Wyposażamy biuro w sprzęt elektroniczny i akcesoria. Co wybrać?

Trudno wyobrazić sobie nowoczesne biuro bez stukotu klawiatur albo brzęczenia drukarek wypluwających z siebie kolejne tuziny dokumentów. Odpowiednio dobrany sprzęt jest kluczowy do sprawnego prowadzenia biznesu, niezależnie od branży. Jakie urządzenia będą niezbędne w biurze i na co zwracać uwagę przy wyborze konkretnych modeli?

Spis treści:

  1. Jaki sprzęt do biura wybrać
  2. Laptop do biura – wydajność w połączeniu z mobilnością
  3. Desktopy biurowe – do pracy stacjonarnej
  4. Monitor do biura. Na co warto zwrócić uwagę?
  5. Drukarki i urządzenia wielofunkcyjne
  6. Niszczarka do biura. Jaką wybrać?
  7. Biurowy router – do pracy bez zakłóceń
  8. Smart Office – inteligentne biuro
  9. Urządzenia do prezentacji
  10. Oprogramowanie biurowe
  11. Dlaczego warto zainwestować w sprzęt i akcesoria biurowe?

Jaki sprzęt do biura wybrać?

Jakim sprzętem i akcesoriami wyposażyć swoje biuro, aby pracowało się komfortowo i bez zakłóceń? Temat sam w sobie jest bardzo obszerny i można rozgałęziać go niemal w nieskończoność. Wszak innych komputerów czy monitorów będzie potrzebować zespół grafików albo montażystów wideo, innych programista, a jeszcze innych architekt bądź projektant wnętrz.

W tym poradniku skupimy się na urządzeniach i akcesoriach, które znajdą zastosowanie w typowych pracach biurowych, skupiających się przede wszystkim wokół edycji tekstu, przygotowywania faktur i dokumentów, przeglądania stron www czy tworzenia arkuszy kalkulacyjnych. Kwestię sprzętu dla specjalistów pozostawimy więc na inny poradnik.

Laptop biurowy – wydajność w połączeniu z mobilnością

Praca biurowa nie zawsze oznacza zamknięcie się w czterech ścianach i spędzanie ośmiu godzin przed ekranem komputera. Czasem wymaga wyjścia poza biuro, na przykład na spotkania z klientami. W takich sytuacjach laptop jest niezbędny. Pozwoli na komfortowe przedstawienie klientowi oferty firmy czy omówienie postępów w realizowanych projektach.

Wybór odpowiedniego modelu jest o tyle ważny, że prócz aspektu funkcjonalnego, laptop ma też pełnić rolę reprezentacyjną. Do tego musi zapewniać komfortową pracę tak w biurze, jak i poza nim. Sumując ogół potrzeb związanych z użytkowaniem tego typu sprzętu, można wyszczególnić kilka istotnych cech, jakimi powinien odznaczać się dobry laptop biurowy. Oto one:

  • Wydajna bateria – eliminująca konieczność zabierania ze sobą okablowania i pytania odwiedzanych klientów o możliwość podłączenia się do sieci. Dziś producenci laptopów biznesowych są w stanie optymalizować akumulatory tak, by były w stanie przepracować na jednym ładowaniu nawet do kilkunastu godzin. Istna mobilność bez kompromisów
  • Konstrukcja: lekka, a przy tym wytrzymała – nieustanne przemieszczanie się między biurem a siedzibami klientów, praca podczas podróży pociągiem, prezentacje na szkoleniach i konferencjach. W takich warunkach laptop jest nieustannie narażony na uszkodzenia. Warto więc wybrać taki model, który cechuje się nieprzeciętną wytrzymałością, a przy tym jest na tyle lekki, by nie stał się udręką podczas transportu.
  • Odpowiednia liczba złącz – wejście HDMI lub VGA (dziś już anachroniczne i coraz rzadziej spotykane) pozwolą na podłączenie urządzenia do monitora lub projektora, na przykład wtedy, gdy z pracy mobilnej „przełączysz się” do pracy stacjonarnej i zechcesz rozszerzyć przestrzeń roboczą o dodatkowy ekran. Kilka wejść USB 3.0 i USB 2.0 również będą dobrze widziane. Podobnie jak czytnik kart pamięci.
  • Ekran – najlepiej z matową, antyrefleksyjną powłoką, aby obraz był tak samo czytelny przy różnych warunkach oświetleniowych.
  • Zabezpieczenia – wiesz dobrze, jak ważne są dane, które przechowujesz na swoim laptopie. Producenci biznesowych notebooków też to wiedzą, dlatego wyposażają swoje urządzenia w szereg zabezpieczeń pokroju czytnika linii papilarnych czy czytnika kart inteligentnych – Smart Card. Niektóre modele posiadają też mechaniczne zabezpieczenia w postaci zaczepów na linkę, którą przypniesz swój laptop do biurka.
  • Wydajność – w pracy biurowej nie ma czasu na ograniczenia sprzętowe. Dlatego warto wybrać laptopa oferującego wydajność, która zapewni Ci komfortową pracę bez zakłóceń i opóźnień. Dwu- lub czterordzeniowy procesor o częstotliwości taktowania powyżej 2,0 GHz powinien w zupełności wystarczyć do zastosowań biurowych. Do tego minimum 4 GB pamięci RAM oraz koniecznie dysk SSD, który przyśpieszy pracę i zapewni dobrą ochronę danych.
laptop do biura - matowa matryca
 

Nie zapomnij też sprawdzić naszego poradnika o tym, jak wybrać laptop biznesowy.

Laptop biurowy do 1500 zł:

Acer Spin 1

 

Acer Spin 1

Mały (11-calowy panel), poręczny i niedrogi. Znakomita opcja dla tych, którzy zadania biurowe realizują także poza biurem. Co wyróżnia Acer Spin 1 spośród innych laptopów w tym segmencie cenowym? Po pierwsze – 360-stopniowy zawias, dotykowy ekran Full HD IPS (rysik w zestawie) oraz niezwykle wydajna bateria, umożliwiająca ciągłą pracę nawet do ośmiu godzin.

ASUS Transformer

 

Odkryj ASUS Transformer Book T101HA

Ciekawa hybryda laptopa i tabletu. Świetnie sprawdzi się jako narzędzie do codziennej pracy z tekstem i tabelkami, po odpięciu od klawiatury natomiast może posłużyć Ci jako mobilne narzędzie do prezentacji, tym bardziej że dotykowy panel IPS z imponującą jasnością i szerokimi kątami widzenia sprzyja wyświetlaniu multimediów.

 

Laptop biurowy do 2500 zł:

Dell Inspiron 3583

 

Dell Inspiron 3583

Procesor Intel Core i5 ósmej generacji z technologią Intel Turbo Boost 2.0, która w inteligentny sposób podnosi taktowanie zegarów, pozwoli Ci na dużo więcej niż podstawowe zadania biurowe. Prosta edycja zdjęć i wideo? Z Dell Inspiron 3583 nie stanowi to problemu. Jeśli szukasz solidnego laptopa do biura w rozsądnej cenie, zastanów się nad tym modelem.

Lenovo Ideapad C340-14

 

Lenovo Ideapad C340-14

Niezwykle wygodny w użytkowaniu, Lenovo Ideapad C340-14 to kolejna propozycja dla tych, którzy potrzebują bezkompromisowej mobilności. Na pokładzie między innymi: dotykowy ekran LED o błyszczącej matrycy, Intel Core i3-8145U, świetnie zoptymalizowana bateria, a także TrueBlock Privacy Shutter, czyli fizyczna osłonka na kamerę internetową, która pozwoli Ci lepiej zadbać o swoją prywatność online.

 

Laptop biurowy do 5000 zł:

ThinkBook 13s

 

Lenovo ThinkBook 13s

Nowa linia notebooków od Lenovo idealnie balansuje między segmentem biznesowym i casualowym. ThinkBook 13s charakteryzuje się wytrzymałą konstrukcją, znakomitą kulturą pracy, wygodnymi: gładzikiem i klawiaturą, a także osłonką na kamerę ThinkShutter. Ponadto stanowi tańszą alternatywę dla droższych i bardziej utytułowanych ThinkPadów. Jeśli chcesz poznać tego laptopa bliżej, sprawdź koniecznie recenzję Lenovo ThinkBook 13s na portalu Geex.

Apple MacBook Air

 

Apple MacBook Air

Tej linii notebooków nikomu specjalnie przedstawiać nie trzeba. I choć MacBook Air 13 z 2018 wymaga już na starcie zakupu odpowiedniego HUB-a USB (mamy tylko dwa wejścia USB typu-C z Thunderbolt 3), tak już w kwestii kultury i wygody pracy jest to urządzenie wyjątkowe. Zwłaszcza gdy mowa o pracy w biurze. Przepiękny ekran Retina, ultraefektywna bateria, wyjątkowa lekkość (zaledwie 1,25 kg) i płynna, wygodna praca. Czego chcieć więcej?

 

Laptop biurowy powyżej 5000 zł:

Lenovo ThinkPad T490

 

Lenovo ThinkPad T490

Seria legenda. ThinkPady od zawsze kojarzyły się z pancerną wytrzymałością przekładającą się na imponującą żywotność, ale też z wydajnością, bezpieczeństwem i wygodą użytkowania. T490 nie jest wyjątkiem, choć od swoich poprzedników różni się przede wszystkim nowocześniejszym, smuklejszym designem. Świetny biznesowy ultrabook zarówno do pracy biurowej, jak i terenowej. Jeśli chcesz dowiedzieć się o nim więcej, sprawdź recenzję Lenovo ThinkPad T490 na naszym portalu technologicznym Geex.

Dell XPS 15 7590

 

Dell XPS 15 7590

Sprzęt z najwyższej półki. Przepiękny, praktycznie bezramkowy, bajecznie kolorowy 15,6-calowy ekran OLED 4K InfinityEdge sprawia, że nie tylko praca z tym ultrabookiem jest przyjemnością, ale też konsumpcja ulubionych multimediów. O tym, jak ten model spisuje się w praktyce, dowiesz się, czytając recenzję Dell XPS 15 7590 na portalu Geex.

 


Desktopy biurowe – do pracy stacjonarnej

Pracowników, których obowiązki nie zakładają przemieszczania się między biurem a innymi miejscami, możesz też wyposażyć w desktopy, Mini-PC lub komputery All in One. Jeżeli nie potrzebujesz maszyny do zadań specjalnych, jak montaż wideo, zaawansowana obróbka zdjęć czy praca z aplikacjami do aranżacji wnętrz, specyfikacja nie musi różnić się zanadto od tej, którą nakreśliliśmy ogólnie przy laptopach.

Przewaga desktopów nad laptopami to przede wszystkim większe możliwości upgrade’u w przyszłości. Z drugiej strony, zajmują więcej miejsca niż mobilny notebook i wymagają zakupu urządzeń peryferyjnych pokroju monitora, myszki, klawiatury. Jeżeli szukasz komputera stacjonarnego stworzonego z myślą o pracy w biurze, koniecznie sprawdź linię naszych desktopów x-kom Home & Office.

x-kom Home & Office 300

 

x-kom Home & Office 300

Jak sama nazwa sugeruje, świetnie sprawdzi się zarówno w biurze, jak i w domu. x-kom Home & Office to „desktop pracy”, zaprojektowany i zmontowany tak, by jedynym ograniczeniem twórczej pracy była Twoja wyobraźnia. Po godzinach jego wydajność możesz spożytkować na gamingową i multimedialną rozrywkę na najwyższym poziomie.

 

Monitor do biura – na co warto zwrócić uwagę?

Monitor sprawdza się nie tylko przy desktopach. Stanowi też uzupełnienie laptopa, zwiększając obszar roboczy podczas pracy stacjonarnej. Przy wyborze odpowiedniego modelu miej na uwadze fakt, że przyjdzie Tobie – lub Twojemu pracownikowi – spędzać przy nim jakieś 8 godzin dziennie. Dlatego warto postawić na model, który nie będzie męczyć oczu i generować problemów ze wzrokiem. Sprawdź, czy monitor, którym się interesujesz, wyposażony został w technologię redukującą emisję światła niebieskiego.

Istotna jest także rozdzielczość. W tym przypadku obowiązuje prosta zasada – im większa, tym lepiej, choć także i drożej. Do zastosowań biurowych optymalną rozdzielczością będzie Full HD (1920 x 1080 px), umożliwiające komfortową pracę na wielu płaszczyznach – od użytkowania pakietu biurowego po niezaawansowaną obróbkę zdjęć.

Jeśli chodzi o rozmiar monitora, dobrym wyborem będą modele o przekątnej ekranu wynoszącej co najmniej 22” o proporcjach 16:10 lub 16:9. Jeśli nie zajmujesz się na co dzień multimediami, możesz odpuścić zakup monitora z błyszczącą powłoką na rzecz matrycy matowej, która może nie odzwierciedla tak dobrze kolorów, ale jest bezpieczniejsza dla Twojego wzroku podczas regularnej, długotrwałej pracy przy komputerze.

Monitor jest zdecydowanie tym elementem biurowego wyposażenia, na którym nie opłaca się oszczędzać, niezależnie od tego, czy nasza praca sprowadza się do przygotowywania i analizowania tabelek w Excelu, czy zarządzania lub projektowania multimediów. Wszak zarówno grafik, jak i analityk czy copywriter mają tylko jedną parę oczu, która musi im wystarczyć na całe życie.

Monitor do biura z technologią ochrony wzroku
 

Monitory do biura - proponowane produkty:

Acer ED273URPBIDPX

 

Acer ED273URPBIDPX

Przeogromna przestrzeń robocza, na której zmieścisz jednocześnie kilka okienek aplikacji. Choć sprawia wrażenie gamingowego i na tym gruncie spisuje się wybornie, praca biurowa na nim to prawdziwa przyjemność. Zwłaszcza gdy przychodzi Ci pracować z wieloma aplikacjami jednocześnie. 27”, zakrzywiony, panoramiczny ekran, wysoka częstotliwość odświeżania (144 Hz), a także wiele technologii chroniących Twój wzrok. Jeśli zastanawiasz się nad jego kupnem, sprawdź recenzję monitora Acer ED273URPBIDPX na portalu Geex.

iiyama G-Master G2530HSU Black Hawk

 

iiyama G-Master G2530HSU Black Hawk

Świetna jakość w bardzo rozsądnej cenie. iiyama G-Master G2530HSU Black Hawk znakomicie sprawdzi się przy większości zadań biurowych, ale też możesz śmiało na nim grać i zajmować się obróbką grafiki. Dodatkowo kupując ten monitor, zyskujesz 30-dniową gwarancję zero martwych pikseli, która gwarantuje Ci wymianę sprzętu na nowy w przypadku choćby jednego martwego piksela znalezionego na ekranie.

 

Drukarki i urządzenia wielofunkcyjne

Absolutny must have. Faktury, oferty, umowy, zestawienia… choć trendy powoli kierują się w stronę dokumentów elektronicznych, w biurach wciąż generuje się spore ilości papieru, tym bardziej, że wciąż większość dokumentów jest archiwizowana w formie papierowej. Wybór najlepszej drukarki lub urządzenia wielofunkcyjnego w dużej mierze zależy od wielkości biura i tego, czym na co dzień się zajmuje.

Na najważniejsze kryterium przy wyborze tego typu urządzeń wyrastają koszty eksploatacji. W zastosowaniach biurowych częstokroć mają większe znaczenie niż chociażby sama jakość druku. Doskonałym potwierdzeniem tej tezy jest niezmiennie duża popularność drukarek igłowych, niezawodnych, tanich w eksploatacji, ale też głośnych i drukujących dokumenty w bardzo niskiej jakości.

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o drukarkach, ich rodzajach i o tym, jaki rodzaj będzie najlepszy do Twojego domu i biura, sprawdź inny nasz poradnik – Jaką drukarkę wybrać do domu, a jaką do firmy.

Drukarki i urządzenia wielofunkcyjne - proponowane produkty:

Epson EcoTank M1140

 

Epson EcoTank M1140

Co wyróżnia EpsonTank M1140? Niskie koszty eksploatacji. Zapas atramentu dołączony do drukarki wystarczy na wydrukowanie aż do 11 tysięcy stron. Czas drukowania pierwszej strony? Zaledwie 6 sekund („rozpędzona” wydrukuje nawet 20 stron na minutę). Warto wspomnieć też o tym, jak łatwe jest uzupełnianie atramentu, ponieważ zamiast wkładów atramentowych producent wykorzystał proste w obsłudze butelki z atramentem.

HP MFP 137fnw

 

HP MFP 137fnw

Bardzo ciekawa propozycja dla mniejszych oraz średnich firm i biur. Z HP MFP 137fnw drukowanie, skanowanie, faksowanie jest proste, szybkie, ale też efektowne, ponieważ wydruki charakteryzują się ponadprzeciętną jakością. Urządzenie wielofunkcyjne prócz papieru zwykłego obsługuje także makulaturowy, fotograficzny, a także koperty, a szybkość druku monochromatycznego sięga nawet 21 stron na sekundę.

 

Niszczarka do biura. Jaką wybrać?

W kontekście nowych regulacji dotyczących ochrony danych osobowych niszczarka stała się nieodzownym akcesorium w każdym biurze. Trudno się zresztą temu dziwić, kary za wycieki danych spowodowane niewłaściwym ich przetwarzaniem są bardzo wysokie. Niszczarki są więc nie tylko efektywnym narzędziem do utylizacji różnego rodzaju dokumentów, ale też świetnym sposobem na to, by zapobiec szkodom związanym z dostaniem się ich w niepowołane ręce. Więcej na ten temat znajdziesz w innym naszym poradniku - Niszczarka do papieru, czyli niezawodny sposób ochrony danych osobowych.

W praktyce biurowej dokumenty wymagające bezpiecznej utylizacji pojawiają się praktycznie codziennie. Warto zatem zaopatrzyć się w niszczarkę o odpowiednio dużej mocy, z dłuższym czasem pracy i pojemniejszym koszem na ścinki. Istotna jest również norma DIN, określająca sugerowane wymiary i powierzchnię ścinek dokumentów, w zależności od zawartych w nich informacji. I tak na przykład dokumenty scharakteryzowane jako ściśle tajne powinny być utylizowane na paski o szerokości nie większej niż 2 mm. Szczegółowo przedstawia to poniższa tabela:

Normy DIN dla zniszczarek
 

Niszczarki do papieru – proponowane produkty:

Fellowes 450M

 

Fellowes 450M

To niepozorne urządzenie jest istnym „demonem zniszczenia”. Znakomicie radzi sobie nie tylko z papierem, ale też z zszywkami i spinaczami, kartami plastikowymi oraz nośnikami CD/DVD. Za jej pośrednictwem możesz zutylizować aż 9 arkuszy jednocześnie, które zamienią się z ścinki o rozmiarze 2 x 12 mm (poziom zabezpieczenia niszczonych dokumentów – P-5). Na uwagę zasługuje również cicha praca niszczarki oraz pojemny 22-litrowy kosz na ścinki.

Hama PRO M12CD

 

Hama PRO M12CD

Zabezpieczenia na poziomie P-5 czynią z tej niszczarki świetne narzędzie do utylizacji dokumentów zawierających poufne informacje. Hama PRO M12CD potrafi „przemielić” jednocześnie aż do 12 kartek, co czyni ją wysoce wydajną. Z pewnością podoła wymogom pracy w średnich biurach, tym bardziej że wyposażona została w cichobieżny silnik, dzięki któremu nie jest uciążliwa dla osób pracujących w jej pobliżu. Nie trzeba również non stop jej opróżniać, bo posiada 28-litrowy pojemnik.

 

Biurowy router do pracy bez zakłóceń

W biurach i firmach, zwłaszcza tych większych, sprawdzają się przede wszystkim routery przewodowe. Najczęściej nie posiadają anten, a dane przesyłane są przez kable LAN, rozgałęzione do kolejnych węzłów sieci, np. do switchy, skąd trafiają do konkretnych stanowisk pracy.

Ze względu na RODO i wymogi stawiane przez tę dyrektywę, zaleca się stosowanie przewodowych routerów obsługujących VPN. Bardzo przydatnym rozwiązaniem jest funkcja izolowania klientów, pozwalająca m.in. na rozdysponowanie uprawnień wśród użytkowników sieci. Umożliwia także włączanie do sieci klientów lub gości, wydzielając dostęp w granicach określonych przez administratora.

Jeżeli chcesz dowiedzieć się czegoś więcej o routerach, ich rodzajach i dopasowywaniu poszczególnych modeli do zastosowań i lokalizacji, sprawdź poradnik - Jaki router wybrać? Który do mieszkania, który do domu, a który do gier?

Router do biura – proponowane produkty:

Gigabitowy router VPN TL-ER6120 firmy TP-LINK

 

Gigabitowy router VPN TL-ER6120 firmy TP-LINK

Bardzo dobry router, który znajdzie zastosowanie przede wszystkim w małych i średnich firmach. Zapewnia wysoką wydajność przetwarzania danych, a także obsługę zaawansowanych funkcji, takich jak: VPN IPsec/PPTP/L2TP, równoważenie obciążenia pasma, kontrola dostępu, blokowanie komunikatorów internetowych/P2P, ochrona przed atakami DoS, kontrola pasma, ograniczanie ilości sesji, serwer PPPoE i innych. Warto wspomnieć też o tym, że router TP-Link TL-ER6120 to bezpieczne rozwiązanie w sieciach przemysłowych; został zaprojektowany tak, by wytrzymać wyładowania atmosferyczne o napęciach do 5 Kv.

 

Smart Office – inteligentne biuro

Inteligentne rozwiązania w biurze sprawdzają się na wielu płaszczyznach. Wpływają na efektywność, wygodę, bezpieczeństwo pracy, w pewnych aspektach też pozwalają zminimalizować koszty związane z eksploatacją przestrzeni biurowej. Wystarczy wspomnieć o urządzeniach i systemach odpowiadających za sterowanie ogrzewaniem. Jeśli wierzyć danym przytaczanym przez producentów, optymalizacja ogrzewania w pomieszczeniach za pomocą nowych technologii pozwala zmniejszyć rachunki nawet o jedną czwartą.

Czujniki: dymu, zalania, tlenku węgla czy temperatury i wilgoci w porę ostrzegą wszystkich pracowników przed niebezpieczeństwem, o które zadba również, choć w nieco innym wymiarze, system kamer IP rejestrujących obraz w biurze. Gniazda Smart Plug umożliwią zarządzanie z poziomu smartfona zarówno urządzeniami elektronicznymi, jak również inteligentnym oświetleniem.

Przy okazji inteligentnych rozwiązań w biurze, sprawdź koniecznie inny nasz tekst –  Jakie urządzenia Smart Home sprawdzą się w niedużym mieszkaniu? Poradnik w praktyce. Co prawda traktuje on o rozwiązaniach Smart Home, niemniej wiele zawartych w nim porad z powodzeniem możesz przenieść także na grunt biurowy.

Smart Office - proponowane produkty:

Smart Plug Edimax SP-1101W V2

 

Smart Plug Edimax SP-1101W V2

Praktyczne, inteligentne gniazdko, które umożliwia zdalne sterowanie zasilaniem z poziomu aplikacji na smartfony czy tablety. Możesz „włączać” i „wyłączać” prąd w gniazdku, a także tworzyć harmonogramy zasilania, a wszelkie zarejestrowane zdarzenia alarmowe dotrą do Ciebie w formie powiadomień e-mail. Oszczędność, wygoda i bezpieczeństwo.

Kamera IP Arlo Ultra (4 szt.) + SmartHub

 

Kamera IP Arlo Ultra (4 szt.) + SmartHub

Zestaw czterech kamer rejestrujących obraz w jakości 4K i charakteryzujących się 180-stopniowym polem widzenia. Kamery automatycznie reagują na wykryty ruch, wykorzystując przy tym wbudowany zoom oraz inteligentne śledzenie. Dzięki temu żaden szczegół Ci nie umknie, niezależenie, czy zainstalujesz kamerę w biurze, czy na zewnątrz. W ciemności natomiast sprawdzi się tryb nocny – nietypowy, bo rejestrujący obraz nie w czerni i bieli, ale w kolorze.

 

Urządzenia do prezentacji

W komunikacji biznesowej prezentacje multimedialne odgrywają dziś bardzo ważną rolę. Stanowią nieocenioną pomoc dla prowadzącego, a dobrze zaprojektowane mogą zaciekawić odbiorców, nawet jeśli temat prezentacji odbiega od ich zainteresowań. Świetnie sprawdzają się przy okazji różnego typu spotkań – wewnątrzfirmowych, jak również tych z klientami, partnerami biznesowymi, inwestorami itd.

Oprócz samej wartości merytorycznej prezentacji i umiejętności krasomówczych prezentującego istotna jest również technologia, za pośrednictwem której treści dotrą do audytorium. Mowa tu przede wszystkim o projektorach i ekranach projekcyjnych, których rolę mogą przejąć również telewizory. Świetnym rozwiązaniem, znacząco ułatwiającym nawigowanie między kolejnymi slajdami, są prezentery, dzięki którym prezentujący nie jest skazany na siedzenie przy ekranie urządzenia, na którym uruchomiona jest prezentacja, i może skupić się bardziej na osobie rozmówcy lub rozmówców.

Urządzenia do prezentacji do biura
 

Urządzenia do prezentacji – proponowane produkty:

Epson EB-U42

 

Epson EB-U42

Wysoka rozdzielczość, współczynnik kontrastu 15 000:1, jasność sięgająca 3600 lm… Epson EB-U42 3LCD wyświetli Twoją prezentację dokładnie i czytelnie, nawet w intensywnie oświetlonych pomieszczeniach. Okres eksploatacji? W trybie eco lampa zaprojektowana została na 10 000 godzin pracy, więc nie musisz martwić się o jej wymianę nawet przez 5 lat. Niezwykle przydatną funkcją tego projektora jest dzielenie ekranu i wyświetlanie obrazu jednocześnie z dwóch urządzeń.

Logitech Wireless R400

 

Logitech Wireless R400

Bardzo prosty w obsłudze – nie trzeba instalować żadnego oprogramowania, przygotowanie do pracy sprowadza się do włączenia prezentera i podłączenia odbiornika do portu USB w komputerze, z którego wyświetlana jest prezentacja. Logitech Wireless R400 charakteryzuje się 10-metrowym zasięgiem działania – podczas wystąpienia możesz swobodnie przemieszczać się po scenie. Intuicyjne przyciski sterujące pozwolą Ci zapomnieć o tym, że trzymasz przy sobie prezenter, a wskaźnik działania baterii poinformuje Cię, gdy akumulator będzie nadawać się do wymiany; pozwoli Ci to uniknąć krępujących sytuacji, kiedy baterie prezentera wyczerpią się podczas wystąpienia.

 

Oprogramowanie biurowe

Na nic nowoczesne laptopy i desktopy, gdy brak na nich odpowiedniego oprogramowania. Systemy operacyjne, programy biurowe, antywirusowe czy te przeznaczone do pracy z grafiką i wideo – to narzędzia, bez których trudno wyobrazić sobie pracę w nowoczesnym biurze.

O ile sensowność zakupu niektórych aplikacji uzależniona jest od branży i specyfiki firmy, tak pakiety biurowe znajdą zastosowanie wszędzie tam, gdzie pisze się oferty, edytuje teksty, wykonuje obliczenia czy tworzy prezentacje multimedialne. A to ledwie kilka podstawowych zastosowań dla pakietów biurowych, bo te można mnożyć praktycznie w nieskończoność. W tym miejscu odsyłamy do dwóch innych naszych poradników: o funkcjach Microsoft Excel i Word ułatwiających codzienną pracę.

 

Dlaczego warto zainwestować w sprzęt i akcesoria biurowe?

Niezależnie od tego, jak kompetentnych i kreatywnych pracowników zatrudniasz, nie będą oni w stanie realizować swoich obowiązków maksymalnie efektywnie, jeżeli nie będą mieć do tego odpowiednich narzędzi. Technologiczne „wąskie gardło” może wyhamować ich rozwój, co prędzej czy później przełoży się na kondycję całej firmy, dlatego wyposażenie biura w odpowiednie urządzenia elektroniczne i akcesoria jest tak istotne.

Co więcej, wiele urządzeń, które umówiliśmy w tym poradniku, nie tylko przyczynia się do wzrostu efektywności i komfortu pracy, ale też pozwala zredukować koszty związane z eksploatacją biura, co ma też swoją wymowę w kontekście dbałości o ekologię.

Jeżeli stoisz właśnie przed wyzwaniem wyposażenia swojego biura w sprzęt elektroniczny, pamiętaj o tym, że możesz zwrócić się o pomoc do nas. Wystarczy, że skontaktujesz się z nami, wypełnisz formularz i opowiesz nam o tym, czego potrzebujesz, a my w odpowiedzi doradzimy najlepsze rozwiązania dla Twojej firmy. Więcej dowiesz się na naszej podstronie z ofertą dla firm.