprzętem i akcesoriami wyposażyć swoje biuro, aby pracowało się komfortowo i bez zakłóceń? Temat sam w sobie jest bardzo obszerny i można rozgałęziać go niemal w nieskończoność. Wszak innych komputerów czy monitorów będzie potrzebować zespół grafików albo montażystów wideo, innych programista, a jeszcze innych architekt bądź projektant wnętrz.
W tym poradniku skupimy się na urządzeniach i akcesoriach, które znajdą zastosowanie w typowych pracach biurowych, skupiających się przede wszystkim wokół edycji tekstu, przygotowywania faktur i dokumentów, przeglądania stron www czy tworzenia arkuszy kalkulacyjnych. Kwestię sprzętu dla specjalistów pozostawimy więc na inny poradnik.
Laptop biurowy – wydajność w połączeniu z mobilnością
Praca biurowa nie zawsze oznacza zamknięcie się w czterech ścianach i spędzanie ośmiu godzin przed ekranem komputera. Czasem wymaga wyjścia poza biuro, na przykład na spotkania z klientami. W takich sytuacjach laptop jest niezbędny. Pozwoli na komfortowe przedstawienie klientowi oferty firmy czy omówienie postępów w realizowanych projektach.
Wybór odpowiedniego modelu jest o tyle ważny, że prócz aspektu funkcjonalnego, laptop ma też pełnić rolę reprezentacyjną. Do tego musi zapewniać komfortową pracę tak w biurze, jak i poza nim. Sumując ogół potrzeb związanych z użytkowaniem tego typu sprzętu, można wyszczególnić kilka istotnych cech, jakimi powinien odznaczać się dobry laptop biurowy. Oto one:
- Wydajna bateria – eliminująca konieczność zabierania ze sobą okablowania i pytania odwiedzanych klientów o możliwość podłączenia się do sieci. Dziś producenci laptopów biznesowych są w stanie optymalizować akumulatory tak, by były w stanie przepracować na jednym ładowaniu nawet do kilkunastu godzin. Istna mobilność bez kompromisów
- Konstrukcja: lekka, a przy tym wytrzymała – nieustanne przemieszczanie się między biurem a siedzibami klientów, praca podczas podróży pociągiem, prezentacje na szkoleniach i konferencjach. W takich warunkach laptop jest nieustannie narażony na uszkodzenia. Warto więc wybrać taki model, który cechuje się nieprzeciętną wytrzymałością, a przy tym jest na tyle lekki, by nie stał się udręką podczas transportu.
- Odpowiednia liczba złącz – wejście HDMI lub VGA (dziś już anachroniczne i coraz rzadziej spotykane) pozwolą na podłączenie urządzenia do monitora lub projektora, na przykład wtedy, gdy z pracy mobilnej „przełączysz się” do pracy stacjonarnej i zechcesz rozszerzyć przestrzeń roboczą o dodatkowy ekran. Kilka wejść USB 3.0 i USB 2.0 również będą dobrze widziane. Podobnie jak czytnik kart pamięci.
- Ekran – najlepiej z matową, antyrefleksyjną powłoką, aby obraz był tak samo czytelny przy różnych warunkach oświetleniowych.
- Zabezpieczenia – wiesz dobrze, jak ważne są dane, które przechowujesz na swoim laptopie. Producenci biznesowych notebooków też to wiedzą, dlatego wyposażają swoje urządzenia w szereg zabezpieczeń pokroju czytnika linii papilarnych czy czytnika kart inteligentnych – Smart Card. Niektóre modele posiadają też mechaniczne zabezpieczenia w postaci zaczepów na linkę, którą przypniesz swój laptop do biurka.
- Wydajność – w pracy biurowej nie ma czasu na ograniczenia sprzętowe. Dlatego warto wybrać laptopa oferującego wydajność, która zapewni Ci komfortową pracę bez zakłóceń i opóźnień. Dwu- lub czterordzeniowy procesor o częstotliwości taktowania powyżej 2,0 GHz powinien w zupełności wystarczyć do zastosowań biurowych. Do tego minimum 4 GB pamięci RAM oraz koniecznie dysk SSD, który przyśpieszy pracę i zapewni dobrą ochronę danych.

Nie zapomnij też sprawdzić naszego poradnika o tym, jak wybrać laptop biznesowy.
Laptop biurowy do 1500 zł:
Mały (11-calowy panel), poręczny i niedrogi. Znakomita opcja dla tych, którzy zadania biurowe realizują także poza biurem. Co wyróżnia Acer Spin 1 spośród innych laptopów w tym segmencie cenowym? Po pierwsze – 360-stopniowy zawias, dotykowy ekran Full HD IPS (rysik w zestawie) oraz niezwykle wydajna bateria, umożliwiająca ciągłą pracę nawet do ośmiu godzin. |
Odkryj ASUS Transformer Book T101HA Ciekawa hybryda laptopa i tabletu. Świetnie sprawdzi się jako narzędzie do codziennej pracy z tekstem i tabelkami, po odpięciu od klawiatury natomiast może posłużyć Ci jako mobilne narzędzie do prezentacji, tym bardziej że dotykowy panel IPS z imponującą jasnością i szerokimi kątami widzenia sprzyja wyświetlaniu multimediów. |
Laptop biurowy do 2500 zł:
Procesor Intel Core i5 ósmej generacji z technologią Intel Turbo Boost 2.0, która w inteligentny sposób podnosi taktowanie zegarów, pozwoli Ci na dużo więcej niż podstawowe zadania biurowe. Prosta edycja zdjęć i wideo? Z Dell Inspiron 3583 nie stanowi to problemu. Jeśli szukasz solidnego laptopa do biura w rozsądnej cenie, zastanów się nad tym modelem. |
Niezwykle wygodny w użytkowaniu, Lenovo Ideapad C340-14 to kolejna propozycja dla tych, którzy potrzebują bezkompromisowej mobilności. Na pokładzie między innymi: dotykowy ekran LED o błyszczącej matrycy, Intel Core i3-8145U, świetnie zoptymalizowana bateria, a także TrueBlock Privacy Shutter, czyli fizyczna osłonka na kamerę internetową, która pozwoli Ci lepiej zadbać o swoją prywatność online. |
Laptop biurowy do 5000 zł:
Nowa linia notebooków od Lenovo idealnie balansuje między segmentem biznesowym i casualowym. ThinkBook 13s charakteryzuje się wytrzymałą konstrukcją, znakomitą kulturą pracy, wygodnymi: gładzikiem i klawiaturą, a także osłonką na kamerę ThinkShutter. Ponadto stanowi tańszą alternatywę dla droższych i bardziej utytułowanych ThinkPadów. Jeśli chcesz poznać tego laptopa bliżej, sprawdź koniecznie recenzję Lenovo ThinkBook 13s na portalu Geex. |
Tej linii notebooków nikomu specjalnie przedstawiać nie trzeba. I choć MacBook Air 13 z 2018 wymaga już na starcie zakupu odpowiedniego HUB-a USB (mamy tylko dwa wejścia USB typu-C z Thunderbolt 3), tak już w kwestii kultury i wygody pracy jest to urządzenie wyjątkowe. Zwłaszcza gdy mowa o pracy w biurze. Przepiękny ekran Retina, ultraefektywna bateria, wyjątkowa lekkość (zaledwie 1,25 kg) i płynna, wygodna praca. Czego chcieć więcej? |
Laptop biurowy powyżej 5000 zł:
Seria legenda. ThinkPady od zawsze kojarzyły się z pancerną wytrzymałością przekładającą się na imponującą żywotność, ale też z wydajnością, bezpieczeństwem i wygodą użytkowania. T490 nie jest wyjątkiem, choć od swoich poprzedników różni się przede wszystkim nowocześniejszym, smuklejszym designem. Świetny biznesowy ultrabook zarówno do pracy biurowej, jak i terenowej. Jeśli chcesz dowiedzieć się o nim więcej, sprawdź recenzję Lenovo ThinkPad T490 na naszym portalu technologicznym Geex. |
Sprzęt z najwyższej półki. Przepiękny, praktycznie bezramkowy, bajecznie kolorowy 15,6-calowy ekran OLED 4K InfinityEdge sprawia, że nie tylko praca z tym ultrabookiem jest przyjemnością, ale też konsumpcja ulubionych multimediów. O tym, jak ten model spisuje się w praktyce, dowiesz się, czytając recenzję Dell XPS 15 7590 na portalu Geex. |
Desktopy biurowe – do pracy stacjonarnej
Pracowników, których obowiązki nie zakładają przemieszczania się między biurem a innymi miejscami, możesz też wyposażyć w desktopy, Mini-PC lub komputery All in One. Jeżeli nie potrzebujesz maszyny do zadań specjalnych, jak montaż wideo, zaawansowana obróbka zdjęć czy praca z aplikacjami do aranżacji wnętrz, specyfikacja nie musi różnić się zanadto od tej, którą nakreśliliśmy ogólnie przy laptopach.
Przewaga desktopów nad laptopami to przede wszystkim większe możliwości upgrade’u w przyszłości. Z drugiej strony, zajmują więcej miejsca niż mobilny notebook i wymagają zakupu urządzeń peryferyjnych pokroju monitora, myszki, klawiatury. Jeżeli szukasz komputera stacjonarnego stworzonego z myślą o pracy w biurze, koniecznie sprawdź linię naszych desktopów x-kom Home & Office.
Jak sama nazwa sugeruje, świetnie sprawdzi się zarówno w biurze, jak i w domu. x-kom Home & Office to „desktop pracy”, zaprojektowany i zmontowany tak, by jedynym ograniczeniem twórczej pracy była Twoja wyobraźnia. Po godzinach jego wydajność możesz spożytkować na gamingową i multimedialną rozrywkę na najwyższym poziomie. |
Monitor do biura – na co warto zwrócić uwagę?
Monitor sprawdza się nie tylko przy desktopach. Stanowi też uzupełnienie laptopa, zwiększając obszar roboczy podczas pracy stacjonarnej. Przy wyborze odpowiedniego modelu miej na uwadze fakt, że przyjdzie Tobie – lub Twojemu pracownikowi – spędzać przy nim jakieś 8 godzin dziennie. Dlatego warto postawić na model, który nie będzie męczyć oczu i generować problemów ze wzrokiem. Sprawdź, czy monitor, którym się interesujesz, wyposażony został w technologię redukującą emisję światła niebieskiego.
Istotna jest także rozdzielczość. W tym przypadku obowiązuje prosta zasada – im większa, tym lepiej, choć także i drożej. Do zastosowań biurowych optymalną rozdzielczością będzie Full HD (1920 x 1080 px), umożliwiające komfortową pracę na wielu płaszczyznach – od użytkowania pakietu biurowego po niezaawansowaną obróbkę zdjęć.
Jeśli chodzi o rozmiar monitora, dobrym wyborem będą modele o przekątnej ekranu wynoszącej co najmniej 22” o proporcjach 16:10 lub 16:9. Jeśli nie zajmujesz się na co dzień multimediami, możesz odpuścić zakup monitora z błyszczącą powłoką na rzecz matrycy matowej, która może nie odzwierciedla tak dobrze kolorów, ale jest bezpieczniejsza dla Twojego wzroku podczas regularnej, długotrwałej pracy przy komputerze.
Monitor jest zdecydowanie tym elementem biurowego wyposażenia, na którym nie opłaca się oszczędzać, niezależnie od tego, czy nasza praca sprowadza się do przygotowywania i analizowania tabelek w Excelu, czy zarządzania lub projektowania multimediów. Wszak zarówno grafik, jak i analityk czy copywriter mają tylko jedną parę oczu, która musi im wystarczyć na całe życie.
Więcej o wyborze monitora do biura: Jaki monitor do biura, a jaki do domu? Pomagamy wybrać najlepszy

Monitory do biura - proponowane produkty:
Acer ED273URPBIDPX |
iiyama G-Master G2530HSU Black Hawk Świetna jakość w bardzo rozsądnej cenie. iiyama G-Master G2530HSU Black Hawk znakomicie sprawdzi się przy większości zadań biurowych, ale też możesz śmiało na nim grać i zajmować się obróbką grafiki. Dodatkowo kupując ten monitor, zyskujesz 30-dniową gwarancję zero martwych pikseli, która gwarantuje Ci wymianę sprzętu na nowy w przypadku choćby jednego martwego piksela znalezionego na ekranie. |
Drukarki i urządzenia wielofunkcyjne biurowe
Absolutny must have. Faktury, oferty, umowy, zestawienia… choć trendy powoli kierują się w stronę dokumentów elektronicznych, w biurach wciąż generuje się spore ilości papieru, tym bardziej, że wciąż większość dokumentów jest archiwizowana w formie papierowej. Wybór najlepszej drukarki lub urządzenia wielofunkcyjnego w dużej mierze zależy od wielkości biura i tego, czym na co dzień się zajmuje.
Na najważniejsze kryterium przy wyborze tego typu urządzeń wyrastają koszty eksploatacji. W zastosowaniach biurowych częstokroć mają większe znaczenie niż chociażby sama jakość druku. Doskonałym potwierdzeniem tej tezy jest niezmiennie duża popularność drukarek igłowych, niezawodnych, tanich w eksploatacji, ale też głośnych i drukujących dokumenty w bardzo niskiej jakości.
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o drukarkach, ich rodzajach i o tym, jaki rodzaj będzie najlepszy do Twojego domu i biura, sprawdź inny nasz poradnik – Jaką drukarkę wybrać do domu, a jaką do firmy.
Drukarki i urządzenia wielofunkcyjne - proponowane produkty:
Epson EcoTank M1140 |
HP MFP 137fnw |
Niszczarka do biura. Jaką wybrać?
W kontekście nowych regulacji dotyczących ochrony danych osobowych niszczarka stała się nieodzownym akcesorium w każdym biurze. Trudno się zresztą temu dziwić, kary za wycieki danych spowodowane niewłaściwym ich przetwarzaniem są bardzo wysokie. Niszczarki są więc nie tylko efektywnym narzędziem do utylizacji różnego rodzaju dokumentów, ale też świetnym sposobem na to, by zapobiec szkodom związanym z dostaniem się ich w niepowołane ręce. Więcej na ten temat znajdziesz w innym naszym poradniku - Niszczarka do papieru, czyli niezawodny sposób ochrony danych osobowych.
W praktyce biurowej dokumenty wymagające bezpiecznej utylizacji pojawiają się praktycznie codziennie. Warto zatem zaopatrzyć się w niszczarkę o odpowiednio dużej mocy, z dłuższym czasem pracy i pojemniejszym koszem na ścinki. Istotna jest również norma DIN, określająca sugerowane wymiary i powierzchnię ścinek dokumentów, w zależności od zawartych w nich informacji. I tak na przykład dokumenty scharakteryzowane jako ściśle tajne powinny być utylizowane na paski o szerokości nie większej niż 2 mm. Szczegółowo przedstawia to poniższa tabela:

Niszczarki do papieru – proponowane produkty:
Fellowes 450M |
Hama PRO M12CD |
Biurowy router do pracy bez zakłóceń
W biurach i firmach, zwłaszcza tych większych, sprawdzają się przede wszystkim routery przewodowe. Najczęściej nie posiadają anten, a dane przesyłane są przez kable LAN, rozgałęzione do kolejnych węzłów sieci, np. do switchy, skąd trafiają do konkretnych stanowisk pracy.
Ze względu na RODO i wymogi stawiane przez tę dyrektywę, zaleca się stosowanie przewodowych routerów obsługujących VPN. Bardzo przydatnym rozwiązaniem jest funkcja izolowania klientów, pozwalająca m.in. na rozdysponowanie uprawnień wśród użytkowników sieci. Umożliwia także włączanie do sieci klientów lub gości, wydzielając dostęp w granicach określonych przez administratora.
Jeżeli chcesz dowiedzieć się czegoś więcej o routerach, ich rodzajach i dopasowywaniu poszczególnych modeli do zastosowań i lokalizacji, sprawdź poradnik - Jaki router wybrać? Który do mieszkania, który do domu, a który do gier?
Router do biura – proponowane produkty:
Gigabitowy router VPN TL-ER6120 firmy TP-LINK |
Smart Office – inteligentne biuro
Inteligentne rozwiązania w biurze sprawdzają się na wielu płaszczyznach. Wpływają na efektywność, wygodę, bezpieczeństwo pracy, w pewnych aspektach też pozwalają zminimalizować koszty związane z eksploatacją przestrzeni biurowej. Wystarczy wspomnieć o urządzeniach i systemach odpowiadających za sterowanie ogrzewaniem. Jeśli wierzyć danym przytaczanym przez producentów, optymalizacja ogrzewania w pomieszczeniach za pomocą nowych technologii pozwala zmniejszyć rachunki nawet o jedną czwartą.
Czujniki: dymu, zalania, tlenku węgla czy temperatury i wilgoci w porę ostrzegą wszystkich pracowników przed niebezpieczeństwem, o które zadba również, choć w nieco innym wymiarze, system kamer IP rejestrujących obraz w biurze. Gniazda Smart Plug umożliwią zarządzanie z poziomu smartfona zarówno urządzeniami elektronicznymi, jak również inteligentnym oświetleniem.
Przy okazji inteligentnych rozwiązań w biurze, sprawdź koniecznie inny nasz tekst – Jakie urządzenia Smart Home sprawdzą się w niedużym mieszkaniu? Poradnik w praktyce. Co prawda traktuje on o rozwiązaniach Smart Home, niemniej wiele zawartych w nim porad z powodzeniem możesz przenieść także na grunt biurowy.
Smart Office - proponowane produkty:
Smart Plug Edimax SP-1101W V2 |
Kamera IP Arlo Ultra (4 szt.) + SmartHub Zestaw czterech kamer rejestrujących obraz w jakości 4K i charakteryzujących się 180-stopniowym polem widzenia. Kamery automatycznie reagują na wykryty ruch, wykorzystując przy tym wbudowany zoom oraz inteligentne śledzenie. Dzięki temu żaden szczegół Ci nie umknie, niezależenie, czy zainstalujesz kamerę w biurze, czy na zewnątrz. W ciemności natomiast sprawdzi się tryb nocny – nietypowy, bo rejestrujący obraz nie w czerni i bieli, ale w kolorze. |
Urządzenia do prezentacji
W komunikacji biznesowej prezentacje multimedialne odgrywają dziś bardzo ważną rolę. Stanowią nieocenioną pomoc dla prowadzącego, a dobrze zaprojektowane mogą zaciekawić odbiorców, nawet jeśli temat prezentacji odbiega od ich zainteresowań. Świetnie sprawdzają się przy okazji różnego typu spotkań – wewnątrzfirmowych, jak również tych z klientami, partnerami biznesowymi, inwestorami itd.
Oprócz samej wartości merytorycznej prezentacji i umiejętności krasomówczych prezentującego istotna jest również technologia, za pośrednictwem której treści dotrą do audytorium. Mowa tu przede wszystkim o projektorach i ekranach projekcyjnych, których rolę mogą przejąć również telewizory. Świetnym rozwiązaniem, znacząco ułatwiającym nawigowanie między kolejnymi slajdami, są prezentery, dzięki którym prezentujący nie jest skazany na siedzenie przy ekranie urządzenia, na którym uruchomiona jest prezentacja, i może skupić się bardziej na osobie rozmówcy lub rozmówców.
Przeczytaj więcej na temat urządzeń do prezentacji – Wyposażenie sal konferencyjnych w biurze i hotelu. Sprawdź najlepszy sprzęt do wideokonferencji

Urządzenia do prezentacji – proponowane produkty:
Epson EB-U42 |
Bardzo prosty w obsłudze – nie trzeba instalować żadnego oprogramowania, przygotowanie do pracy sprowadza się do włączenia prezentera i podłączenia odbiornika do portu USB w komputerze, z którego wyświetlana jest prezentacja. Logitech Wireless R400 charakteryzuje się 10-metrowym zasięgiem działania – podczas wystąpienia możesz swobodnie przemieszczać się po scenie. Intuicyjne przyciski sterujące pozwolą Ci zapomnieć o tym, że trzymasz przy sobie prezenter, a wskaźnik działania baterii poinformuje Cię, gdy akumulator będzie nadawać się do wymiany; pozwoli Ci to uniknąć krępujących sytuacji, kiedy baterie prezentera wyczerpią się podczas wystąpienia. |
Oprogramowanie biurowe
Na nic nowoczesne laptopy i desktopy, gdy brak na nich odpowiedniego oprogramowania. Systemy operacyjne, programy biurowe, antywirusowe czy te przeznaczone do pracy z grafiką i wideo – to narzędzia, bez których trudno wyobrazić sobie pracę w nowoczesnym biurze.
O ile sensowność zakupu niektórych aplikacji uzależniona jest od branży i specyfiki firmy, tak pakiety biurowe znajdą zastosowanie wszędzie tam, gdzie pisze się oferty, edytuje teksty, wykonuje obliczenia czy tworzy prezentacje multimedialne. A to ledwie kilka podstawowych zastosowań dla pakietów biurowych, bo te można mnożyć praktycznie w nieskończoność. W tym miejscu odsyłamy do dwóch innych naszych poradników: o funkcjach Microsoft Excel i Word ułatwiających codzienną pracę.
Spis urządzeń do wyposażenia biura
W ramach ułatwienia kompletowania wyposażenia do biura poniżej znajdziesz spis urządzeń biurowych:
- komputer stacjonarny
- laptop
- komputer All-in-One
- monitor
- telewizor
- drukarka lub urządzenie wielofunkcyjne
- niszczarka
- router
- projektor
- ekran projekcyjny
- prezenter
- inteligentne oświetlenie
- kamery IP
Dlaczego warto zainwestować w sprzęt i akcesoria biurowe?
Niezależnie od tego, jak kompetentnych i kreatywnych pracowników zatrudniasz, nie będą oni w stanie realizować swoich obowiązków maksymalnie efektywnie, jeżeli nie będą mieć do tego odpowiednich narzędzi. Technologiczne „wąskie gardło” może wyhamować ich rozwój, co prędzej czy później przełoży się na kondycję całej firmy, dlatego wyposażenie biura w odpowiednie urządzenia elektroniczne i akcesoria jest tak istotne.
Co więcej, wiele urządzeń, które umówiliśmy w tym poradniku, nie tylko przyczynia się do wzrostu efektywności i komfortu pracy, ale też pozwala zredukować koszty związane z eksploatacją biura, co ma też swoją wymowę w kontekście dbałości o ekologię.
Jeżeli stoisz właśnie przed wyzwaniem wyposażenia swojego biura w sprzęt elektroniczny, pamiętaj o tym, że możesz zwrócić się o pomoc do nas. Wystarczy, że skontaktujesz się z nami, wypełnisz formularz i opowiesz nam o tym, czego potrzebujesz, a my w odpowiedzi doradzimy najlepsze rozwiązania dla Twojej firmy. Więcej dowiesz się na naszej podstronie ze współpracą B2B.